Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Tayron 2.0 TDI 4Motion – Útok na prémii?

47 komentářů

stewo99
Bol som to vyskúšať, to auto je z vonku celkom fajn, vo vnútri taká lacná nuda, niekomu vyhovuje. Ničím ma to auto nenadchlo, nemá to žiadnu emóciu, veľká obrazovka a lacné plasty nie sú to čo mi napovie "chceš ma". Prémia na dĺžku asi áno, na šírku NIE, kvalitou ďaleko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@stewo99
Ta šířka mne zarazila též. Velké to zvenku vypadá, ale uvnitř ma 1.44m. To bohužel není na 3 dětské sedačky dost. I tak se na něj půjdu podívat. Zvenku nevypadá špatně.
Avatar - idam.i
idam.i
@Mikesus je to len predĺžená platforma Tiguan.
Tak trochu trik čo roky používa Škoda 🤷‍♂️
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Mikesus : řešil to můj zeť, 3 dětské sedačky vedle sebe se nevejdou skoro do ničeho.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@WinDiesel
No vidíš, já to řeším už 6 let. A spis bych to poupravit. 3 dětské sedačky se nevejdou do většiny aut, které automobilky oznacuji za rodinné. A co zeť nakonec vybral?
PavelK_
@Mikesus to jako že má úplně stejnou vnitřní šířku, jako T-roc? Tak to se něco nepovedlo 🤔
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PavelK_
No vypadá to tak.
ptr078
@stewo99 Co ma v dnesnej dobe emociu? Viac bude vadit, ze to nie je moc tiche pri dialnicnych rychlostiach a na velkych diskoch ani moc komfortne
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
S tím komfortem to není až tak překvapující. Ale ten hluk bych nečekal.
ptr078
@Mikesus Tak mas to vo viacerych testoch, ze aj s dvojitym sklom je to cisty priemer
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Díky za info.
jam2015
@Mikesus Už klasika. Keď si sadneš dozadu, tak u mnohých vozidiel si tam ohučaný a nerozumieš, čo hovoria tí vpredu!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@jam2015
Je to běžné. U B segmentu to bylo asi vždy, C segment už ne úplně a tohle se chce radit do D segmentu. To uz i tam je takovy problém? Já tedy na zadních sedačkách jezdim málokdy, ale treba v camry, highlanderu, rav4 nebo i malé UX bylo vzadu v pohodě, ze se můžeš bavit s těmi vpředu.
Avatar - iudex
iudex
@stewo99
Mne sa to tiež pozdáva, zvonku pekné, zvnútra priestranné, z hľadiska rodiny je to priestorovo paráda, nič väčšie netreba. Len potom je tu ten nešťastný interiér, ktorý moju polovičku úspešne odradil (od Tiguanu, ale to je to isté), proste to displejové peklo nielenže pôsobí lacno (to sa dá prekúsnuť), ale zle sa to ovláda, je to neintuitívne, pozornosť odvádzajúce a nebezpečné.
Ak sa bavíme o cene, má to za mňa zmysel, ak sa človek pohybuje na spodku cenníka, t.j. 1,5TSI, max. 2,0TSI v nižších výbavách, vtedy sa to dá. Nič fancy, žiadne emócie, proste chcem praktické veľké SUV. Plne vybavený dízel je cenový nezmysel, ako bolo povedané, to je na dohľad Touareg, alebo lacnejšia Mazda, ktorá ponúka už šesťvalec.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@iudex : otázka je jestli manželka ocení 6-válec ale Mazda má na všechno tlačítka a doufám že to tak i zůstane. Zrovna jsme koupili CX-80 a ten motor ....... neuvěřitelně tichoučký a zařve až když se pořádně šlápne na plyn.
Avatar - fOE
fOE
@iudex I kdyz uz jsem mel vybrano jsem sel jeste "pro potvrzeni" okouknout i Tayron, ktery me z prezentaci zaujal. Zvnutra priestrane, ano v podelnem smeru, ale sirka mohla byt vetsi. Takhle to i uvnitr pusobi trosicku disproporcne a az po usednuti do Tayronu si clovek znovu uvedomi jak dulezita je pro pocit velikosti prave sirka.
Pokud jde o cenu, me naopak dava nejvetsi smysl vrcholny 2.0TSI, ano, ve vybave to pak je nekde kolem 70tis E, ale premie je porad o 10-15tis vys, takze odskok tam je, a pokud clovek porovnava s mainstreamem, pak ma jedine tu mazdu nebo akciovky. Nechap me zle, mit na vyber za podobne penize Tayron nebo Touareg, nevaham ani vterinu, ale kdyz podobna akce neni k dispozici, Tayron mi dava smysl i v nejvyssich vybavach.
Avatar - iudex
iudex
@fOE
Jasné, každý to máme inak a zrovna my dvaja sme také protipóly čo sa výbav týka. Ja som vtedy pozeral Tiguan v akčnej výbave Limited a tam som vedel mať 2,0TDI 110 kW za 36t a to mi prišla fajn cena. Slabšie 2,0TSI bolo tuším za 39t a to bolo tiež fajn. Ale topmodel Tayron s 2.0TSI 195 kW je tuším len v R-line a to je hodne cez 50t. Za ten výkon asi OK, nikto v mainstreame také nemá, ale otázka je, či dáva zmysel rodinné SUV s motorom z GTI. Mne osobne už nie. Tam vidím ako rozumnú verziu slabšie TSI, furt nadpriemerných 204 koní, ale aj s nižšími výbavami a podstatne nižšou cenou.
Avatar - fOE
fOE
@iudex
Hele hele hele, ja uz taky iudexovatim 😊 Pro X3 jsem zaskrtnul vsehovsudy 5 priplatku, z toho jeden je barva a druhy jsou brzdy. Protoze ale prerod v iudexe zatim nebyl dokonan, ty dalsi tri to tak jako tak vysponovaly nahoru. Holt foegenetika se tezko potira 😁
KratasTP
Už jste viděli v TV tu novou reklamu na Tayron? Však vzadu se nevozí děti nebo dětské autosedačky...místo nich se vozí 5 čoklů...Auto za mega pro čokly - to nevymyslíš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KratasTP
Tak už vime, kdyz nekdo tvrdi ze to je rodinné auto. Nejakej čoklista, kterej ma zvíře nad dítětem. A jen tak mimochodem, psa na zahrade máme a je to člen rodiny, ale nikdy nebude výš než jakýkoliv clovek a nebudou se kvůli němu dělat kompromisy.
Lubo
Na prvý pohľad to vyzerá fajn a tiež ma to auto zaujalo.
Otázka ako obstojí ak už niekto chce VW napr s Touaregom 170kW 3.0 TDI v zaujímavej akčnej výbave Limited za 1,499 mil Kč.
Aj keď na súčasných VW ma fakt odrádza tá neónka (LED pásik) vpredu - neviete, dá sa vypnúť?

