Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský vozový park se propadá. Některé majitele i drobná porucha zruinuje
148 komentářů
hugino
O tomto som písal asi tak tri roky dozadu keď niektorý tvrdili že nie je problém kupovať BEV stačí dobudovať nabíjanie ale pravda je taká že bežná rodina s priemerným príjmom s pôžičkou , hypotékou ktorá vychováva povedzme dve deti si jednoducho nemôže dovoliť nové auto . A ak áno tak je to auto cca za 18 - 20 000 € a aj to sa bude musieť pár rokov uskromniť kým ho nesplatí. Alebo je druhá možnosť udržovať 15-20 ročné auto pri živote aby boli ako tak mobilný a to je min . 65 % pracujúcich . Preto som aj písal že BEV segmentu C od povedzme 35 000 € je len pre bohatých t.j. pre nás bežných občanov NE KU PI TEĽ NÉ .
@hugino
No, problém je v tom, že průměrná rodina bohužel dávno neni 2 děti... protože 2 děti jsou dávno luxus... o novém autě raději ani nehovořit.
No, problém je v tom, že průměrná rodina bohužel dávno neni 2 děti... protože 2 děti jsou dávno luxus... o novém autě raději ani nehovořit.
@rohYpnol To máš pravdu . A to ešte priemerný vek zachraňujú firemné autá lebo to by bolo ešte horšie .
@rohYpnol Prd luxus, lidi jsou jen pohodlní a mají jiné preference.
@jiras_
Presne tak. Jsou líní a nechtějí se uskromnit. S detmi je to vždy o vzdání se určitého pohodlí. Žádný luxus to není a jedno nebo 2 děti není ekonomický rozdíl nijak zásadní.
Presne tak. Jsou líní a nechtějí se uskromnit. S detmi je to vždy o vzdání se určitého pohodlí. Žádný luxus to není a jedno nebo 2 děti není ekonomický rozdíl nijak zásadní.
@hugino Hlavně pro mladé je nějaká údajná zvyšující se dostupnost aut většinou jen hezkou teorií, když se musí zadlužit na zbytek života, pokud chtějí bydlet ve vlastním.
vencelín
Pokud auto spolehlivě slouží a projde legálně tk a mě, tak za mne nevidím důvod pro nové auto.
Když vezmu v potaz nemalou pořizovací cenu a leckdy výrazně omezené možnosti konfigurace a vyberu nového auta tak přidána hodnota rozhodně neospravedlni tyto aspekty a starší vůz poslouží minimalne stejně dobře.
Tedy bavíme se o starších autech reknemez vyrobených od cca 2005 po cca 2010 či 2015. To jsou už dostatečně moderní auta s výbavou více než solidní. Samozřejmě auta třebas z 80 let už výbavou leckomus nestačí (v té době abs, esp, klima nebyly běžné)
Když vezmu v potaz nemalou pořizovací cenu a leckdy výrazně omezené možnosti konfigurace a vyberu nového auta tak přidána hodnota rozhodně neospravedlni tyto aspekty a starší vůz poslouží minimalne stejně dobře.
Tedy bavíme se o starších autech reknemez vyrobených od cca 2005 po cca 2010 či 2015. To jsou už dostatečně moderní auta s výbavou více než solidní. Samozřejmě auta třebas z 80 let už výbavou leckomus nestačí (v té době abs, esp, klima nebyly běžné)
@vencelín Lenže mám obavy že na STK a EK tak sprísnia normy aby drvivá väčšina starších áut neprešla a tým pádom prišla o techničák a takto ich postupne vyradia z prevádzky . V Taliansku už tento rok vraj chcú obmedziť staršie diesle s Euro 4 .
@hugino
Snad to nějakého pitomé nenapadne. Za mne v aktuálním stavu požadavků tk problém nevidim
Snad to nějakého pitomé nenapadne. Za mne v aktuálním stavu požadavků tk problém nevidim
@vencelín Já se na obměnu svého auta vykašal. Je relativně bezpečné, úsporné, interiér kvalitnější než u novodobé konkurence, pohonné ústrojí jednoduché. Vysát úspory na nové a za pár let se vztekat, až bude EK utahovat šrouby přes ceny povolenek? Ne, díky.
@twistedTSD
Vidím to stejně, taky mám téměř 20 let staré vozy že segmentu kde výběr se od té doby rapidně zredukoval
Vidím to stejně, taky mám téměř 20 let staré vozy že segmentu kde výběr se od té doby rapidně zredukoval
@vencelín
Správný postřeh, musí projít TK a ME legálně. Už aby tu byla ta TK každý rok pro ty starý
Správný postřeh, musí projít TK a ME legálně. Už aby tu byla ta TK každý rok pro ty starý
@Mikesus
A čo to vyrieši? Koľko percent nehôd, alebo vážnych následok nehôd ide na vrub stavu vozidla? Radšej by sa mali zamerať na STK/EK kde prejde každý črep ako šikanovať všetkých.
Najstaršie auto v dome je hybridný Yaris(EURO 6), ktorý ťahá na 10 rokov. Tomu autu po funkčnej stránke nič nie. Je dobre servisové, lebo od začiatku som mal plán, že po kúpe náhrady zaň ho nechám ako prvé auto pre deti. Odmenou za to, že neplytvám zdrojmi a preferujem údržbu pred výmenou mi bude šikana zo strany štátu. Tlačiť ľudí do konzumného správania je možno ekonomické, ale určite nie ekologické.
A čo to vyrieši? Koľko percent nehôd, alebo vážnych následok nehôd ide na vrub stavu vozidla? Radšej by sa mali zamerať na STK/EK kde prejde každý črep ako šikanovať všetkých.
Najstaršie auto v dome je hybridný Yaris(EURO 6), ktorý ťahá na 10 rokov. Tomu autu po funkčnej stránke nič nie. Je dobre servisové, lebo od začiatku som mal plán, že po kúpe náhrady zaň ho nechám ako prvé auto pre deti. Odmenou za to, že neplytvám zdrojmi a preferujem údržbu pred výmenou mi bude šikana zo strany štátu. Tlačiť ľudí do konzumného správania je možno ekonomické, ale určite nie ekologické.
@Niemand
Vyřeší to jednoduše. Tech aut, kterým nefunguje polovina světel, se vyfiltruje a ppravi driv. Ti, co uplaceli na stk si budou muset připlatit nebo si nechat opravit a posledni, kteri upravují emisni systémy před stk a pak je vrací ne nepůvodní stavu si taky budou muset připlatit. Kdyz by lidi používali hlavu a nepodvadeli, nic takového by se nemuselo řešit. Takto to dopadne i na ty poctivé, ale těch pár korun ročně navíc, za ten cistsi vzduch a bezpečnější silnice stoji.
