Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík zpovídá šéfa českého Hyundaie: Zákaz spalovacích motorů bych zrušil
58 komentářů
3_diamanty
Ze spalovaky tu nakoniec budu este dlhsie ako by sme si mysleli... a paradoxne prave vdaka nasilu pretlacanej ale o to viac nepripravenej elektromobilite ... hehe
PowerHouse
navíc i ty ekologické daně na benzín a naftu, plyn. Budu platit více.
A mě postihne i zákaz plynových kotlů, nevím čím budeme v paneláku topit.
A mě postihne i zákaz plynových kotlů, nevím čím budeme v paneláku topit.
Batériami, sú už pod 50€ / kWh a stále klesajú. Suroviny máš.
aky zakaz plynovych kotlov?
https😐/www.klimatizace.net/clanek/zakaz-plynovych-kotlu-2029_40
Vsak to je zatím jen návrh. To jako každý navrh znamená že to bude platit?
Tenhle dementni napad s plynovyma kotlema padne stejne jako zakaz prodeje spalovaku. Pockejme po volbach.
Zadnej zákaz plynových kotlů není. To co je byl nějaký návrh. Žádná legislativa pokud vím nic takového nezakazuje.
Kdyz předložím návrh, že se bude chodit do důchodu ve 30 letech, taky to budeš brát jako hotovou věc?
Kdyz předložím návrh, že se bude chodit do důchodu ve 30 letech, taky to budeš brát jako hotovou věc?
Zákaz kúrenia drevom bol tiež len nápad, ktorý neprešiel. A kúriť drevom sa v starých rodinných domoch nebude, kotol na drevo už nekúpiš. Tomu sa hovorí sloboda v praxi.
to že to jednou neprošlo neznamená že to neprojde příště, budou se o to pokoušet donekonečna, zelené mozky
Každá zelená kravina, která byla schválena na půdě evropských orgánů, byla někdy návrhem, bez ohledu na to, jaký dopad to bude mít na občanstvo. Prostě politbyro vymyslí kýbl ho*en a politicky uvědomělí poslanci to jako oslíci odkývají, protože tak je to správně, tak to má být, soudruzi a kdo nejde s námi, jde proti nám.
Podle představ byrokratů z Evropské komise by od poloviny roku 2029 nemělo být možné uvádět na trh v EU nové samostatné plynové kotle, ale pouze udržovat v provozu kotle již provozované.
rohYpnol
Vážený pane Vaculíku,
musím se smát, protože vytváříte neskutečné mýty o "odpůrcích" elektormobilů. Zjevně to svědčí o jediném - o naprostém nepochopení toho, co většině lidí vadí.
Většině lidí je elektromobilita srdečně ukradená. Co už ale nikomu být ukradené nemůže, jsou negativní dopady EV mobility a evropský autoprůmysl.
Použiji jedno přirovnání, aby jste třeba ochopil. Když někdo neumí plavat, byť má skvělé dispozice pro plavání, je svalnatý, dobře rostený, pohybově nadaný, tak se nejspíš utopí. Nebo jinak - velmi předčasně narozené dítě přirozeně obvykle zemře.
To je první z faktorů. Politická ideologie tlačí technologii, která není konkurenceschopná v čase. Kdyby byla, prosadila by se sama přirozeně a nebyly by třeba žádné dotace. Nikdo nedával dotace na mobilní telefony, nikdo nedával dotace na beztlačítkové telefony, ani na bezdrátový internet... Což naopak někteří kandidáti do EU zjevně nechápou, prootže jsou bohapustí teoretici z VŠ, kteří absolutně postrádají technické smýšlení a bohužel i přirozenou inteligenci.
Druhý z faktorů je vaše povaha havlisty, sluníčkáře, idealisty a snílka. Ano, je krásné vaše nadšení z elektromobilů jak se vám líbí a jak jsou skvělé. Ale je tam to zásadní - žádný jste si nekoupil a ani nejste ochotný koupit. Vaše nadšení plyne z toho, že vám jej někdo dá k dispozici. Redakční vůz, zápůjčka dlouhodobého testu atd. atd. Jenže pořizovací cena a ekonomika je něco, co je s produktem spjato a je mu vepsáno do DNA. Skvělý produkt, který zákazník není ochoten zaplatit, je produkt na draka.
Třetí podstatná věc je ta, že elektormobilita opravdu bere lidem mobilitu, je to v podstatě socialismus naruby, kdy chudí dotují technologii pro bohaté. A toto přiznal i Martin Jahn v jednom z rozhovorů, že náklady na EV mobilitu rozpouštějí i di cen spalovacích aut. Je to logické, očekávatelné. Ale eurohujeři toto odmítají přiznat. A to, že zákazník spalováku platí náklady na EV, je naprosto špatně, a je to dáno jen tou ideologickou stránkou.
