TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2
Exkluzivně vám přinášíme test základního sportovního kupé od BMW. Šestiválcové BMW M240i Coupé se v Česku půjčovalo pouze s čtyřkolkou xDrive, takže jsme vyrazili přímo do centrály BMW v Mnichově, abychom si vyzkoušeli i řidičštější základní zadokolku.
Design, interiér
Když BMW uvedlo novou generaci kupé řady 2, největším lákadlem se pro milovníky sportovních aut okamžitě stala nejvýkonnější šestiválcová motorizace M240i xDrive. Na novou „M-dvojku“ jsme si od toho léta 2021 museli počkat ještě přibližně rok, ale dokonce i slabší čtyřkolka byla zajímavou alternativou pro běžnější život benzinového nadšence. Jen krátce před uvedením vrcholného kupé M2 se však na světě objevila i ještě zajímavější alternativa, jakou je základní M240i Coupé s pohonem zadních kol.
V Česku se v oficiální flotile novinářských bavoráků řidičtější zadokolka ve specifikaci M240i bohužel nikdy neobjevila, ale když jsme se zeptali mnichovské centrály BMW, jednu takovou zrovna měli k dispozici. Bez sebemenšího zaváhání jsem si ji okamžitě zarezervoval, otevřel si online mapy a začal plánovat dlouhý výlet k italským jezerům. A už teď říkám, že je to jeden z nejlepších bavoráků, co si dnes můžete koupit.
Nemíchejte jablka s hruškami
S novou generací se v BMW rozhodli portfolio „dvojek“ rozdělit a rozhodně byste neměli míchat jablka s hruškami. Obyčejnější modely řady2 s pojmenováním Active Tourer a Gran Coupé totiž zakládají na modulární podvozkové platformě UKL2 s motorem uloženým vpředu napříč pohonem předních kol, zatímco tradiční kupé je technicky zcela jiné. Základem techniky je architektura CLAR s podélným uložením motoru a klasickou koncepcí, neboli preferencí zadních kol.