Vyřeší to jednoduše. Tech aut, kterým nefunguje polovina světel, se vyfiltruje a ppravi driv. Ti, co uplaceli na stk si budou muset připlatit nebo si nechat opravit a posledni, kteri upravují emisni systémy před stk a pak je vrací ne nepůvodní stavu si taky budou muset připlatit. Kdyz by lidi používali hlavu a nepodvadeli, nic takového by se nemuselo řešit. Takto to dopadne i na ty poctivé, ale těch pár korun ročně navíc, za ten cistsi vzduch a bezpečnější silnice stoji.
@Mikesus
V prvom rade nejde o peniaze, ale o čas. STK znamená zabiť minimálne 3h(vrátane cesty).
V druhom rade to nevyrieši vôbec nič. 90% starých aut je v technicky v poriadku a ten zvyšok často patrí sociálnym, ktorí u nás ani nemôžu dostať pokutu za chýbajúcu STK. Je to len šikana, ktorá by mala rozhýbať klesajúce predaje aut.
V prvom rade nejde o peniaze, ale o čas. STK znamená zabiť minimálne 3h(vrátane cesty).
V druhom rade to nevyrieši vôbec nič. 90% starých aut je v technicky v poriadku a ten zvyšok často patrí sociálnym, ktorí u nás ani nemôžu dostať pokutu za chýbajúcu STK. Je to len šikana, ktorá by mala rozhýbať klesajúce predaje aut.
Ham.
Ano, průměrný věk vozidel u nás roste. Ale autor se moc nenamáhá rozborem toho, proč. První fakt, který je potřeba uvést, je skutečnost, že celkový počet registrovaných osobních vozidel v ČR v posledních letech neustále stoupá a je již skoro 7 mio. v 10 mio. státě. 7 osobních aut na 10 obyvatel včetně dětí, starých a nemocných, to je úroveň, jaké nedosahují mnohé západní státy. Mimochodem, počet registrovaných aut je vyšší než počet platných řidičských průkazů v zemi, takže na jednoho řidiče připadá víc než 1 auto. Důvodem jsou extrémně nízké náklady na držení auta v ČR, které nemotivují k vyřazování starých pleček, ale naopak k dovozu hromad starých aut právě ze západu. Stačí se podívat do statistik, kolik aut je v rumunském registru a kolik obyvatel má Rumunsko a rázem je dávání Rumunska za příklad úplně mimo mísu. Prostě v Rumunsku si na rozdíl od ČR nemůže dovolit auto (byť ojeté) ani střední třída natož nejchudší vrstvy obyvatel, u nás ano a proto ten průměrný věk.
@Ham. Takže když se zvýší náklady na držení auta, tak se majitelům starých aut zázračně v peněžence objeví peníze na nákup nového auta? Které samozřejmě nemají a tak si musí pořídit něco staršího. Třeba aby mohli dojíždět do vzdáleného zaměstnání. Máte zajímavou logiku myšlení.
@Petr Kozohorský Naučte se číst, nic takového jsem nenapsal.
@Ham. A tohle je co? "Důvodem jsou extrémně nízké náklady na držení auta v ČR, které nemotivují k vyřazování starých pleček". Takže naučte se vyjadřovat.
@Petr Kozohorský Proste tie auta sa vyskytuju na uliciach, ale jazdia tak malo, alebo ani nejazdia, ze je uplne irelevantne, aky stary je vozovy park.
@xxc ano spravne. Proto nepovazuju udaj o stari vozoveho parku jako nejaky dulezity ukazatel. Zajimavejsi by bylo prezentovat kolik jak stara auta vlastne najezdi za rok km. Data maji STK jen to hodit do tabulek. On takovy stary srot, ktery najede par tisic km rocne nebo vetsinu casu stoji je zbytecny vubec resit. Nejvic km najezdi nova a hlavne sluzebni auta, takze jestli mame nejstarsi vozovy park v EU je v realu nepodstatne.
@ryccardo
Právě takový starý šrot vytvoří často více emisi než modernǰ auto, ktere jezdi denně. Naopak je potreba je obzvlast řešit. Nikoliv nějaké co2, ale skutečně jedovaté emise, které produkuji
Právě takový starý šrot vytvoří často více emisi než modernǰ auto, ktere jezdi denně. Naopak je potreba je obzvlast řešit. Nikoliv nějaké co2, ale skutečně jedovaté emise, které produkuji
@Mikesus to je samozřejmě nesmysl, protože auto, které najezdí prd a většinu času stojí moc emisí nevyprodukuje. Strejda měl takhle Feldu z roku 1996 a najezdil s bídou 1000 km ročně. V téhle dementní, nanicovaté statistice ti to udělá katastrofu, ale v reálu to na kvalitu ovzduší nemá vliv. On si asi nebude nikdo držet 30 let starý auto, aby s ním jezdil desetitisíce km ročně. A pokud to není nějaká načipovaná TDI Oktávka, ze který padají brikety, tak to nepředstavuje žádný problém. Předpokládám ale, že takový auta odstaví první hlídka policie, která je potká.
@Petr Kozohorský A kde jsem psal o tom, že "když se zvýší náklady na držení auta, tak se majitelům starých aut zázračně v peněžence objeví peníze na nákup nového auta" ?.
@Ham. Nikde. Panebože, neumíte pochopit psaný text? To jsem totiž psal já jako reakci na Vaši představu, že když se zvýší náklady na držení auta, že to vyřeší problém se stářím aut. Takže znovu: Jsem to já, kdo odpovídá, že se těm lidem v peněžence neobjeví zázračně peníze na nové auto. A pokud nebudou mít kvůli zvýšeným poplatkům ani to staré, tak přijdou o možnost se dostat do často vzdálené práce. Co na tom nechápete?
@Petr Kozohorský Kde píši něco o tom, že když se zvýší náklady na držení auta, tak se vyřeší problém se stářím aut? Napsal jsem pouze, že extrémně nízké náklady na držení auta v ČR nemotivují k vyřazování starých a naopak motivují k jejich ještě většímu dovozu ze zahraničí, což si třeba v tom obdivovaném Rumunsku nemůže většina lidí vůbec dovolit. O nějaké snaze řešit problém starých aut není v mém příspěvku ani čárka, protože nevidím ani jeden důvod proč takový pseudoproblém řešit, naopak kritizuji autora článku za to, že kritizuje vysoké stáří vozového parku u nás ve srovnání s Rumunském a neuvádí prostou skutečnost, že u nás je množství aut na počet obyvatel nesrovnatelně vyšší než v tom obdivovaném Rumunsku.