Čtvrtá věc, která také zazněla, je ona chiméra dostupného elektormobilu. Takže v dohledné době nás čeká malé SUV za 600 tis.??? A tomu se říká dostupná elektromobilita??? Ideální auto do města??? Stejné auto se spalovákem by stálo možná 300 tis. bez restrikcí, sankcí a zákazů ze strany EU. A jsme opět u té ceny. Dostupný elektromobil je evidentně ve střednědobém výhledu jen a pouze chiméra. A zákazníci nechtějí volit mezi malým EV krámem, na který ještě budou mít, a mezi velikostně dostatečným EV, na který už nemají. To je rpostě špatně a vracíme se na úroveň, kdy rodinným vozem byl polski Maluch (jen na baterky)... To je ta buducnost, kteoru chceme? Já říkám, že za mě rozhodně NE.
Shrnuto - elektormobilita jako ideologie je to, co lidem vadí. To je to, co dělá elektromobilům medvědí službu. Opět příměr - EU je pro EV něco jako Vošický pro Hyundai. Tak prosté to je. A ano, Češi jsou na tohle docela hákliví, protože nám tady 50 let někdo dikotval naše blaho a lepší zítřky. A totéž teď dělá EU, a jedním z odvětví je právě autoprůmysl.
A malá úvaha na závěr - ano, jsou dané jen nulové emise a není řečeno, že to musí být elektormobil. Jenže v čase nic jiného není. A co kdybychom na nulové emise přešli až v roce 2045? Nevyvinul (nebo nedopracoval) by někdo mezitím smysluplnější technologii, která by ve výsledku byla mnohem efektivnější, levnější, smysluplnější, šetrnější, než elektormobil???
Takže příště prosím lépe vnímat, co vlastně skutečně kdo kritizuje. A lépe vnímat to, jaký je váš REÁLNÝ postoj a vztah k EV, který není ovlivněný hodnocením z pozice novináře :-!
musím se smát, protože vytváříte neskutečné mýty o "odpůrcích" elektormobilů. Zjevně to svědčí o jediném - o naprostém nepochopení toho, co většině lidí vadí.
Většině lidí je elektromobilita srdečně ukradená. Co už ale nikomu být ukradené nemůže, jsou negativní dopady EV mobility a evropský autoprůmysl.
Použiji jedno přirovnání, aby jste třeba ochopil. Když někdo neumí plavat, byť má skvělé dispozice pro plavání, je svalnatý, dobře rostený, pohybově nadaný, tak se nejspíš utopí. Nebo jinak - velmi předčasně narozené dítě přirozeně obvykle zemře.
To je první z faktorů. Politická ideologie tlačí technologii, která není konkurenceschopná v čase. Kdyby byla, prosadila by se sama přirozeně a nebyly by třeba žádné dotace. Nikdo nedával dotace na mobilní telefony, nikdo nedával dotace na beztlačítkové telefony, ani na bezdrátový internet... Což naopak někteří kandidáti do EU zjevně nechápou, prootže jsou bohapustí teoretici z VŠ, kteří absolutně postrádají technické smýšlení a bohužel i přirozenou inteligenci.
Druhý z faktorů je vaše povaha havlisty, sluníčkáře, idealisty a snílka. Ano, je krásné vaše nadšení z elektromobilů jak se vám líbí a jak jsou skvělé. Ale je tam to zásadní - žádný jste si nekoupil a ani nejste ochotný koupit. Vaše nadšení plyne z toho, že vám jej někdo dá k dispozici. Redakční vůz, zápůjčka dlouhodobého testu atd. atd. Jenže pořizovací cena a ekonomika je něco, co je s produktem spjato a je mu vepsáno do DNA. Skvělý produkt, který zákazník není ochoten zaplatit, je produkt na draka.
Třetí podstatná věc je ta, že elektormobilita opravdu bere lidem mobilitu, je to v podstatě socialismus naruby, kdy chudí dotují technologii pro bohaté. A toto přiznal i Martin Jahn v jednom z rozhovorů, že náklady na EV mobilitu rozpouštějí i di cen spalovacích aut. Je to logické, očekávatelné. Ale eurohujeři toto odmítají přiznat. A to, že zákazník spalováku platí náklady na EV, je naprosto špatně, a je to dáno jen tou ideologickou stránkou.
