Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Ford Fiesta ST Plus – Jednou ještě rádi zavzpomínáme

51 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Hezký test, parádní auto. Tak nějak souhlasím i s vyzněním testu. Sice tady budou někteří plácalové jako Hugino či Arese brečet, že je to jen tříválec, ale to nemění nic na tom, že je to skvělé auto (kterých bude méně a méně) a i když osobně i jakožto fanouškovi značky, by mne tříválec vadil třeba u rodinného Fokuse, v takovém autě, jako je FiestaST by mi to bylo naprosto fuk, protože od toho čekám jen jízdu v otáčkách a tam už tahá turbo a třívalcový efekt je spíš znát v nízkých otáčkách.

S třídveřákem se žít dá, já v něm párkrát odvezl rodinu i s kočárkem a autosedačkou, když je nouze i partnerka se naučí balit méně věcí... doporučuji 😁 U takového auta bych pak právě 3dv volil, je prostě hezčí 😁

R3 1.5 znám jen s AT z Fokusu, automat také překlene nízké "klepající" otáčky, takže toto musí být ještě o kus lepší svezení..... teda Stando, takovou parádu máte v garáži a ani se nestavíš! 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Auto urcite super... len skoda ze celkova predajnost fiesty v eu uz pada prudko dole.... male auta to dnes maju paradoxne asi najtazsie a pritom by clovek povedal ze prave tie budu ako segment nesmrtelne....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevím jak v EU, ale v ČR je Fiesta nesmyslnně drahá (tedy byla, teď jsou na ní nějaké akce), což ale asi zas tak neplatí pro tuhle verzi, když se podívám do ceníku. Jo, zdražila, ale ještě nedávno stála kolem 0,5m.

Tento segment už také kanibalizují SUV a Crossovery, podívej jak se prodává Puma
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak já ti půjčím moje děcka na víkend, jak se ti bude žít s rodinou a třídveřákem. 😒]
P.S: se nediv, že tě Standa nenavštíví, když nejsi očkovanej 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Copak můžu za to, že jim došly čipy a musím čekat ? 😁 Už i automobilovej průmysl zaostává, když to dávaj do vakcín 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
😒] 😒]
Jo takhle. Proto nejsou čipy. Ono je potřeba do injekcí.
Avatar - hugino
hugino
Ty si ma spomenul.To je milé.Až na to že táto Fiesta je na trhu už niekolko rokov ale ja ani bežné verzie ju v podstate v premávke vôbec nevidím.Čím to je že tak úžasné auto sa nepredáva ? Žeby trojvace v ponuke a cena.Ten istý problém má aj Focus.A trojdverové auto je úplne ale úplne na nič veď to sa nedá vzadu ani dobre povysávať.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ford má hlavně nesmyslné ceny. U nich je vždy potřeba počkat na akční ceník na konci životního cyklu. Pak to teprve je dobrá koupě.
Avatar - hugino
hugino
Neviem ako u vás ale myslím že na Slovensku nemajú ani oficiálneho dovozcu alebo zastúpenie či ako sa to volá a tým pádom aj tie ceny sú fakt na danú ponuku dosť vysoké a je pravda že treba počkať na zľavy / momentálne ich majú kde Kuga stojí aj o dobrých 4000 € menej ako v základnom cenníku / lebo oni majú tie ceny keď výjde nový model dosť napálené.U nás majú alebo mali dlhodobo problém aj s predajnou a servisnou sieťou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
no to ja další problém, když není oficiální zastoupení. U nás je, ale taky žádná hitparáda to není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No nevím jak u vás na východě, ale tady občas FieSTy jezdí, možná to bude tím, že ani jeho přímých konkurentů moc nepotkáš, takže to nebude problém Fiesty, ale spíše toho, že málokdo za 600 tisíc jde pro malý HH...

Ale chápu, že když se neprodává tak jako Golf s 1.0TSi, tak to nemůže být tak dobré auto.... a co teprve nějaké Ferrari, těch se prodá ještě méně...
Avatar - Mikesus
Mikesus
nene, Golf 1.0TSI není dobré auto, chybí mu jeden válec.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale prodává se....