@Petr Kozohorský
Ale ono to částečně vyresi. Nebudou mit x starých vraků, ale treba jedno novejsi. Staci, aby se zvýšil náklady na vlastnictví auta a tyhle skoro nepoužívané plecky pujdou pryc.
Ale ono to částečně vyresi. Nebudou mit x starých vraků, ale treba jedno novejsi. Staci, aby se zvýšil náklady na vlastnictví auta a tyhle skoro nepoužívané plecky pujdou pryc.
@Petr Kozohorský Pokud si nemůžete dovolit žádné auto s jeho náklady, tak potom ani průměrný věk aut nezvětšujete.
@Petr Kozohorský Na dedinách, kde ťa parkovanie nič nestojí je bežné, že ľudia majú viac aut aj keď ich nepoužívajú. U nás sa to trochu pohlo keď sa upravili pravidlá parkovania na chodníku. Ale stále sú tu ľudia čo najazdia 5000 ročne a majú 3 autá. A nie preto, že by mal výkendovky, ale preto, že na tom najstaršom má ťažné a PZP zaň je taká nízka, že sa mu neoplatí riešiť ťažné na novšie auto.
@Ham. Rumuni nakupujú jazdenky ako na páse. To, že sú síce mladšie je fajn do štatistiky. Ale, že majú najazdené 300-tisic km, tak o tom ani Ň.
@Ham.
To co jsi napsal má "drobnou" trhlinu. V tom případě stačí ty staré plečky začít dovážet do Rumunska a bude z tebe milionář když Rumuni nemají a auto... 🤣🤣🤣
Tohle jsi netrefil.
To co jsi napsal má "drobnou" trhlinu. V tom případě stačí ty staré plečky začít dovážet do Rumunska a bude z tebe milionář když Rumuni nemají a auto... 🤣🤣🤣
Tohle jsi netrefil.
@Ham.
Presne. Mame zbytecne moc aut, kdyz by se ty stare vraky vyradily, které lidi mají jen pro par km jen pro jistotu, tak by tu bylo zas euplne o necem jiném
Presne. Mame zbytecne moc aut, kdyz by se ty stare vraky vyradily, které lidi mají jen pro par km jen pro jistotu, tak by tu bylo zas euplne o necem jiném
jam2015
A nebude to tým, že Rumuni za lepšie platenou prácou musia jazdiť ďaleko a preto potrebujú novšie spoľahlivé autá? A Maďarom sa auta rozpadli, tak kupujú ďalšie? 😉
Hendly
A pritom by stacilo dat tabulku poctu nove prodanych aut na 1000 obyvatel.
Uplne jednoduchy udaj ktery ukaze, ze na tom jsme velice dobre.
Uplne jednoduchy udaj ktery ukaze, ze na tom jsme velice dobre.
@Hendly
Údaj který neukáže vůbec ubec nic protože naprostá většina nově prodaných vozů jsou IČO.
Údaj který neukáže vůbec ubec nic protože naprostá většina nově prodaných vozů jsou IČO.
@rohYpnol
rohYpnol
Prakticky ve vsech statech je podil aut prodanych na ICO podobny.
Prave udaj nove prodanych aut na 1000 obyvatel je ten, co ti ukaze uroven trhu.
CR je na tom v tomto meritku velice dobre.
Plus udaj pocet aut na 1000 obyvatel kde je CR v top 10 EU.
Celkovy zaver. , V CR neni vubec tak spatne jak se nejen ty snazis prezentovat.
rohYpnol
Prakticky ve vsech statech je podil aut prodanych na ICO podobny.
Prave udaj nove prodanych aut na 1000 obyvatel je ten, co ti ukaze uroven trhu.
CR je na tom v tomto meritku velice dobre.
Plus udaj pocet aut na 1000 obyvatel kde je CR v top 10 EU.
Celkovy zaver. , V CR neni vubec tak spatne jak se nejen ty snazis prezentovat.
@Hendly
Prakticky ve vsech statech je podil aut prodanych na ICO podobny. =LEŽ.
Zbytek nemá smysl rozebírat.
Prakticky ve vsech statech je podil aut prodanych na ICO podobny. =LEŽ.
Zbytek nemá smysl rozebírat.
@rohYpnol
vetsina statu EU ma podil prodeje na ICO +- 60%.
Rozdily nejsou vyrazne.
Do debaty to. ema dopad. Protože i prumer stari je pocitany ze vsech vozu.
vetsina statu EU ma podil prodeje na ICO +- 60%.
Rozdily nejsou vyrazne.
Do debaty to. ema dopad. Protože i prumer stari je pocitany ze vsech vozu.
@Hendly
Jak jsem napsal, jsi nic než lhář!
Země Podíl soukromých osob Podíl firemních zákazníků
Česká republika 25 % 75 %
Španělsko 45 % 37 %
Itálie 57,9 % 42,1 %
Jak jsem napsal, jsi nic než lhář!
Země Podíl soukromých osob Podíl firemních zákazníků
Česká republika 25 % 75 %
Španělsko 45 % 37 %
Itálie 57,9 % 42,1 %
@rohYpnol
Španělsko 45% a 37%? Kam zmizelo dalších 18 procent?
Obecně je průměrná v celé EU 40% soukromé a 60% firemni.
Španělsko 45% a 37%? Kam zmizelo dalších 18 procent?
Obecně je průměrná v celé EU 40% soukromé a 60% firemni.
@Hendly
On nedokaze pochopit, ze i auto na ICO může byt soukrome. Leasing. OSVČ, firemní pro soukromé účely. Tech je tolik, že bych se nedivil, ze to bude i většina z tech firemních prodejů.
On nedokaze pochopit, ze i auto na ICO může byt soukrome. Leasing. OSVČ, firemní pro soukromé účely. Tech je tolik, že bych se nedivil, ze to bude i většina z tech firemních prodejů.
Jenik3
Moje auto oslaví letos 24 roku. Jezdím, tedy jsem.
Nespadam do skatulky "chci nové auto, ale nemám na něj".
Ne, nechci.
Nespadam do skatulky "chci nové auto, ale nemám na něj".
Ne, nechci.
@Jenik3 pres 20 let kupuju jen novy, ale to co je dneska na trhu se vsemi povinnymi asistenty, trivalci, vselijakymi filtry, mocovinou atd mi vratilo zpatky do doby kdy auto bylo autem.
Taky nespadam do skatulky.
Nakonec nektery stary auta sou drazsi nez kdyz byla nova. Tenhle dnes uz sberatelsky kousek pouzitelny jako daily mi krade spanek uz mesic www.autoscout24.cz/…8d7-0e22ad9e0c1f?… Nemohl stat vic nez 130000 marek, pri konverzi by to bylo dneska pres 60tis euro. To bych asi dal
Taky nespadam do skatulky.