Čtvrtá věc, která také zazněla, je ona chiméra dostupného elektormobilu. Takže v dohledné době nás čeká malé SUV za 600 tis.??? A tomu se říká dostupná elektromobilita??? Ideální auto do města??? Stejné auto se spalovákem by stálo možná 300 tis. bez restrikcí, sankcí a zákazů ze strany EU. A jsme opět u té ceny. Dostupný elektromobil je evidentně ve střednědobém výhledu jen a pouze chiméra. A zákazníci nechtějí volit mezi malým EV krámem, na který ještě budou mít, a mezi velikostně dostatečným EV, na který už nemají. To je rpostě špatně a vracíme se na úroveň, kdy rodinným vozem byl polski Maluch (jen na baterky)... To je ta buducnost, kteoru chceme? Já říkám, že za mě rozhodně NE.
Shrnuto - elektormobilita jako ideologie je to, co lidem vadí. To je to, co dělá elektromobilům medvědí službu. Opět příměr - EU je pro EV něco jako Vošický pro Hyundai. Tak prosté to je. A ano, Češi jsou na tohle docela hákliví, protože nám tady 50 let někdo dikotval naše blaho a lepší zítřky. A totéž teď dělá EU, a jedním z odvětví je právě autoprůmysl.
A malá úvaha na závěr - ano, jsou dané jen nulové emise a není řečeno, že to musí být elektormobil. Jenže v čase nic jiného není. A co kdybychom na nulové emise přešli až v roce 2045? Nevyvinul (nebo nedopracoval) by někdo mezitím smysluplnější technologii, která by ve výsledku byla mnohem efektivnější, levnější, smysluplnější, šetrnější, než elektormobil???
Takže příště prosím lépe vnímat, co vlastně skutečně kdo kritizuje. A lépe vnímat to, jaký je váš REÁLNÝ postoj a vztah k EV, který není ovlivněný hodnocením z pozice novináře :-!
Krásně a srozumitelně napsáno, bohužel zde to na úrodnou půdu nepadne. Vaculík je zaslepený EV ultras, který patří mezi ty, co snesou demokratickou diskuzi výhradně s tím, kdo s nimi souhlasí a oponenta buď ignorují nebo se snaží jej zašlapat do země.
Já mám takové podezření, že je to jen placená součást marketingové kampaně. Není příliš pravděpodobné, aby technicky a pragmaticky zaměřený člověk, za jakého považuju i Martina Vaculíka, takto zcvoknul a otočil fakticky o 180° směrem ke spotřebičovému tmářství.
Podle mě je to tím, že Vaculík ztratil objektivitu a míra jeho přesvědčení a světonázoru převýšila míru, která by u novináře nikdy neměla vstupovat do výsledku.
Jinak se tomu říká neobjektivní novinařina.
BTW. Každý test bych schválně nechal napsat autora testu - dává EV jako celek (tj. vč. ceny) smysl?!? A vždy i napsat, zda by si dané EV za své peníze pořídil.
Jsem přesvědčený, že pokud by byly odpovědi pravdivé tak 99% odpovědí by bylo - ne, nepořídil.
Jinak se tomu říká neobjektivní novinařina.
BTW. Každý test bych schválně nechal napsat autora testu - dává EV jako celek (tj. vč. ceny) smysl?!? A vždy i napsat, zda by si dané EV za své peníze pořídil.
Jsem přesvědčený, že pokud by byly odpovědi pravdivé tak 99% odpovědí by bylo - ne, nepořídil.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ne. Já jsem neúnavný v boji proti ideologii, která bezhlavě tlačí elektromobilitu.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já Vaculíka sleduji už cca 20 let (od doby časopisu Autodiesel) a jedno je u něj nesporné. Tak poutavě psát články (a nyní točit videa) z jeho oboru umí málokdo. V tomto je opravdu perfektní. Jenže taky jsem si za ty roky všiml, že je snadno ovlivnitelný a je hodně nevyzrálý - nemá vlastní přesvědčení, vlastní životní názor. Těším se až za pár let zruší "zákaz" spalováků, jak opět začne adorovat diesely = loby spalováků se opět rozjede a Vaculík bude kolem nich hopsat jak nyní kolem EV.
Jsem uprimne rad, ze sem jeste chodi i lide s mozkem a schopnosti uvazovat. Diky rophypnole :yes:
"Skvělý produkt, který zákazník není ochoten zaplatit, je produkt na draka." - Až na to, že jeden z týchto produktov na draka je najpredavanejsim autom sveta za rok 2023 😉
Navyše najväčším trhom elektromobility nie je európa, ale čína.
