Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Nissan Qashqai e-Power N-Connecta – Hybridní základ stačí, ale…

38 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jen bych ocenil auto do 4 metru, do 60kW a spalovaci generator elektriny do litru... kdyz uz ekologicky, tak ekologicky.
Jinak to nedava smysl.
Avatar - Emel
Emel
Takže prostě úplně jiné auto 😉
Tohle je dejme tomu rodinné auto, s dostatečnou dynamikou a příjemnou spotřebou, dostatečně prostorné... proč ne. Jen je to drahý, ale co dneska není.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jasne.
Mluvim o tom "ekologickem reseni".

Hybrid ma byt ekologicky.
OK, jako takovy to ale melo byt jine auto.

To je cele.
Avatar - Emel
Emel
Myslím že hlavní motivace kupců hybridu je ekonomická a ne ekologická. 42% účinnost je hezká.
Jinak... QQ má akční ceník, 1.3mHEV (jasně, prostě normální benzín) 140k N-Connecta za 650, za 670 158k... tomu říkám slušná nabídka. :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a proti normalnimu benzinu, s vysokou ucinnosti, ani pul slova.
To mi prijdejako dobra nabidka.

Ne pro me, ja proste z principu nechci SUV, ale obecne dobra nabidka.
Avatar - Emel
Emel
Ten normální benzín asi žádnou zvláštní účinnost nemá... ale pokud proti hybridu ušetříš 350 na pořizovačce.. 😄
Avatar - iudex
iudex
Ad motivácia: nie všetci, ja napr. vyberám SUV a zvažujem rôzne koncepcie, od čistého benzínu cez naftu po fullhybrid. Obstarávacia cena je samozrejme prvoradá, ale potom už ide viac o vlastnosti auta, ako jazdí, akú má dynamiku; spotreba a náklady na palivo sú na poslednom mieste. Takže ak bude hybrid dynamickejší a jazdiť príjemnejšie, ako čistý benzín, pôjdem do hybridu, ak nie, zvolím čistý spaľovák. Zatiaľ skúsenosti s HEV hovoria, že tá jazda na elektrinu je príjemná, jednak pri tých nízkych rýchlostiach čisto na baterky, ako aj pomoc elektra spaľováku od nízkych otáčok.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ekologický bude s dieselem na CNG pod kapotou.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Nissan s timhle systemem zacal v Japonsku... v modelu Note.

Proc se, proboha neprodava i v Evrope?!
Othello
...jsou opět zmatlaná. Popis motoru se týká spalovacího tříválce, ale výkonové parametry patří elektromotoru. Mi to žádnou logiku nedává, a to přehlížím že nejvyšší výkon těžko bude při nulových otáčkách.
Fakt je takový problém napsat těch pár čísel správně ?
Avatar - Emel
Emel
Nemluvě o tom, že v testu se píše o třináctistovce a v technických datech je 1497ccm.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to jasné, nejvyšší výkon je v nula otáčkách a s otáčkami pak ještě roste. :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a hlavně to není třináctistovka. Ale čekat zde popis motoru bez chyby, to je čistá naivita...

Autobrak.cz jede. Jako vždy. 😒
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Sa skratka podaril... opat napisem ze za mna je to topka segmentu spolu s hrv ... len uz proste nestoji 18 litrov ako predchodca ale 27 ... ( a s hrv je to presne takisto ) a takto postupne sa ludom auta vzdaluju a vzdaluju ... az som zvedavy kam to nakoniec cenou dotiahnu a ako sa zmeni cielova skupina zakaznikov tych coraz drahsich nastupcov kedysi este vcelku dostupnych aut.. .. ale ked zvazime ze kusok schopnejsia fabia uz dnes stoji minimalne 17 litrov tak ano... potom je kaskaj paradna kupa a zakaznik tu moze nadalej kludne spavat...