Škoda, že Hugino minule tak zdrhnul z diskuze, hrozně bych chtěl, aby mi vysvětlil, proč že jsem frustrovaný a mám se stydět, že vlastním americké auto s francouzským motorem, které přišlo do EU o dva roky pozdeji? 😁
Avatar - hugino
hugino
Zase zavádzaš.Ja som nenapísal že " se máš stydět " ale že si evidentne frustrovaný že si vsadil na ťažkopádne / 1700 kg/ americké auto s francúzskym motorom a zabudol som napísať / nemáš tam náhodou Aisin/s japonským necukajúcim / všetkým cukne iba tebe nie / automatom takže " zlepenec " ktoré už do Európy prišlo po troch rokoch od premiéry de facto ako starý model ktoré vlastne nikoho nezaujíma lebo vo všetkych aspektoch sú ZA MŇA a znovu ZA MŇA a je to môj názor v mainstreame min.3-4 autá jednoducho lepšie / Passat,Insignia,Mazda 6/ a preto všetko a všetkých hejtuješ.Koncern si všetko vyrába a vyvíja sám takže voči Fordu je úplne inde.Mal si si kúpiť Passat a možno by si bol v pohode ako mi VW pozitívny.Jazdi si na čom chceš ale ak chceš vyhrať súťaž v príspevkoch na ACZ musíš ešte zabrať.Nemáš sa za čo stydět vybrali si si tak s tým musíš žiť a prajem veľa šťastných kilometrov so " zlepencom ". 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ty si riadny tragéd ... zájdi do Devínskej na exkurziu a uvidíš sám koľko si koncern vyrába sám. Plus mínus rovnako ako ostatné automobilky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nezajde, on ani nikdy neseděl v jiném autě, než v tom jeho, ale ví vše nejlíp 😁 Tedy spíš neví...
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁 😁 Jako vážně někde hejtuju jiná auta? Já spíš hejtuju diskutéry, kteří se chovají jako trotlové, třeba tebe a rád....... to je trochu rozdíl, kdy jsem hejtoval Passata prosímtě? Nebo Mazdu 6 či Insignii (p.s. v době koupě Insignie 2 nebyla na trhu) ? 😁 😁 Ty si tak strašně ubohej chudák, až to není hezké.

VW je naprosto obyčejný, jako ten Ford, jako Opel.....rozdíl mezi mnou a tebou je ten, že já mám dost nadhledu nad vlastní garáží, že jsem se nestyděl jezdit v dvacetiletém Cliu. Právě, že vy VW pozitivní (tím nemyslím další diskutéry, kteří VW mají, ale taky to mají v hlavě v pořádku) nejste v pohodě a máte pořád potřebu přesvědčovat ostatní, že si vybrali špatně (mám ti sem začít kopírovat vé srágory, co tady píšeš denodenně?), ty sis koupil prachobyčejnýho Golfa s naprosto průměrnym motorem (kdyby si měl alespoň GTI) a myslíš si, že si vyhrál závod v úspěšnosti, nebo co? Jaké vyhrání soutěže v příspěvcích? 😁 😁 Jsi k smíchu. Za Ford tady trollí Miromen, to si nás hošánku pleteš...Všímáš si, že moje auta taháš do argumentace vždy jen ty a né já? 😁

Ještě jednou, máme doma 4 auta, 2 Fordy, Renault, Toyotu a motorku od Hondy a na rozdíl od tebe jsem si projel konkurenci a proto ty auta vybral a jezdím v nich rád..... Nepříjdu si, že bych z nás dvou byl já, kdo by měl trpět frustrací, což ostatně hovoří i o tom, že tebe tady hejtuje každej druhej za tvé slepé fanouškovství k jedné značce... 😉


P.s. Moje Mondeo nemá Aisin, ale dvouspojku (v jiném autě mám Hydroměnič. Aisin umí taky cuknout, ale to ty nikdy nezjistíš, protože si v životě v jiném autě, než v sociální verzi Golfu s manuálem nejel 😊

P.p.s Stejně nakofigurovaný Passat 4x4 s DSG a TDI váží o brutálních 30kg méně, než mé těžkotonážní americké auto 😉 Tady si zase jako obvykle vedle.. ale fakta tě nezajímají, viď.