Všetky nové technológie sú "dotované" z predaja tých starších. Aj staré plasma televízory boli vyvynuté za peniaze z predaja CRTečiek. Tak sa tu prosím nestrápnuj.
S jedným však budem súhlasiť, elektromobilita mala zostať ako alternatíva a nie ako jediná cesta (aj ked rozumiem potrebe zbaviť sa zavyslosti na rope - tej európa bohviekolko nemá).
Navyše najväčším trhom elektromobility nie je európa, ale čína.
Všetky nové technológie sú "dotované" z predaja tých starších. Aj staré plasma televízory boli vyvynuté za peniaze z predaja CRTečiek. Tak sa tu prosím nestrápnuj.
S jedným však budem súhlasiť, elektromobilita mala zostať ako alternatíva a nie ako jediná cesta (aj ked rozumiem potrebe zbaviť sa zavyslosti na rope - tej európa bohviekolko nemá).
Až na to, že na ten nejprodávanější produkt jsou dotace a vozy se spalováky jsou zakazovány, sankcionovány, uměle prodražovány :no:
Takže smůla, zkus něco jiného. Až nebudou dotace a spalováky budou bez sankcí stejně jako EV a až nebudou zákazníci spalováků dotovat EV náklady, tak pak se bavme na téma že Tesla je nejprodávanější :-!
Takže smůla, zkus něco jiného. Až nebudou dotace a spalováky budou bez sankcí stejně jako EV a až nebudou zákazníci spalováků dotovat EV náklady, tak pak se bavme na téma že Tesla je nejprodávanější :-!
Keď bolo poskytované "šrotovné" na kúpu nového auta, v tej dobe spalovacieho, tak to bolo všetko ok?
Na zníženie ceny EV treba len čas. Dovtedy občas pokryvia trh dotácie.
Na zníženie ceny EV treba len čas. Dovtedy občas pokryvia trh dotácie.
Ne. Dotace je vždycky špatně.
Ale ano, je mi sympatičtější dotace, která směřuje pro chudší majitele a které směřují k tomu, že z provozu zmizí staré auta ve špatném stavu a nahradíme je moderními vozy. A ne že dotujeme bohatým technologický luxus.
Ale šrotovné bylo špatně i tak špatně.
Jak EV zlevní jsme se dozvěděli. Ve středně dobé době žádné zlevnění není na pořadu dne. 600t. za malé SUV?!? Smutné...
Ale ano, je mi sympatičtější dotace, která směřuje pro chudší majitele a které směřují k tomu, že z provozu zmizí staré auta ve špatném stavu a nahradíme je moderními vozy. A ne že dotujeme bohatým technologický luxus.
Ale šrotovné bylo špatně i tak špatně.
Jak EV zlevní jsme se dozvěděli. Ve středně dobé době žádné zlevnění není na pořadu dne. 600t. za malé SUV?!? Smutné...
“Ale ano, je mi sympatičtější dotace, která směřuje pro chudší majitele a které směřují k tomu, že z provozu zmizí staré auta ve špatném stavu a nahradíme je moderními vozy.”
Ano, přesně tak, to je jediná smysluplně využitá dotace 😉 Podmínkou by ale musel být doklad o likvidaci starého vozu s Euro 0-3…
Ano, přesně tak, to je jediná smysluplně využitá dotace 😉 Podmínkou by ale musel být doklad o likvidaci starého vozu s Euro 0-3…
Však u šrotovného tohle bylo, musel jsi doložit eko likvidaci.
Mě to teda kolikrát dost drásalo, protože tímto šly do šrotu kolikrát paradoxně i velmi hezké a zachovalé kousky, které měly na další životní kariéru veterána... Ale udělalo to tu společenskou službu, že skutečně šly ty emisně zatěžující auta pryč. Ale dotace na EV??? Absolutní zváccenost.
Ale když už se chtěla dotace na EV, proč nešla dotace jen na EV do 750 tis. pořizovací ceny a třeba max 150 kW výkonu??? Proč se tedy nepodpořilo masové rozšíření Zoe, Leafu, Ioniqu a Priusu plugin... ??? Místo toho dotace na i4 M50, E-Trony, Taycany., MB řady EQ atd. .. Naprosto absurdní.
Mě to teda kolikrát dost drásalo, protože tímto šly do šrotu kolikrát paradoxně i velmi hezké a zachovalé kousky, které měly na další životní kariéru veterána... Ale udělalo to tu společenskou službu, že skutečně šly ty emisně zatěžující auta pryč. Ale dotace na EV??? Absolutní zváccenost.
Ale když už se chtěla dotace na EV, proč nešla dotace jen na EV do 750 tis. pořizovací ceny a třeba max 150 kW výkonu??? Proč se tedy nepodpořilo masové rozšíření Zoe, Leafu, Ioniqu a Priusu plugin... ??? Místo toho dotace na i4 M50, E-Trony, Taycany., MB řady EQ atd. .. Naprosto absurdní.
už dlouho jsem neslyšel tak manipulativní podcast a tolik překrucovaných informací podávaných jakože "fakt", Šéf Hyundaie zjevně patří spolu s Vaculíkem k přitakávačům zelených a pirátů, to je z toho rozhovoru poměrně zřejmé, nebo jde o dobře zaplacenouu propagaci. Našteští tito lidé neprezentují názor většiny, byť se oba pánové velmi snažili to tímto stylem naservírovat :-!
Všechny 4 palce nahoru.
Je to tak. Mám možnost jezdit IONIQem. A je to super nejen na Prahu, ale i tu dálku jsem podnikl a problém na IONITY nebyl. Ale jako klasická střední třída bych od Hyu preferoval a mohl si dovolit Fastback, mít rodinu tak kombi. SUV mi pořád smysl nedává.
To, proč mi ale vadí EV jsi naprosto přesně popsal.
Je to tak. Mám možnost jezdit IONIQem. A je to super nejen na Prahu, ale i tu dálku jsem podnikl a problém na IONITY nebyl. Ale jako klasická střední třída bych od Hyu preferoval a mohl si dovolit Fastback, mít rodinu tak kombi. SUV mi pořád smysl nedává.
To, proč mi ale vadí EV jsi naprosto přesně popsal.
Časování je důležité, dá se říct, ze už teď to částečně projeli. Když by na to tlačili o 10 let dříve (2025), tak by možná Čína nebyla tak napřed a neměla pod palcem většinu zdrojů na výrobu baterek, možná bychom měli ty levnejsi auta již dnes.
Jinak lidi neradi změnu a u firemního auta chce každý ideálně sbírat body na pumpe na blbosti, trochu si odlejt bokem pro sebe (ani jedno z toho u el.auta nejde).
Servisy přijdou o nějakou snadnou a rychlou praci-zmíněný olej, filtry,
Majitele pump a obsluha o výdělek..
To, ze někdo další praci najde na opravách/vymenach baterek, to už většina lidi nevidí.
Jinak lidi neradi změnu a u firemního auta chce každý ideálně sbírat body na pumpe na blbosti, trochu si odlejt bokem pro sebe (ani jedno z toho u el.auta nejde).
Servisy přijdou o nějakou snadnou a rychlou praci-zmíněný olej, filtry,
Majitele pump a obsluha o výdělek..
To, ze někdo další praci najde na opravách/vymenach baterek, to už většina lidi nevidí.
komiku, práce na elektrozkratech uživí minimum lidí
ale nebo se, elektrokrámy prostě spalováky nahradit nemohou
dobře nám to ukazují Němci, kde spadly prodeje elektrozkratů v květnu oproti květnu 2023 o celých pěkných zakulacených 30% ...
ale nebo se, elektrokrámy prostě spalováky nahradit nemohou
dobře nám to ukazují Němci, kde spadly prodeje elektrozkratů v květnu oproti květnu 2023 o celých pěkných zakulacených 30% ...
Za vším hledej peníze. Když byly diesely populární, pan Vaculík žil dobře z psaní o nich. Te'd ho zase živí psaní o elektromobilech, navíc firma pro kterou dělá je německá a těžce přisátá k elektromobilizmu, co mu šéfové z Německa přikáží, to dělá.
Novináři jsou vždycky na někom závislí, vždy jsou někým zkorumpovaní. Ti statečnější to přiznají. Ti méně stateční se podívají na výplatní pásku, polknou a jdou se zeptat šéfů jak si to přejí aby to napsali.
Novináři jsou vždycky na někom závislí, vždy jsou někým zkorumpovaní. Ti statečnější to přiznají. Ti méně stateční se podívají na výplatní pásku, polknou a jdou se zeptat šéfů jak si to přejí aby to napsali.
Nechcete se dát na divadlo?
Vypadá to, že máte teatrální nadání. Třeba by vám takové sarkastické frašky hráli a lidi by to bavilo 😉
Tady rozhodně body sbíráte a funguje to co zaznělo ve videu, že dnes stačí jen ukázat, že jste proti zákazu spalováků, nebo proti elektromobilitě a okamžitě nasbíráte spoustu politického kreditu.
