TEST Audi S3 Sportback TFSI quattro – Diskrétní sleeper s novou technikou
Sportovní Audi S3 letos prošlo sice jen decentním faceliftem, avšak výraznou technickou inovací. Nově má Torque Splitter po vzoru vrcholné RS 3 a konečně umí nabídnout pořádnou zábavu.
Design, interiér
S malými modely od Audi se v Česku příliš nesetkáváme, protože tato značka u nás prodává zejména větší a luxusnější vozy SUV, ale to znamená, že neumí zaujmout. Právě jsem se byl projet s novým faceliftovaným Audi S3 Sportback a vrátil jsem se plný příjemných dojmů. Tenhle sportovní hatchback, který ještě před letošní modernizací byl docela obyčejným rychlejším autem, totiž nově umí nabídnout až ryzí řidičskou zábavu.
Minimum velkých novinek
Audi S3, spolu s výchozím standardním Audi A3, začátkem letošního jara prošlo decentním faceliftem. Automobilka u něj představuje novou příď s individualizovatelným světelným podpisem přepracovanou charakteristickou maskou chladiče Singleframe s nižším a širším tvarem. Vzadu zaujme výrazným difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku, volitelně titanovými. Novinka současně stojí na nových kolech.
V minulosti jsem jezdil jen normálním Audi A3 před letošní modernizací, a přestože sportovní verze S3 nejprve působí jako luxusnější Volkswagen Golf R, s nímž sdílí techniku, v každodenním městském provozu má jednu specifickou výhodu. K týdennímu testu se mi dostal kousek v metalickém červeném odstínu Progressive, který sice vyčnívá z dnešní automobilové šedi, ale v jiné barvě by „S-trojka“ byla docela diskrétní.