Prosím, buď jednou chlap, seber svoje koule a najdi mi, kde a kdy jsem hejtoval všechny ostatní auta, třeba toho Passata, nebo Insignii... pak se s tebou přestanu hádat a uznám, že tvůj Golf je lepší, než moje auta...a že jsi lepší člověk a vyhrál si diskuzi, napíšu to klidně veřejně 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale passat je větší....uvnitř. tak si může dovolit vážit stejne, kdyz nabízí vic prostoru.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je pravda 😁
Shorty193
Caute,

teraz neviem ci si robite *** alebo vazne je passat vacsi ako mondeo co sa tyka vnutra? Akoze ani v jednom som nesedel ale keby sa ma niekto spyta ktore ma viac priestoru v kabine a ze musim odpovedat tak poviem ze superb ale skor by som tipol to mondeo.

dodatok: akoze jasne ze som sedel v mondeu a passate ale nie najaktualnejsich modeloch
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nene. On má dvouspojku a cuka mu hodně. Ale není to tolik jako DSG. Takze i když tvrdí, že necuká, tak je to pořád robotizovaná převodovka.
Osobně jsme měl srovnání jeho Mondea s Passatem alltrack 2.0TDI co máme v rodině. Ale passat na komfort a jízdní jistoty mondea nemá. Dynamicky a prostorově je lepší, a má lepší sedačky. Takze tam záleží na tom, co člověk více preferuje z daných výhod.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Golf... jedině Golf, ten je nejlepší, prodává se víc, než Passat, tak je nejlepší ! 😊

p.s. já netvrdil nikdy, že Powershift necuká, ale že cuká méně...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Někde bych to určitě našel, ale čas mi za to nestojí to hledat. Tak radši uznam, že jsi to netvrdil. 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak jinak, ona při klidné jízdě řadí hlace, necuká, jakože ve smyslu, že nekope , to jsem napsal, ale samozřejmě, že ten kvalt musí nahodit, pořád jsou tam servomotorky a mění sutpeň, není to planetovka. Z fyzikálního hlediska prostě cuknout musí 😁
Avatar - lamal
lamal
😁
Avatar - speedfred
speedfred
Za mňa HH jedine 3dv.
5 dverová verzia nepripadá do uvahy a idem radšej do kupé.

Inak u teba božstvo k VAG je až smiešne.
Avatar - white label
white label
:yes:
Avatar - lamal
lamal
Vystihol si to, ten 3val je vo Fieste uplne OK, jedna jazdi v okoli a ma velmi sympaticky zvuk od vyfuku. Nie kompromisny, ale lubivy, pekne si bruci ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
On tříválec v otáčkách může znít i sportovnějí, než leckterý R4, problém je spíše v nízkých otáčkách, kde slyšíš ten HTP sound a to jsem zaznamenal i u BMW 1.5.
Avatar - lamal
lamal
zalezi ako je to odladene, niekedy to v nizkych otackach bruci ako 6valec s otvorenejsim vyfukom a prave ked ho zenies hore tak to ma ten 3valcovy ryk... pokial sa prida sycanie sania a turbo moze to byt odladene aj vo vyssich otackach... najviac bezny 3valec pocujem ked ho turuje niekto, do 3tis je vacsinou ok pokial moc nevibruje a nechrochta, ale to je ina vec zase
Avatar - kari.laz
kari.laz
Avatar - Ozzman
Ozzman
Není ta ručka u předokolky tak trochu.. k ničemu? Ale jo, je fajn, že ji má, sice tu posedlost mechanickou ručkou moc nechápu, ale ok 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Mechanická ruční brzda je na určité věci super a u předokolky tupem, když to chceš někde otočit 😁
Ale popravdě ani jsem si nevšilm, že je na fotce vidět 😁
Já narážel na manuál 😁
Malé, mrštné silné auto s manuálem a jak vidno i ta ručka se k tomu hodí 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, na parkoviště na sněhu asi dobrý, ale jo s manualem souhlas, to auto nemá ani tak přehnanej výkon, takže se to s manálem dá hezky užít 😊
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak v běžném provozu to nevyužiješ a nejspíše tohle auto nikdo někam na takovou trať, kde by to musel tahat přes rukáv nevezme, takže opravdu asi jen pro zábavu někde na uzavřeném místě. Ale jinak s předkem to jinak rychleji v utažené vracečce asi neuděláš, než že to potáhneš za rukáv.
Tady to je jen takový bonus, bez kterého by se dalo obejít, ale zase když už tam je a když k tomu bude prostor, proč to nepotáhnout 😁
Navíc další věc, která se nerozbije a pokud jo, bude to levná oprava.
Manuál se k podobný autům hodí, o tom bez debat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nutnost to není, ale v takovém autě jak manuál, tak ruční brzda by mělo být. A pak teprve jako alternativa automat, a ani ten by tu být nemusel vůbec.
Avatar - white label
white label
Naopak, zrovna u té předokolky by se občas hodit mohla, třeba v zimě...
Avatar - iudex
iudex
Ako píše label, tá ručná má význam práve iba u predokolky, kde inak ako zatiahnutím ručnej brzdy pretáčavý šmyk nevyvoláš (ak teda nerátam rozhodenie auta, čo nie je úplne kontrolovaný šmyk).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si představuji FieSTU spíš na rychlý průjezd zatáček, než na smyky, ale v tomhle máte všichni pravdu, k tomu je ručka dobrá :yes: :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
i kdyby si ji nepoužil ani jednou, k takovému autu prostě patří.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, vždyť už jsem psal, že to uznávám 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
uznání není nikdy dost 😒] 😒] 😒]
Avatar - lamal
lamal
Teoria je jasna, ale v praxi som za rucku este netahal, na okreske sa ti pyta zadok von aj sam ked s tym vies jazdit a nejake rally je pre auto, ktore nechces znicit dost drsna zalezitost. Na okreske to je navyse trochu nevyspytatelne a nebezpecne a na okruhu to zmysel nema.