Nakonec nektery stary auta sou drazsi nez kdyz byla nova. Tenhle dnes uz sberatelsky kousek pouzitelny jako daily mi krade spanek uz mesic www.autoscout24.cz/…8d7-0e22ad9e0c1f?… Nemohl stat vic nez 130000 marek, pri konverzi by to bylo dneska pres 60tis euro. To bych asi dal
@Zetti
Klasické G series, hezké. Ta cena mi přijde teda brutální.
Klasické G series, hezké. Ta cena mi přijde teda brutální.
@vencelín vzacne G s legendárním motorem a nizkym najezdem, realny odhad znalcu je 75. Pri primerenem pouzivani nikdy neklesne
@Zetti
Ze by bylo g úplně vzácné bych zrovna netvrdil 😊.
Já pravda na druhé strane ze vyrobené kusy nikdy nedosáhly hodnot C či e.
Každopádně že současné produkce spolu s v jsou to jidine Mercedes co si mi libi
Ze by bylo g úplně vzácné bych zrovna netvrdil 😊.
Já pravda na druhé strane ze vyrobené kusy nikdy nedosáhly hodnot C či e.
Každopádně že současné produkce spolu s v jsou to jidine Mercedes co si mi libi
Ozzman
Ikonické auto na fotce, tohle auto je protikladem nadpisu článku, protože Mondeo MK4 je od začítku nového tisíciletí jedno z nejlepších aut, které šlo mít. Skvěle jezdilo nové, i ojeté, je pohodlnné, prostorné a s motory 2.0TDCi, který má drtivá většina pod kapotou, je i nadstandartně spolehlivé v kontextu dobové a i novější konkurence. Do 300 tisíc km s ním nemusíte mimo brzd a rozvodů dělat skoro nic, podvozkové části drží, interiér pln měkčených plastů a toho místa všude kolem, skvělé sedačky, odhlučnění na dálnici a to není prémiovka, je to Ford..možná právě proto 😁 . Tohle je opravdový Apoštol 10 a 20 tých let 20. století. Bohužel uživatelé a věk utrápí každého apoštola, hezkých je méně a méně... část jich ještě dodoutná a ty hezké kusy se stanou raritou.
@Ozzman Amen. Ještě loni jsem měl 406ku.
@Stejsn
Jo 406 je taky fajn, spolu s mondeem byla taky ve výběru když jsem vybíral auto. Když je najaka pěkná kombi, tak se za ní otočím i dnes. Stejně jako Mondeo kombi, vím o jednom pěkném červeném s tz, zatmavenymi okny vzadu a integrovaný lyzinami a pěknými koly a to auto má smrnc ještě i dnes.
Jo 406 je taky fajn, spolu s mondeem byla taky ve výběru když jsem vybíral auto. Když je najaka pěkná kombi, tak se za ní otočím i dnes. Stejně jako Mondeo kombi, vím o jednom pěkném červeném s tz, zatmavenymi okny vzadu a integrovaný lyzinami a pěknými koly a to auto má smrnc ještě i dnes.
Mondeo MK4 bylo tím nejlepším Mondeem. Velké, spolehlivé a komfortní auto na dlouhé cesty, spolehlivá technika pokud si vybral správný motor a převodovku a staral si se alepsoň tak, jak velí servisní plán. Na MK4 jsem projel kus Evropy, dodnes hezké kousky na parkovišti okukuju 😊 @vencelín
@Ozzman
Jo, já bych do toho bral 2,0 107 kW nebo vznetove 2,0 tdci.
Ty 1,6 eccoboost či 1,6 tdci ani omylem.
Případně bych bral 2,2 či nějaký 6 val.
Jo, já bych do toho bral 2,0 107 kW nebo vznetove 2,0 tdci.
Ty 1,6 eccoboost či 1,6 tdci ani omylem.
Případně bych bral 2,2 či nějaký 6 val.
2.0i byl už docela emsině udušený, kamarád ho měl, jinak proč ne, ojetin je ale málo a drží si cenu. 2.0Tdci je pokud funguje super, vím, ekologie a tak dále, ale reálně ten motor jezdí a jezdí. Já měl verzi 85kw s manuálem a vlastně to uplně stačilo, síly to mělo dostatek, jezdilo to mezi 5-6,5 dle stylu jízdy a nic to nechtělo a to byla už verze s DPF. 1.6ecoboost nebrat, udajně existují nějaké přestavby u aut, co je potkala ta nehezká věc s písními kroužky, ale to asi kupovat jedině od někoho, kdo to nechal odborně opravit, 1.6tdci trpí na předchozí majitele karbonem, taky radši ne. V6 MK4 nikdy neměla, jen 2.5 5válec od Volva a ten je udajně skvělý, ale dnes vzácná motorizace. Pak tam byl ještě 2.3i, snad jen první rok výroby a 2.0ecoboost, tady taky opatrně, taky se mu muže stát spousty nehezkých věcí, jako 1.6. Poslední je do faceliftu motor 1.8TDCi, starý motor Ford, v posledním tažení, já mu tenkrát nedal přednost před 2.0TDCi, údajně ale taky funguje slušně. A 2.2 TDci moc neznám, je těžší na předek, většinou ale nějak fungují taky. @vencelín
@Ozzman
2,0 107 kW by měl mít řetěz a je to motor původně od Yamahy, pokud se nepletu.
Jinak díky za potvrzení mých preferenci 😊. V této souvislosti se ukazuje, že ty dopovane sekačky jsou dost často spolehlivostne pod psa.
Tenkrát jsem nakonec skončil u Mpv a zatím toho nelituji.
Krom té 406, Mondea tak jsem ještě pokukoval po Lagunach s 2,0i či 2,0 dci, zvláště trojkova je prý taky velmi solidně dělané vozidlo.
2,0 107 kW by měl mít řetěz a je to motor původně od Yamahy, pokud se nepletu.
Jinak díky za potvrzení mých preferenci 😊. V této souvislosti se ukazuje, že ty dopovane sekačky jsou dost často spolehlivostne pod psa.
Tenkrát jsem nakonec skončil u Mpv a zatím toho nelituji.
Krom té 406, Mondea tak jsem ještě pokukoval po Lagunach s 2,0i či 2,0 dci, zvláště trojkova je prý taky velmi solidně dělané vozidlo.