Tie veľkosti kufrov by som doporučoval premerať. Neverím, že tieto čísla sú po roletku. Už sa to tu v nejakom teste konečne objavilo, ale ďalej nič. Nechápem nezáujem auto cz jednoducho sa odlíšiť od iných webov, ktoré kopírujú čísla od výrobcov a nejaké veci aj merať (hluk dB, rozmery kufru, dynamika, spotreba - štandardizovaná/rôzne podmienky)… tento web podľa mňa stráca na atraktivite.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo
Jo je to škoda. Stačilo by par minut navíc s metrem a mají ten kufr zběžně zaměřen a pridana hodnota obrovská. To samé s interiérem. Super, ze máme šířku interieru, ale když clovek potřebuje znát jak ve výšce ramen, tka ve výšce loktů, už má smůlu.
K hluku ideálně si určitě jedno místo a tam měřit různé rychlosti.
Já jsem třeba u kodiaqu marně hledal, kde má mít tech 910l. Sotva jsem tam narval 2 koloběžky, které mi v Highlanderu ( psáno 552l ) zaberou půlku kufru.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus 910 litrů po roletku, jedná se o výšku kufru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak
Fotka vyda za 1000 slov.
Tady to obhajuje jen zaslepenec.
HL
ibb.co /JKtq9Td
Kodiaq
ibb.co /MgGZVk0
Ještě byl problém zavřít kufr a bylo potřeba dotlačit víko aby se zavřel, protoze zadní kola už lehce vycuhovala.
K čemu ti je pak velky kufr, kdyz tam dáš polovinu věci než v tom polovičním kufru?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Lubo : Touarega jsme velice zvažovali ale má spotřebu o 30% vyšší než CX-80.
admin badge
Ondřej Šámal
@Lubo Dobrý den, díky za podnět. Každopádně když si otevřete tabulku technických údajů na konci testu, tak přehled vnitřních rozměrů pochází od nás. Invenci tudíž máme 😄
Každopádně alespoň základní rozměry zavazadelníku (šířka v nejširším bodě a délka) bychom do tabulky zahrnout také mohli, to by snad neměl být problém 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je zábavné, naznačovat že Wagen je lepší volbou než Mazda s 6-válcem 😄 Holt VAG si článek asi zaplatil, tak musí správně vyznít.
Avatar - praptak
praptak
@WinDiesel Audi je také VAG. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@WinDiesel