Paci sa mi interier aj exterier kaskaja a chvalim aj dokonale proporcie a rozmery... to auto ma neskutocny smrnc... mne fakt ucaroval ... klobuk dole nissan ... :yes:
Avatar - hugino
hugino
Súhlasím so všetkým ale s 1.33 tce 156 k.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ktorý QQ, kedy a s akým motorom stál 18 litrov?
argejev
burany 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jsem nějak pořád nestravil. Studený motor se taky musí zahřát. Je tam navíc generátor, který by mohl fungovat jako motor ale nemůže. Jen přináší další snížení účinnosti. To je divná technologie. Proč se zde machruje s krouťákem ICE to taky nechápu.
Othello
Taky nerozumím k čemu je dobré uvést celkem bezvýznamný údaj o krouťäku toho spalovaku a přitom zatajit v jaké rychlostí elektromotor vlastně poskytuje max. vykon
lukas13
...všechno dobrý, drncá to, dobrý...cena :no: konec.

Jako SUV mainstreamového C segmentu za milion...
1.33 TCe je fakt povedený motor, cenový odskok obří... Tohle mi nedává smysl.

Jo - vlečka u auta za mega je výsměch.
Mr.Murphy
Proste za crossover co zere pet litru a meri 4,5 metru mi milion pripada fakt moc.....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Juke je dnes uz razvorom aj kufrom len o chlp mensi od kaskaja ale da sa kupit podstatne lacnejsie ( uz od tych 20 litrov ) ... akurat ze tam mas len ten liter turbo pod kapotou.... ale v tejto triede kaskaja ci karoqu drviva vacsina tychto aut stejne jazdi s litrovym turbom pod kapotou a zda sa ze to zakaznikom vobec nevadi.... takze za cenu predosleho kaskaja dnes uz kupi clovek u nissanu juke... a za mna je juke uz fakt blizko kaskaja aj rozmerovo aj razvorom a mozno stoji za zvazenie ci vobec ten cenovy rozdiel voci len o kusok vacsiemu kaskaju stoji za to ... osobne by mi napr juke uz bohate stacil ... a tym padom mi je jedno kde a kam sa kaskaj posunul... ale inak chapem ze majitelom predosleho kaskaja to asi nie je celkom jedno kam sa aj cenou uz novy kaskaj posunul ... proste ak na to mas neriesis.... kaskaj ci hrv alebo naslapany t roc... zoberies co chces a hotovo... lacnejsie uz stejne bolo ... a bude o par rokov zase vsetko len drahsie a drahsie auta nevynimajuc...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Na jednu stranu to chapu.
Vyrobci proste prepalili cenovou valku a tim si sami znemoznili smysluplne vyrabet a vyvijet.