Já zde určitě nic nenasbírám, protože palce dolů tu dávat nejdou, fňuk 😉
Pan Vaculík žádné mýty o "odpůrcích" elektromobilů nevytváří. Nemá to zapotřebí. Stačí se podívat na diskuzi pod tímto článkem, nebo pod jakýmkoliv jiným článkem o elektromobilitě a nasbíráte tam takových mýtů o elektromobilitě od těchto odpůrců, že už často ani nemusíte chodit jinam, aby jste měl kompletní sbírku.
Vy jen asi celkem dobře vysvětlujete tu motivaci, proč jsou lidi tak moc proti. Jsou naštvaní na politiky/EU, protože mají pocit, že jim něco tlačí proti jejich vůli. A ventilují to tím, že proti elektromobilitě brojí tak neuvěřitelným množstvím lží a polopravd, až člověku zůstává rozum stát. Nejhorší je, že tomu často sami věří. Že to není jen vědomý trolling😞
Já bych s nimi i sympatizoval, kdyby proti elektromobilitě bojovali věcně, pravdivě a poukazovali na skutečné problémy, ale to dělá opravdu málo kdo.
Víte vývoj něčeho nového vždy dotuje buď prodej stávajících výrobků a nebo u vývoje na zelené louce externí investor, který doufá, že to co se vyvine, tak na trhu pak porazí ty stávající výrobky a on dostane své peníze zase nazpět.
U automobilky, která vyvíjí nové auto je ten vývoj vždy placen prodejem těch aktuálně vyráběných aut a tedy vývoj EV je placen především z prodeje spalováků. Jaké to překvapení 🙄
Část samozřejmě platí i ti, co si kupují ta předražená EV. Ale to také není nic nového.
Když vyšli první OLED televize, tak to také byla záležitost pro hodně bohaté a vývoj samozřejmě platil prodej starých LCD TV.
Až skončí překotný vývoj, pokrok zpomalí a většinu nákladů za vývoj automobilkám zaplatí bohatí a firmy, kteří si kupují EV už nyní, tak začnou jít ceny dolů. Dřív těžko.
Opět naprosto normální část vývojového cyklu produktu! Minimálně v technickém odvětví to nikdy není jinak.
Vzpomeňte si, kolik stály osobní počítače na začátku devadesátých let a kdo si mohl ty stroje dovolit.
Nebo se podívejte kolik stály ještě ve dvacátých nebo třicátých letech osobní auta, jaké byli tehdy mzdy a kdo si je tedy mohl dovolit (30 let po začátku jejich prodeje!).
Tolik ke tvrzení, že ta technologie není konkurenceschopná. Konkurenceschopná vůči čemu? Ona je k dispozici ještě jiná nadějná bezemisní technologie? Pokud vím, tak vodíková auta jsou silně nekonkurenceschopná a potvrdil to i zde pan Saitz, včetně toho, že potvrdil, že s auty na baterky přišly automobilky a ne EU.
Elektromobilita není žádná ideologie, to máte nějaké pomotané. Je to normálně životaschopná technologie a nevidí to jen zaslepení odpůrci.
Ideologie je Green Deal, který samozřejmě stojí za tím tlakem na automobilky, což vedlo automobilky k vývoji elektromobility. Takže ano, souvisí to spolu, ale není to totéž!
Já s vámi můžu souhlasit jen v jediné věci. Tlačit elektromobilitu přes ekologii bylo od EU hloupé rozhodnutí. Je to sice vědecky podložené a je to potřeba jestli na téhle planetě má lidstvo přežít, ale běžným lidem je ekologie ukradená. Tohle bylo od začátku odsouzené k neúspěchu!
Přitom Evropa, stejně jako Čína, má mnohem větší motivaci chtít elektromobilitu ze strategických a ekonomických důvodů. Elektřinu pro pohon vozového parku jsme si tu schopní vyrobit lokálně, kdežto ropu kupujeme velmi často od buď jen ideologicky velmi odlišných nebo přímo nepřátelských zemí. Stačí se podívat na ropnou krizi ze 70-tých let, co s námi udělalo, když nám zavřeli kohoutky. Dodnes kvůli tomu máme obrovské dotace ropy a fosilních paliv. Nikdo je od té doby neměl odvahu zrušit...
Dnes nikdo lidi nenutí si ta EV kupovat, ani jim nedává (snad kromě vjezdu na dálnice zdarma) žádné výhody. Koupí si to jen ten, kdo to chce, nebo komu to dává ekonomicky smysl. Zbytek může dál jezdit ve svém oblíbeném spalováku. Zatím v něm ani neplatí ekologickou daň z produkce CO2, což elektromobily už dávno platí.