Mazda už se naučila vyrábět spolehlivý diesel?
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
A má to manuál? Jinak dobrý až na tu televizi, tu si mohli dát do hospody.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Odbornost článku přímo bije do očí a při čtení těch mouder člověka až bolí...
"Interiér se od kabiny Volkswagenu Tiguan neliší snad v ničem."
Vážně? A zcela jiná palubka nevadí??? Nevadí, že?
"Skříň tak zbytečně nepodřazuje na dohled 1200/min, ale snaží se motor držet o něco výše, aby reakce na silnější sešlápnutí pedálu netrvala příliš dlouho. V hustém provozu, kdy kolikrát potřebujete sílu co nejdříve, to občas nebylo moc bezpečné."
Kdy? Kdysi v minulosti, nebo v tomto testu?
"Úroveň cestovního komfortu se nebojím srovnat s kodiaqem,..."
Ne, vážně? A není to tím, že to je to samý auto s tou samou technikou?
"...přepínám do sportovního módu. Změna proti normálu je sice obvykle minimální, přesto mám díky tomu pocit, že mi věnec v ruce při sebemenším pohybu neklouže."
Aha! Takže když jde volant zlehka, tak klouže v ruce a když ztuha, tak ne. Aha!
A pokud je Tayron na vás drahý, což sakra je, tak si kupte Touarega, kterej stojí podle výbavy jen asi o 700 tisíc až 1 mega navíc.


No a teď vážně. Zkusil jsem si Elegance i R-line a pocit vnímané prémiové kvality se u mne teda nedostavil. Nehorázný šetření a tvrdý plasty všude, kam sáhneš a to podivný dřevo to nezachrání. To auto působí o třídu hůř, než Passat B9, kterej působí hůř, než B8. To člověk z fotek nepozná. Musí si sednout dopředu i dozadu a všechno v klidu osahat.
Dneska mne u VW oslovuje jen Touareg, kterej je ale za pěknej ranec, kdy je velká fuška se vejít do 1,7M bez DPH po exkluzivní slevě. A v ČR má mnohem horší ceny a konfigurace, než na Slovensku. Zajímavý... Pak jako znouzectnost a volba rozumu novej Passat, na kterej jsou rozumný slevy i financování a do 1M bez DPH se v reálu dá poskládat hezky. A v laciný sekci Taigo v edici Love s 1,5 TSI, kde vybavený auto s matrixama v automatu je mezi 500 až 540 bez DPH, podle vymazlení. Jinak mě dnes u VW nebere už nic. A nejen u VW...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous
Nechci se zrovna tady autorů nějak zastávat, ale kvalitu zrovna moc nechvalil dle meho. A myslím, že palubky jsou totožné

Tiguan
images.app.goo.gl/fDEzH
Tayron
www.auto.cz/…n-utok-na-premii?…
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mikesus Cestou od cvokaře se zastav i na očním, šašku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous
Právě si ukazal, jaky traged jsi.
Toho očního a cvokare tedy doporuc. Aspon budu vědět, ke kterým nechodit, protoze evidentně na na tebe maji špatný vliv.