Proc u toho ale musej ta auta tak strasne devastovat, tomu nerozumim.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Napr taky ford puma uz u nas citelne zlacnel ( v dnesnej dobe nevidany jav ) ... uz zrejme aj v predrazenom forde pochopili ze za 25 tisic cross velkosti fabie u nas nikto nekupi... momentalne je uz od tych 20-21 tisic a razom vsade citam clanky ze z pumy je jedna z najvyhodnejsuch ponuk segmentu.. a ono ozaj je to dobre auto a paci sa mi ... ale ked to proste raz prepisknes cenou tak aj z navonok bestselleru moze byt prepadak ... hlavne ak konkurencia ponuka to iste a za podstatne menej... ford sa sice s pumou poucil ale obavam sa ci ta "zachranna brzda" v jej pripade u nas uz neprisla neskoro...
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ale to je přece všeobecně známo, že výrobci dotují BEVčka vyššími cenami ICE a HEV... 😒]
Kjuba
Již 4 měsíce jezdíme tímto vozem. A jsme spokojení. S tou spotřebou to v teplých měsících bylo skutečně kolem 5 l/100km nyní horší asi 6.8.
Jinak v akci jubileum se dal pořídit právě ve výbavě n-connecta s Winter packem za nějakých 730tis. A to je skutečně skvělá cena... A pak ten poměr ceny výkon. Je téměř bezkonkurenční.
ericn
A na dálnici tě pak vezme kdejaká Fabka s foukaným 3hrnkem. Navíc 5-6,8l/100km umí kde jaký kompakt i s podobně silným motorem a nemusí mít elektrodoping 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
Autor clanku pise, ze spalovaci motor neni primo spojen s pohonem kol. Funguje spalovaci motor tak, ze je zcela nezavisly na zmacknutem plynovem pedalu? Mel bych napsat akceleratoru, protoze s plynem to fakt uz nema nic spolecnyho.
Othello
Pokud je zmíněný i omezený bezemisni provoz, tak nejspíše tam závislost nebude. Dá se ale přepokládat, že po vyčerpání kapacity toho miniakumulátoru (nejen) bude energii pro elektromotor vyrábět spalovak s generátorem, tj tam už určitá závislost zase bude.
Avatar - Jenik3
Jenik3
To ten benzonak běží na volnoběh nebo 2k nebo 6k...podle toho, jak moc potřebuje vyrobit elektřiny?
Gvick2
Záleží jak velký výkon od soustavy požaduješ, pokud dáš podlahu, tak se benzíňák okamžitě vytočí na své maximum a v něm setrvá dokud auto nedosáhne Vmax 170km/h, pak otáčky klesnou někam do oblasti výkonu, který odpovídá udržování stabilní rychlosti 170km/h. Pokud pojedeš pianko po městě, tak ta reakce ICE bude s nějakým odstupem (když je plná baterka, tak může jít ICE do akce až se zpožděním třeba 15-20 sec) a samozřejmě ICE půjde jenom do takových otáček, které vygenerují dostatek výkonu aby se nevybíjela baterka.
Vidět/slyšet při požadavku na maximální akceleraci je to třeba tady
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A manuální převodovka je tam na co, když to má elektrický přenos výkonu? Manuál sám o sobě je správné řešení, ale chybí tomu diesel :no:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jakej manuál?!? Už to nechlastej.
Alfonz666
...zlatá ecvt
Avantime
Ja si myslím, že full-hybrid je dnes pre mnohých zatiaľ ideálnym riešením a som s Hondou spokojný, ale zatiaľ mám odskúšané, že najlepšie prechody medzi spaľovákom a elektromotorom fungujú, ak ide o😒br /> 1. atmosférický motor s väčším objemom a bez potreby roztáčať turbo
2. štvorvalcový motor
Napríklad nikto ma nepresvedčí, že je lepšie mať v rodinnom hybridnom SUV turbo trojvalec 1,2 (áno, Espace) ako atmo štvorvalec 2,5 (RAV4).
Avatar - iudex
iudex
Sám som z toho "akýsi zmätený", teória je jedna vec, testy píšu iné a vlastníci zase iné. Takže si pôjdem ten nisanovský systém hybridu vyskúšať osobne, aj keď o triedu vyššie v X-traili. Teoreticky sa mi ten systém pozdáva a mohol by mi v rodinnom SUV vyhovovať. Spotreba ma až tak netrápi, skôr mi ide o tú kultivovanosť a bezemisnosť pri nízkej záťaži a o dynamiku pri plnej a tých 204k, resp. 213k v štvorkolke by mohlo ísť už celkom pekne, na papieri rozhodne rýchlejšie ako fullhybridy konkurencie (RAV4, Kuga...). Uvidím po zvezení.
P.S. Tá Kuga s 2,5 atmosférou je tiež kandidát, s ktorým som jazdil, tak aspoň porovnám koncepcie.
dudooo
X-trail vo verzii 4x4 cize 214ps jazdim od augusta a je to urcite podstatne lepsie ako bezne konkurencne hybridy. Dynamika aj jazdne vlastnosti. Auto ma z mojho pohladu len 3 negativa: vysoka spotreba na dialnici, ca 11litrov pri 140-150kmh, zla regulacia teploty AC a strasny zvuk FM radia (DAB a stream je OK). Inak pocitovo aj vybavou min o triedu lepsie ako RAV4 a spol.
dudooo
Příspěvek podléhá schvalování.