V zime sa s tym clovek zabavi, ale osobne nejazdim po zasolenych cestach s HH, je to tiez masaker s tym posypom. Cesty bez posypu a premavky moc nemam. Okrem toho ziaden HH tychto parametrov nema hydrauliku a lanko aj tak utrapis, takze to ani nie je stavane na tahanie rucky, jedine tak na snehu z dlhodobeho pohladu.
Avatar - iudex
iudex
Ja neobhajujem brzdenie ručnou za jazdy, naposledy som to spravil pred x rokmi ešte na Focuse a súhlasím s Tvojimi argumentami. Len som poznamenal, že ak niekde má zmysel mechanická ručná, tak je to práve pri predokolke, už z princípu predného pohonu.
Avatar - lamal
lamal
Ano to iste :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Asi nikdo nejezdí běžně přes ručku, ale zase když už tam je a jsi někde sám, někde třeba na parkovišti, tak proč si to nezkusit.
V běžném provozu to význam nemá, ale zase když už tam je, tak tu monost si to někde na bezpečním místě zkusit máš, v zimě to člověk občas použil na sněhu i běžně, tam stačilo jet 30 a už se užila legrace.
Na rally to nikdo tahat nebude, určitě ne s lanovodem, předělal by to na hydrauliku a hlavně i auto by muselo mít další úpravy.
Avatar - lamal
lamal
Nj na suchej ceste za to nema zmysel tahat ani na parkovisku. Pre tych co jazdia s hh aj v zime to je i s tym lankom pouzitelne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
já první viděl tlačítko S&S 😒]
Avatar - miromen
miromen
S FL by to chctělo posvitit si na brzdy jinak raději na nic nesahat.
To nejlepši co segment HH nabizi...bravo Ford. :yes:
Deadlift
Posvitit moc nejde, už tak je cena auta vysoko, dát tam dražší brzdy v továrně asi není reálné řešení. Spíš snížit cenu.

Naštěstí většina má rozum a první co na ST dá jsou pořádný brzdy. https😐/www.atte.cz/…o-fiesta-st-mk8/
Deadlift
Sice druhý test na Auto.cz ale je vidět že kvalita testování auta v ČR je smutná. ;-\ 😒

Řízení má zpětně vazby dost, hlavně ve sportovním módu nebo track.
Co je největším minulém auta jsou brzdy, totálně nestíhají třeba v tom módu track.

Ještě že máme dnes internet a můžeme si přečíst test třeba z UK.

Pokud jde o to že u Hyundai člověk dostane válec navíc, ano to je plus, zas ale nedostane hezké auto což Fiesta pořád je.