Přestože byla ulice Želivského v posledních dvou letech několikrát uzavřena kvůli opravám, k rozšíření nástupního ostrůvku došlo až nyní. Její rozšíření oznámil náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib na platformě X v polovině srpna.
„Rozšíříme dlouhodobě nevyhovující zastávku Biskupcova na téměř 4 metry! Podporujeme nadále lepší prostupnost města. Chodci si nezaslouží, aby se museli krčit na úzkém ostrůvku mezi kolejištěm a silnicí,“ napsal Hřib.
Podle statistik zveřejněných Hřibem byla před úpravou tato lokalita pro chodce nebezpečná. V posledních 10 letech tu došlo k 70 nehodám, včetně těžkých úrazů chodců, které na přechodu srazili řidiči.
V blízkosti této zastávky se navíc nachází základní škola, parky nebo obchody. I z těchto důvodů považoval Hřib rozšíření nástupního ostrůvku za potřebné, podle něj si to navíc přáli i místní.
Nelíbí se neladící dlažba
Zastávka se rozšířila pomocí několika řad kostek. Přibyly i patníky, několik laviček a zábradlí. Právě výběr odlišného typu kostek, který nekoresponduje s již dříve položenou dlažbou, si na sociálních sítích vysloužil posměch.
Vjezd do centra Prahy od ledna za dvě stovky? Ještě jednáme, říká Hřib |
„Jde o dočasné nestavební řešení. Na to je vlastně dost vydařené,“ reagoval na výtky Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Ulice a její okolí se totiž začne brzy rekonstruovat.
Kromě náměstka Hřiba se k rozšíření ostrůvku na sociální síti X vyjádřili i politici z Prahy 3. Místostarosta Ondřej Rut a zastupitel Matěj Michalk Žaloudek jsou s novou verzí nástupiště spokojení a zdůrazňují její přínos.
V Praze začala další fáze výměny zastávek MHD, práce jdou podle plánu |
„Zastávka Biskupcova rozšířena o metr a půl! KONEČNĚ! Z obav o omezení automobilové dopravy bylo tohle řešení dlouho odmítáno. Přitom o žádné zásadní omezení nejde, kapacita tu totiž není dána počtem jízdních pruhů, ale křižovatkou Ohrada. Tak a teď ještě tu druhou stranu...“ uvedl Rut.
Cestující využívající MHD širší nástupní ostrůvek oceňují, dříve byl například problém projet na místě s kočárkem. Naopak řidiči, kteří tak přišli o jeden jízdní pruh směrem na Ohradu, ze změny nadšeni nejsou. Dopravně vytížená ulice je nyní na konci zúžená a v případě silného provozu, který na Praze 3 není neobvyklý, tak bude situaci ještě více komplikovat.
Podle údajů Dopravního podniku hlavního města Prahy využívá denně v každém směru zastávku přibližně sedm tisíc cestujících.
Praha už podobně rozšířila také tramvajový ostrůvek na Klárově u metra Malostranská nebo u Hlavního nádraží. V plánu je například i rozšíření zastávky Staroměstská.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz