Hybrid (HEV)
Plně hybridní vůz, pro který se dnes nově používá i označení samonabíjecí hybrid, pohání zážehový motor, pracující v úsporném Atkinsonově cyklu, ve spolupráci s elektromotorem, který je ve srovnání s mild-hybridy již mnohem větší. Takto uzpůsobený automobil dokáže jet i na čistě elektrický pohon, dokud mu to kapacita baterií (obvykle nejvýše 2 kWh) dovolí. Obvykle jen na vzdálenost 1 až 2 km, a to jen za určitých podmínek. Elektrický režim lze aktivovat i prostřednictvím tlačítka, a to zejména tam, kde je to nejvíce žádoucí. Tedy v městském provozu.
Tok energie si jinak full-hybridy řídí samy podle stylu jízdy, nastavení řídicí jednotky a dalších podmínek. Spalovací zážehový motor je spřažený s generátorem a elektromotorem pomocí speciální planetové převodovky. Auto není možné dobíjet ze zásuvky, jen se do něj tankuje benzin. Baterie se dobíjí rekuperací při brzdění, popřípadě při jízdě prostřednictvím spalovacího motoru.
Výhodou hybridů jsou plynulejší rozjezdy a harmoničtější jízda, tišší provoz a zejména ve městě nižší spotřeba. Elektromotor pomáhá spalovacímu agregátu i při potřebě rychlé akcelerace. Dojezd na elektřinu není nijak výrazný a vůz nemůže dostat speciální registrační značky začínající písmeny EL se všemi s tím spojenými výhodami. Řidič však na rozdíl od plug-in hybridů a elektromobilů nemusí dobíjet energii z externích zdrojů.