Ano, je to duratec, z pohledu ojetiny je to asi nejlepší volba dnes, protože diesly budou utahané. Laguna 3 je pak taky solidní, zde jen pozor, tak 2.0i je motor Nissan a nikoli Renault F4R, který byl super, ale skončil tam díky emisní normě (máme ho v Meganu a nedám na něj dopustit, ale rozvody má řemenem), údajně je ale taktéž spolehlivý dle recenzí i když tu tam někoho potrápil @vencelín
@Ozzman
V trojkovem Scenicu byl ještě stále 2,0i 99 kW (bohužel jen v kombinaci s cvt). V lagune byl 103 kW a mohl být i s manuálem.
Ten 99 kW mám ve dvojkovem scenicovi a je to fajn motor, tichý, jízdné příjemný a vcelku úsporný (spotřeba většinou mezi 6,5 až 7)
V trojkovem Scenicu byl ještě stále 2,0i 99 kW (bohužel jen v kombinaci s cvt). V lagune byl 103 kW a mohl být i s manuálem.
Ten 99 kW mám ve dvojkovem scenicovi a je to fajn motor, tichý, jízdné příjemný a vcelku úsporný (spotřeba většinou mezi 6,5 až 7)
Opravdu je to ten stary motor s CVT? CVT se dávala k tomu od nissanu právě. Jinak my mame 99kw F4R s 4st HDM a tak usporné to není, ale jízdně velmi přijemné auto 😊 @vencelín
@Ozzman
Dle nějaké stránky by to měl být kód M4R, což tedy bude asi ten 103 kW, tak to jsem asi mystifikoval. Já jsem v jeden čas koketoval s myšlenkou upradu a když jsem zjistil že atmo 2,0 je jen s tou CVT, tak případný update bude zas Scenic II ale s nížším nájezdem 😁.
Dle nějaké stránky by to měl být kód M4R, což tedy bude asi ten 103 kW, tak to jsem asi mystifikoval. Já jsem v jeden čas koketoval s myšlenkou upradu a když jsem zjistil že atmo 2,0 je jen s tou CVT, tak případný update bude zas Scenic II ale s nížším nájezdem 😁.
Ano, to je jiný motor 😊 V Meganu 3 ještě F4R přebýval a to ve verzi F4RT o 132-195kw (nebo kolik měly ty nejsilnější RS Megani). To CVT by mne asi nevadilo u druhého auta, ale zajímala by mne trvanlivost a cena oprav, když se to vysype 😁 @vencelín
@Ozzman
V tej laguně by měl mít řetěz 2,0 DCi. F4R mám taky ve Scenicu. teď koketuji s myšlenkou že si zkusím udělat sám rozvody, ale ještě jsem nenabyl dostatek kuráže 😁
V tej laguně by měl mít řetěz 2,0 DCi. F4R mám taky ve Scenicu. teď koketuji s myšlenkou že si zkusím udělat sám rozvody, ale ještě jsem nenabyl dostatek kuráže 😁
Já to měnil před dvěma lety a stálo to asi 8 tisíc, což mne přišlo naprosto v pořádku 😊 Ale pokud to umíš, jen do toho 😊 @vencelín
@Ozzman
No prehúlené TDCi, sice to majitel ako zavadu nevnima, emisie si zaplati, ale okolie TDCi miluje.
No prehúlené TDCi, sice to majitel ako zavadu nevnima, emisie si zaplati, ale okolie TDCi miluje.
@Ozzman
Sice to emisemi bude procházet jen s konexemi, bude potřeba mít po kapsách jízdenku na vlak, ale jinak to bude ok. 😁
Sice to emisemi bude procházet jen s konexemi, bude potřeba mít po kapsách jízdenku na vlak, ale jinak to bude ok. 😁
No, emise jsem vždy prošel, já měl verzi s DPF, nevykuchanou, jo čoudilo černě, ale na emisích to prošlo 😁 A jízdenku na vlak nepotřebuješ, protože to je spolehlivé 😁 @Mikesus
lamal
"Český vozový park se propadá. Některé majitele i drobná porucha zruinuje"
Kvalitny clickbait, i drobna porucha ktora zrujnuje majitelov sa v texte nenasla...
Kvalitny clickbait, i drobna porucha ktora zrujnuje majitelov sa v texte nenasla...
šofér
Není co k divení, když chcete nové auto jako fyzická osoba, tak se například k operáku nedostanete a u značkového financování se vám z '"výhodných podmínek" protočí panenky.... dobré podmínky na financování nového vozu nabízí prodejci aut jen pro zákazníky na IČ.
johny555
Vezměme si to z jiného pohledu. Na 8,4 mil dospělých obyvatel máme 6,7 mil aut. Kde tohle je? Všude plná parkoviště, zácpy. Přestože hromadná doprava jezdí do každé díry (na rozdíl od drtivé většiny jiných států). Takže máme se špatně? Ne, prostě Češi si rádi vozí zadek, než by došli na zastávku autobusu, ale velice neradi za to platí a investují do obnovy vozového parku. Raději budou mít 3 kouřící zrezlé šroty před barákem než jedno pořádné auto. Protože manželka musí jezdit, synáček, dceruška, každý musí mít svůj šrot. A jezdit MHD je hrozná potupa.
@johny555
Není to potupa. Mít auto je nezbytnost. Celá republika se sice Praze skládá na jejich tramvaje a metro a skvělý PID.
Jenže na venkově je situace úplně jiná...
Není to potupa. Mít auto je nezbytnost. Celá republika se sice Praze skládá na jejich tramvaje a metro a skvělý PID.
Jenže na venkově je situace úplně jiná...
@johny555 Je to tak. Sám mám kromě auta na ježdění ještě 3 pro radost. V mém případě ty 3 mají aspoň svoje garáže, takže na silnici je vždy jen jedno, ale to množství aut na jednoho obyvatele v ČR je skutečně enormní a normální to určitě není.
@Stejsn
To že na nějakou osobu je registrováno více aut neznamená že v reálu je používá jen a pouze Dana osoba.
Bude hodně případů, kdy v rodině budou všechna auta přihlášena na jednu osobu ale s jedním bude jezdit chlap, s dalším ženská, s dalším synacek či dceruska.
Ve státech to je stejné, tam většinou také co člen rodiny to jedno auto.
To že na nějakou osobu je registrováno více aut neznamená že v reálu je používá jen a pouze Dana osoba.
Bude hodně případů, kdy v rodině budou všechna auta přihlášena na jednu osobu ale s jedním bude jezdit chlap, s dalším ženská, s dalším synacek či dceruska.
Ve státech to je stejné, tam většinou také co člen rodiny to jedno auto.
@johny555
Ono to spojení jezdí sice do většiny zapadakova, ale leckdy stylem 1 bus ráno druhý odpoledne zpět a o víkendu kde nic tu nic.
Ono to spojení jezdí sice do většiny zapadakova, ale leckdy stylem 1 bus ráno druhý odpoledne zpět a o víkendu kde nic tu nic.
@vencelín
Ano a na to staci 1 auto na 4 lidi, ne 4 auto na 4 lidi.
Ano a na to staci 1 auto na 4 lidi, ne 4 auto na 4 lidi.
@Mikesus
Jo?
Takže zbytek rodinný půjde z práce pěšky, o víkendu nakoupit či do kina taky pěšky?
Tak snad půjdete příkladem, nebo ne?
Jo?
Takže zbytek rodinný půjde z práce pěšky, o víkendu nakoupit či do kina taky pěšky?
Tak snad půjdete příkladem, nebo ne?
@vencelín
Teď jsi říkal, že autobus jede ráno a večer, tedy před šichtou a po ní. Takze jestliže chodí na píchačky, neni s tim problém. Víc autobusu by i jezdilo, kdyby si každý nevozil zadek v aute. Je to začarovaný kruh, kdy kvůli levnemu vlastnictví starých vraků se rusili spoje. Staci zase zdražit vlastnictví starých vraků a jak lidi začnou jezdit autobusy, začne opět přibývat spojů. Aspon bude k dispozici pracovní pozice pro ty nezaměstnaný z montoven.
Teď jsi říkal, že autobus jede ráno a večer, tedy před šichtou a po ní. Takze jestliže chodí na píchačky, neni s tim problém. Víc autobusu by i jezdilo, kdyby si každý nevozil zadek v aute. Je to začarovaný kruh, kdy kvůli levnemu vlastnictví starých vraků se rusili spoje. Staci zase zdražit vlastnictví starých vraků a jak lidi začnou jezdit autobusy, začne opět přibývat spojů. Aspon bude k dispozici pracovní pozice pro ty nezaměstnaný z montoven.
@Mikesus
Víte že pracovní doba je různá?
Dále pak třeba po práci budu chtít zajít na florbal či jinam?
Vy si jezděte jednou denně autobusem a ostatním do toho laskavě nekrafejte.
Něco jiného je když bydlím ve vnitřním městě. Tam ano, tam auto není moc potřeba.
Sám jezdím do práce na kole a auto mám jen když chci převést více věcí na zahradu či zpět a na vejlety.
Ale dokáží pochopit lidi z vesnic či okolí větších měst že maj jedno auto na osobu i z důsledku neflexibility veřejné dopravy
Víte že pracovní doba je různá?
Dále pak třeba po práci budu chtít zajít na florbal či jinam?
Vy si jezděte jednou denně autobusem a ostatním do toho laskavě nekrafejte.
Něco jiného je když bydlím ve vnitřním městě. Tam ano, tam auto není moc potřeba.
Sám jezdím do práce na kole a auto mám jen když chci převést více věcí na zahradu či zpět a na vejlety.
Ale dokáží pochopit lidi z vesnic či okolí větších měst že maj jedno auto na osobu i z důsledku neflexibility veřejné dopravy
@vencelín Ten nemá vůbec páru jak to na vesnicích které jsou dál od města chodí .On žije ve svém světě. U něj je šichta od rána do večera 😁 Dle mého od rána do večera jsou šichty dvě, ranní a odpolední . Prostě na vesnici jsou norma dvě auta. On si myslí že ráno vyrazí manželé spolu do práce a zpátky také spolu 😁 No nevím když mají třeba rozdílnou pracovní dobu a každý dělá jinde 😁 Ten vždycky vypustí perlu z úst. Nejsme daleko od města přesto mám své auto a manželka také,jinak to nejde
@Sevca1
Tomu vcelku věřím.
Ono stačí i když do daného místa jezdí třeba jen každé 2 hodiny a vyjde to tak že nestíháte.
Jak jsem psal já auto během týdne v podstatě nepoužívám ale rozumím tomu že mimo města už se auto na osobu více než hodí.
Tomu vcelku věřím.
Ono stačí i když do daného místa jezdí třeba jen každé 2 hodiny a vyjde to tak že nestíháte.
Jak jsem psal já auto během týdne v podstatě nepoužívám ale rozumím tomu že mimo města už se auto na osobu více než hodí.
@vencelín Jj, někde jsou prostě ty spoje tristní, to je realita. Stačí se podívat před fabriku kdekoli v Čechách, co tam je aut. Mimochodem v Rakousku je to nemlich to samé
@Sevca1
A nejen v Rakousku. Dojčlandáci jsou taky pěkně rozesetí všude možně, takže tam taky bude mimo města co osoba to auto. Francie v bledě modrém a tam občas ty dojezdové vzdálenosti jsou už i docela velké do něčeho rozumně velkého.
No a samozřejmě US, tama je to jasné....
A nejen v Rakousku. Dojčlandáci jsou taky pěkně rozesetí všude možně, takže tam taky bude mimo města co osoba to auto. Francie v bledě modrém a tam občas ty dojezdové vzdálenosti jsou už i docela velké do něčeho rozumně velkého.
No a samozřejmě US, tama je to jasné....
@johny555 Z těch cca 6250 měst a obcí v ČR má MHD pouze zlomek obcí. Jistě si konkrétní statistiku na internetu místo házení všech do jednoho pytle budete umět najít. A v takových Krušných horách, Jesenicku apod. je situace už naprosto tristní.
Arese
Jak už bylo stokrát řečeno, ta statistická čísla o českém vozovém parku jsou hodně zkreslana tím, že jsem národ automobilových veteránistů, přičemž řada z těch historických strojů má běžné RZ, byť ročně najednou jen zanedbatelné množství km.
O další důvod tak vysokého průměrného stáří se postarala zelenými mozky pošahaná EU, která nová spalovací auta mnoha různými způsoby skrze utiskované automobilky uměle zdražuje, takže jsou po normální lidi čím dál nedostupnější. A i ti, co by na ně měli, nové vozy často nechtějí, protože nevyhovují jejich požadavkům (politicky nařízené otravné debilní jízdní asistenty, použití nechtěných tříválcových motorizací, hybrido-debilizace, výrazné omezování modelové nábidky, motorizací, typů převodovek atd. atd.). Pokud chce EU snížit průměrný věk vozového parku, musí nechat automobilky vyrábět auta, které zákazníci skutečně chtějí a nezatěžovat je umělým zvyšováním cen, prostě byrokraticky nedeformovat trh! Takto jednoduché to je!
O další důvod tak vysokého průměrného stáří se postarala zelenými mozky pošahaná EU, která nová spalovací auta mnoha různými způsoby skrze utiskované automobilky uměle zdražuje, takže jsou po normální lidi čím dál nedostupnější. A i ti, co by na ně měli, nové vozy často nechtějí, protože nevyhovují jejich požadavkům (politicky nařízené otravné debilní jízdní asistenty, použití nechtěných tříválcových motorizací, hybrido-debilizace, výrazné omezování modelové nábidky, motorizací, typů převodovek atd. atd.). Pokud chce EU snížit průměrný věk vozového parku, musí nechat automobilky vyrábět auta, které zákazníci skutečně chtějí a nezatěžovat je umělým zvyšováním cen, prostě byrokraticky nedeformovat trh! Takto jednoduché to je!
MB1975
Co je spatneho na tom ze si aut vazime, udrzujeme. Je to navic maximalne ekologicke.. pri pohledu na ty dotykove tablety na kolech a jejich cenovky je to i celkem pochopitelne..
@MB1975
Špatného na tom není nic, pokud splňují emise. A jestliže legálně projdou jak ME tak STK, ať klidně jezdi. Ale žádné primhourene oci, bud je udržované a v poradku, nebo nema na silnici co delat
Špatného na tom není nic, pokud splňují emise. A jestliže legálně projdou jak ME tak STK, ať klidně jezdi. Ale žádné primhourene oci, bud je udržované a v poradku, nebo nema na silnici co delat
@Mikesus A přesto ty chudaku nazves někoho hloupým že má 4 leté naftové auto. Mám ti to připomenout? Opět si ve svých názorech rozchazis co? Jako s Erlogem s pidi baterií a jeho paritou vůči Karogu. Co ty bezpečnostní přestávky po dlouhé jízdě 😁 EV po dálnici. Opět perlis
@MB1975
Nejekologictejsi výrobek je ten který se nemusí vůbec vyrobit. To ale zazobani papalasi z komise a parlamentu je tak nepochopi
Nejekologictejsi výrobek je ten který se nemusí vůbec vyrobit. To ale zazobani papalasi z komise a parlamentu je tak nepochopi
rohYpnol
K čemu vede klimatický ideologismus EU?
Je mnohem lepší si držet starý méně ekologický vůz EURO4 (a horší), který nemá problém projít přes emise, než aby si člověk pořídil novější EURO6... Nedej bože až bude bazarová EURO7, kde bude mít problém auto už na první SME...
Nesmyslná šílená zelenorudá regulace EU vede jen a pouze ke kubánskéu scénáři. Přesně tak, jak jsem varoval. rohYpnol měl opět pravdu!!!
Je mnohem lepší si držet starý méně ekologický vůz EURO4 (a horší), který nemá problém projít přes emise, než aby si člověk pořídil novější EURO6... Nedej bože až bude bazarová EURO7, kde bude mít problém auto už na první SME...
Nesmyslná šílená zelenorudá regulace EU vede jen a pouze ke kubánskéu scénáři. Přesně tak, jak jsem varoval. rohYpnol měl opět pravdu!!!
milous
Dobře se mají pouze v Praze kde je obrovské množství státních úřadu a instituci kteří bývají přeplaceni a pak v Brně ! Jinak jinde lide mají problém platit energie !§Teda mimo voličů a politiku pětikoalice ?Ti se chovají tak jak se většinou nechovali ani za feudalizmu ? Poláci nás za 4 roky převálcovali i v minimální mzdě ta tam je 27408 Kč na České !To co vydělají v Ostravě mistři a úředníci vydělají v Praze uklízečky asi tak nějak ? Kdysi jsem za komunistu patřili mezi 7 zemi světa kteří umleli postavit jadernou elektrárnu vyrábět autobusy , cukrovary pivovary a dnes asi hlavně rozkrádat beztrestně tento stát ?
@milous
Tak dnes zase umíme točit YT videa, vydělávat na OFku, vydělávat na realitách, na administracích dotací adp. A to se cení, ne? To je přeci ta přidaná hodnota, o které hovoří nutelín... 😁
Tak dnes zase umíme točit YT videa, vydělávat na OFku, vydělávat na realitách, na administracích dotací adp. A to se cení, ne? To je přeci ta přidaná hodnota, o které hovoří nutelín... 😁
Hendly
Mame nadprůměrný pocet aut na 1000 obyvatel, mame nadprůměrný pocet prodanych novych aut na 1000 obyvatel. Za 7 prumernych platu nove auto. Zdravotnictví na super úrovni prakticky zdarma, socialni sit pro kazdeho a kranou zem kde je svoboda a bezpečí.
Podle rohypnol a dalsich trolls se mame ale strasne spatne a mame volit pátou kolonu ruska.
Podle rohypnol a dalsich trolls se mame ale strasne spatne a mame volit pátou kolonu ruska.
@Hendly
Pátá kolona chce připojení k ruskému táboru míru, zatímco Hendly mluví o ráji na zemi. Svět ale není černobílý. Lidi opravdu trápí mnoho důležitých věcí. A když je vlády dlouhodobě neřeší, logicky jsou nespokojeni.
Za jak dlouho si průměrný Čech vydělá na střechu nad hlavou a jak je to ve srovnání s jinými zeměmi? Jak snadné a rychlé je vyřízení stavebního povolení?
Jaké jsou čekací lhůty na neakutní operace? Jak snadné je sehnat v lékárnách Endiaron a Cholagol? Jak snadné je sehnat zubaře či dětského pediatra?
Kolik stojí elektřina pro domácnosti a průmyslové podniky?
Jak snadný je přepis ojetého auta? Stačí jako v Irsku zajít na jakoukoliv poštu a do 5 minut hotovo i s pojištěním? Budeme si po roce 2035 moci koupit nové auto se spalovacím motorem?
Pátá kolona chce připojení k ruskému táboru míru, zatímco Hendly mluví o ráji na zemi. Svět ale není černobílý. Lidi opravdu trápí mnoho důležitých věcí. A když je vlády dlouhodobě neřeší, logicky jsou nespokojeni.
Za jak dlouho si průměrný Čech vydělá na střechu nad hlavou a jak je to ve srovnání s jinými zeměmi? Jak snadné a rychlé je vyřízení stavebního povolení?
Jaké jsou čekací lhůty na neakutní operace? Jak snadné je sehnat v lékárnách Endiaron a Cholagol? Jak snadné je sehnat zubaře či dětského pediatra?
Kolik stojí elektřina pro domácnosti a průmyslové podniky?
Jak snadný je přepis ojetého auta? Stačí jako v Irsku zajít na jakoukoliv poštu a do 5 minut hotovo i s pojištěním? Budeme si po roce 2035 moci koupit nové auto se spalovacím motorem?