Ve videu zazněla ale jedna důležitá informace, která by se dala přeformulovat i tak, že pokud na EV nemáte, tak si ho za žádnou cenu ani nepučujte a nezkoušejte v něm jezdit. Je to totiž strašně nebezpečné v tom, že kdo to udělá, už většinou nechce do spalováku zpátky 😉
Reálný postoj pana Vaculíka je veřejně znám a již několikrát ho sděloval. Dokud nebude k dispozici kvalitní EV do 600 tisíc, tak on si ho za své peníze nekoupí.
Nijak nezastírá, že cena je vysoká a zdaleka to ekonomicky není pro všechny. To mu ale nebrání objektivně zhodnotit ta auta po technické stránce a říct, že jsou již velmi dobrá a vhodná dnes pro většinu obyvatel a jejich rozšíření tedy čeká jen na pokles cen. Spousta lidí se koukne na cenovku, naštve se a dál už ani nedohlédne🙄
Vypadá to, že máte teatrální nadání. Třeba by vám takové sarkastické frašky hráli a lidi by to bavilo 😉
Tady rozhodně body sbíráte a funguje to co zaznělo ve videu, že dnes stačí jen ukázat, že jste proti zákazu spalováků, nebo proti elektromobilitě a okamžitě nasbíráte spoustu politického kreditu.
Já zde určitě nic nenasbírám, protože palce dolů tu dávat nejdou, fňuk 😉
Pan Vaculík žádné mýty o "odpůrcích" elektromobilů nevytváří. Nemá to zapotřebí. Stačí se podívat na diskuzi pod tímto článkem, nebo pod jakýmkoliv jiným článkem o elektromobilitě a nasbíráte tam takových mýtů o elektromobilitě od těchto odpůrců, že už často ani nemusíte chodit jinam, aby jste měl kompletní sbírku.
Vy jen asi celkem dobře vysvětlujete tu motivaci, proč jsou lidi tak moc proti. Jsou naštvaní na politiky/EU, protože mají pocit, že jim něco tlačí proti jejich vůli. A ventilují to tím, že proti elektromobilitě brojí tak neuvěřitelným množstvím lží a polopravd, až člověku zůstává rozum stát. Nejhorší je, že tomu často sami věří. Že to není jen vědomý trolling😞
Já bych s nimi i sympatizoval, kdyby proti elektromobilitě bojovali věcně, pravdivě a poukazovali na skutečné problémy, ale to dělá opravdu málo kdo.
Víte vývoj něčeho nového vždy dotuje buď prodej stávajících výrobků a nebo u vývoje na zelené louce externí investor, který doufá, že to co se vyvine, tak na trhu pak porazí ty stávající výrobky a on dostane své peníze zase nazpět.
U automobilky, která vyvíjí nové auto je ten vývoj vždy placen prodejem těch aktuálně vyráběných aut a tedy vývoj EV je placen především z prodeje spalováků. Jaké to překvapení 🙄
Část samozřejmě platí i ti, co si kupují ta předražená EV. Ale to také není nic nového.
Když vyšli první OLED televize, tak to také byla záležitost pro hodně bohaté a vývoj samozřejmě platil prodej starých LCD TV.
Až skončí překotný vývoj, pokrok zpomalí a většinu nákladů za vývoj automobilkám zaplatí bohatí a firmy, kteří si kupují EV už nyní, tak začnou jít ceny dolů. Dřív těžko.
Opět naprosto normální část vývojového cyklu produktu! Minimálně v technickém odvětví to nikdy není jinak.
Vzpomeňte si, kolik stály osobní počítače na začátku devadesátých let a kdo si mohl ty stroje dovolit.
Nebo se podívejte kolik stály ještě ve dvacátých nebo třicátých letech osobní auta, jaké byli tehdy mzdy a kdo si je tedy mohl dovolit (30 let po začátku jejich prodeje!).
Tolik ke tvrzení, že ta technologie není konkurenceschopná. Konkurenceschopná vůči čemu? Ona je k dispozici ještě jiná nadějná bezemisní technologie? Pokud vím, tak vodíková auta jsou silně nekonkurenceschopná a potvrdil to i zde pan Saitz, včetně toho, že potvrdil, že s auty na baterky přišly automobilky a ne EU.
Elektromobilita není žádná ideologie, to máte nějaké pomotané. Je to normálně životaschopná technologie a nevidí to jen zaslepení odpůrci.