Tiguan
www.auto.cz/…nim-stop-startem?…
Tayron
www.auto.cz/…n-utok-na-premii?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Reálný ceny budou nižší (skladovky atp.).
Za mě, buď jak buď, jedno z posledních rozumných aut této třídy na trhu.

I když mám k současným VAG mnoho připomínek, tak bohužel na trhu nic rozumnějšího už není. Sám bych obecně preferoval spíše Škodu, ale to je subjektivní věc designu. Ale je pravda, že Kodiaq se tak úplně nepovedl...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Taky se mi na webu zdál jako jediný rozumný auto, ale pak jsem si do toho sednul... A odešel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Jo, já vím že bylo mnohem líp. Je říkám, že jinde je to ještě horší a v rámci dnešní nabídky je VAG stále jednou z nejlepších voleb. Není co lepšího vzít.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Rozumím a souhlasím, ale já pokud budu muset, tak asi zase Passat. Pořád je kvalitnější, tišší, pohodlnější, levnější a úspornější. A je z něj lepší výhled.
Lubo
@Mokrous Díky za info k osobnej skúsenosti. Toareg 170 kW je za 1 499 900 s DPH.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Lubo Díky za všem známé info z ceníku. Cena již od.
Výbava - 4 kola, volant a čelní sklo. Odemykání klíčkem. 🤓
Víš, je taky potřeba se podívat, co za to dostaneš.
Pokud ti stačí holobyt na ocelových pružinách a manuální hadrový sedačky, kde si neseřídíš ani sklon sedáku a téměř nulová výbava, krom displaye a povinných asistentů, tak OK, ale tohle je takovej Touareg dobrej pro montéry ČEZu.
Když si poskládáš Elegance, nebo R-line v naftě a dáš tam všechno, co chceš, tak není problém
překročit 2.800.000,- ceníkově.
Lubo
@Mokrous jj, není co slavit. Tento základ Limited porovnávam skôr s Tayoronom. Cena základní sestavy Tayron 2.0TDI 4M: 1 569 900 Kč
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Lubo Rozumím. Ale R-line People není základní výbava. Tayron Elegance TDI 4x4 stojí 1,47M.
Je potřeba ty auta vybavit a potom porovnávat ceny.
Ale jak už jsem psal. U vás na Slovensku máte na Touarega úplně jiný akční ceny a kombinace a varianty výbav.
Tam bych si poskládal krásnýho Touarega pod 1,5M bez DPH, pokud bych na něj dostal taky 20% slevu jako v ČR... To ale nevím jistě. A pak je taky problém financování, kde v ČR lze na 24 měsíců 0% úrok, nebo na 36 a 48 měsíců 3,3% úrok. Na SK jsou úroky vysoké... Je v tom hroznej zmatek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous
Ad jiná palubka... no tady zas opatrně. Prakticky vše je stejné, liší se naprosté minimum dílů jako jinak řešené plasty na horní části palubky. Rozdílonsoti jsou opravdu minimální a z pohledu kvality a volby materiálů a ergonomie a ovládání rozdíl není.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Rozdíl vidí i slepej na první dobrou. Zkus se podívat ještě jednou. Tiguan je holá plocha, má úplně jiný výdechy atd.
Tayron má desku zapuštěnou a z obou stran krytou obšitím, má zcela jiné výdechy atd.
To, že se ovládá stejně je věc jiná.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous
Jedna plastová lišta navíc nedělá rozdíl. Dokonce to ma identickej i stredovej tunel.
Jak typické, všichni tvrdi ze je to stejné, jen ty máš pravdu a ohanis se doktory pro ostatní. Spis je potřebuješ sam jak vidno.
Ale to víme zde už všichni dávno, i podle tvého nevychovani.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Ano, vždyť jsem snad psal "liší se naprosté minimum dílů jako jinak řešené plasty na horní části palubky".
Žádný podstatný rozdíl tam prostě není.
Avatar - radolaco
radolaco
Porovnava sa tu ten Tayron s kadecim, ale zaujimave, ze nikto s Hondou CRV. Ja by som sa momentalne rozhodoval medzi nim dvoma.