@Tycoon
300km od nas umiraji kazdy den stovky lidi jen pro nadeji mit takove problemy jako v CR..
Ty zde zatim kazdy den siris nazory z východních zdroju a stezujes si, že auto neprepises za 5 minut.
Jasne, taky me vadi spousta veci, ale nebudu poslouchat hajlujici hlavy a nebo ruskou pátou kolonu.
300km od nas umiraji kazdy den stovky lidi jen pro nadeji mit takove problemy jako v CR..
Ty zde zatim kazdy den siris nazory z východních zdroju a stezujes si, že auto neprepises za 5 minut.
Jasne, taky me vadi spousta veci, ale nebudu poslouchat hajlujici hlavy a nebo ruskou pátou kolonu.
@Hendly
Český Rozhlas a Česká Televize, které cituju, jsou východní zdroje a pátá ruská kolona?
www.irozhlas.cz/…a_2408061716_tko
ct24.ceskatelevize.cz/…cich-lisi-346583
www.irozhlas.cz/…e_2505190815_ntu
Český Rozhlas a Česká Televize, které cituju, jsou východní zdroje a pátá ruská kolona?
www.irozhlas.cz/…a_2408061716_tko
ct24.ceskatelevize.cz/…cich-lisi-346583
www.irozhlas.cz/…e_2505190815_ntu
že rohYpnol měl opět pravdu????
Automobily jsou levné jak nikdy?!? Co???
Zjevně jsme tedy národ sebetrýznitelů a sebemrskačů že??? Češi tedy jezdí dobrovolně starými vraždami, přestože mají na trhu nová levná a dostupná auta, že??? A samozřejmě BEV v cenové paritě... 🤣🤣🤣
Tak co, frajere z gauče, když jsi takovej hrdina klávesnice, tak se pochlub: čím vlastně jezdíš?
Nebo jsi zatím jen pilot simulátoru a kapitán vlastních představ?
O mě otázka zastarávání vozového parku a nedostatečně obměny opravdu vůbec není. Ale chápu, ze se opět jen snažíš odvést debatu od problému.
Jen čistě ze zvědavosti… máš vůbec něco pojízdnýho?
Nebo jen tlačíš svůj názor po síti a zbytek necháváš MHD?
Čistě ze zajímavosti ti jistě odpoví místní hujeříčci, protože znají celou moji rodinu, život, vzdělání... vědí že jsem neúspěšný . Takže jistě vědí i co jsem měl dnes k obědu i to čím jezdím... 🤣🤣🤣
Neboj, nikdo tě nebude soudit, jestli jezdíš koloběžkou. Ale když už hraješ machra, tak ať víme, z jaký garáže vyjíždíš.
Jakého machra?!?? Co zas meleš za kraviny???
Hele, jestli se stydíš, že nemáš auto, klidně to napiš. Ale hrát machra z metra není úplně nejhezčí druh dopravy, nemyslíš?
Už jsem slyšel tvoje názory na všechno možný, ale tu nejjednodušší věc pořád nevíme – čím teda jezdíš, šéfe? Nebo je to tak tajný, že by to zbořilo tvoji online identitu?
Vy jste tady tak hezky psal o autech, naftě, dojezdu, no prostě fascinující. A já jsem si říkal – čím asi jezdí takový odborník jako vy?
Já vím, je to hloupá otázka. Ale víte co je zvláštní? Že jste na ni pořád nějak… no… neodpověděl.
Moje žena by řekla, že to je jen nedorozumění. Ale já si říkám – třeba tam je něco, co si nemáme všimnout, víte?
Tak kdybyste byl tak laskav… jen krátce. Značka, model. Stačí napsat. A já už půjdu. Opravdu. Už jen ten jeden detail. Jen… jednu maličkost.
Smolik, na vse jsem odpověděl jak jsem chtěl a jak si odpověď vzhledem k tématu zaslouží.
www.auto.cz/diskuse/97193/1#…
Tak máme tady už pět odstavců o všem možným, ale to hlavní pořád nikde – tak naposledy, čím teda jezdíš? Nebo se na to musí vypsat soutěž?
Je mi jasné že ty potřebuješ říct věci asi tak 10x aby jsi měl šanci je pochopit... Takže znovu - na vše jsem odpověděl tak jak jsem chtěl a jak si otázka zasloužila.
Naopak čekám na odpověď od tebe, jak a kde machruji??? Co??? Odpověď se zjevně nedočkáme viď? 🤣🤣🤣 Ale to nevadí, o nic nepřicházíme... 🤣
Hele, je to fascinující sledovat, jak dlouho se dá odpověď na jednoduchou otázku obcházet. Jako fakt! Tak ještě jednou, s nadějí v srdci – co máš za auto, šéfe? Nebo máme hádat podle znamení?
Musím říct, že tvůj talent mlžit, machrovat a zároveň nic neříct je téměř umělecký. Ale teda… čím jezdíš? Protože to vypadá, že nejradši… kolem odpovědi.
GAMEOVER HUJERE!
Zajímavý – napsal jsi už celý esej o ničem, a přitom na jednu jednoduchou otázku pořád žádná odpověď. Chápu, není snadné přiznat realitu, když smrdí výfukem cizího auta.
A konečném důsledku to bude pro planetu lepší než co 3 roky si nechat vyrobit zcela nový bzucak.
Jistě. Jak se dostanou na trh ojetiny BEV, které jsou samozřejmě 100x spolehlivější než spalováky, tak bude průměrný věk aut v ČR stoupat k nekonečnu, viď... 🤣🤣🤣
Aneb jak se vrti psem a dela populismus.
Dej k tem cislum o staro jeste vyvoj poctu aut.
To totiž ukazuje uplne neco jineho. Stale vice lidi ma dost penez na porizeni auta (i kdyz stareho) a nebo ma vice aut.
Udelas to. Napise kolik aut pribylo za poslednich 10 let?
A nebo tu o skutecnosti vuznejde a chces jen nadavat?
Opět vůbec nechápeš souvislosti a odvoláváš se údaje co říká úplně něco jiného.
Většina nově prodaných vozů je IČO. Takže smolík hujere.
Prumerny vek je pocitatany ze vsech vozu, tedy i z tech co vlastni ICO.
Prakticky ve vsech statech je podil aut prodanych na ICO podobny.
Zkus to znova.
Ze se s tim chudakem bavis. Auta jsou levna, právě tohle ukazuje, ze i ti nejchudší muzou mít auto, jen nemají na jeho servis.
Smaozřejmě, že i z nových prodejů na IČO. A co má být? Obnova je nedostatečná, vozový park stárne. Pro soukromé osoby nejsou nová auta dostupná.
Smolík, opět nevyšlo.