Ideologie je Green Deal, který samozřejmě stojí za tím tlakem na automobilky, což vedlo automobilky k vývoji elektromobility. Takže ano, souvisí to spolu, ale není to totéž!
Já s vámi můžu souhlasit jen v jediné věci. Tlačit elektromobilitu přes ekologii bylo od EU hloupé rozhodnutí. Je to sice vědecky podložené a je to potřeba jestli na téhle planetě má lidstvo přežít, ale běžným lidem je ekologie ukradená. Tohle bylo od začátku odsouzené k neúspěchu!
Přitom Evropa, stejně jako Čína, má mnohem větší motivaci chtít elektromobilitu ze strategických a ekonomických důvodů. Elektřinu pro pohon vozového parku jsme si tu schopní vyrobit lokálně, kdežto ropu kupujeme velmi často od buď jen ideologicky velmi odlišných nebo přímo nepřátelských zemí. Stačí se podívat na ropnou krizi ze 70-tých let, co s námi udělalo, když nám zavřeli kohoutky. Dodnes kvůli tomu máme obrovské dotace ropy a fosilních paliv. Nikdo je od té doby neměl odvahu zrušit...
Dnes nikdo lidi nenutí si ta EV kupovat, ani jim nedává (snad kromě vjezdu na dálnice zdarma) žádné výhody. Koupí si to jen ten, kdo to chce, nebo komu to dává ekonomicky smysl. Zbytek může dál jezdit ve svém oblíbeném spalováku. Zatím v něm ani neplatí ekologickou daň z produkce CO2, což elektromobily už dávno platí.
Ve videu zazněla ale jedna důležitá informace, která by se dala přeformulovat i tak, že pokud na EV nemáte, tak si ho za žádnou cenu ani nepučujte a nezkoušejte v něm jezdit. Je to totiž strašně nebezpečné v tom, že kdo to udělá, už většinou nechce do spalováku zpátky 😉
Reálný postoj pana Vaculíka je veřejně znám a již několikrát ho sděloval. Dokud nebude k dispozici kvalitní EV do 600 tisíc, tak on si ho za své peníze nekoupí.
Nijak nezastírá, že cena je vysoká a zdaleka to ekonomicky není pro všechny. To mu ale nebrání objektivně zhodnotit ta auta po technické stránce a říct, že jsou již velmi dobrá a vhodná dnes pro většinu obyvatel a jejich rozšíření tedy čeká jen na pokles cen. Spousta lidí se koukne na cenovku, naštve se a dál už ani nedohlédne🙄
takové litanie a přitom taková blbost 😁
No původní příspěvek byl taky román a když jsem chtěl reagovat na všechny nesmysly v něm, tak to nemohlo dopadnout jinak 😄
Nijak mě neurazí, když mi napíšete co z toho co jsem napsal je blbost. Klidně i jedinou věc. Rád se věcně pobavím.
Nijak mě neurazí, když mi napíšete co z toho co jsem napsal je blbost. Klidně i jedinou věc. Rád se věcně pobavím.
Tomáš Klouda
Příspěvek podléhá schvalování.
Daniel Je
Kdyby se proti tomu postavili už před schvalováním EU, ale to většina z nich přikyvovala. Teď když zjistili, že tolik zákazníků nezískají, obracejí 🤮 než vůbec měli do něčeho takového měli jít, měla se zajistit infrastruktura, která není tak skvělá, jak si myslí.
Všechny minulé vlády 16 let zpět to těžce podělali a Babiš se z toho rozhodně nevykroutí.
del42sa
Nizozemko, Německo a Francie – v těchto třech zemích je 61 % nabíjecích stanic ze všech zemí EU. Aby se naplnily plány Bruselu na počet elektroaut na silnicích, muselo by se každý týden stavět 20 tisíc nových nabíjecích stanic. Teď se jich staví méně než 3000.
https😐/www.idnes.cz/…702_automoto_fdv
https😐/www.idnes.cz/…702_automoto_fdv
A přibližně 40% nabíjecích stanic je porouchaných nebo ti auto prostě nenabije. 😒] 😒] 😒]
Lukáš Mauer
Elektro je budoucnost a vy to nezměníte, planeta mi bude vděčna. :-!
jirik_kirij
i20 z roku 2009 cena roční prohlídky v roce 2018 (olej, brzdová kapalina, klimatizace, žádná oprava)
autorizovaný servis 8000 (bez provedení STK)
soukromý servis 2500 (o dva roky později včetně nových svíček a STK)
autorizovaný servis 8000 (bez provedení STK)
soukromý servis 2500 (o dva roky později včetně nových svíček a STK)
. 😒