Ojetý Jeep Compass II (od 2017): Nejdrsnější kompakt
Druhá generace Jeepu Compass sdílí techniku s fiaty, ale vypadá americky a terénními schopnostmi převyšuje obvyklý standard kompaktních SUV. Někdy je umí převyšovat i servisními náklady, s tím ale fanoušci značky počítají.
Jeep Compass II byl uveden na evropský trh na podzim 2017. Z technického hlediska jde o „dospělejšího“ sourozence novodobého Jeepu Renegade (od 2014), postaveného na základech Fiatu 500X. Část techniky mají oba jeepy společnou, dražší compass, využívající prodlouženou platformu FCA Small Wide LWB, však nabídne víc prostoru, pohodlí, důstojnější design ve stylu větších „cherokees“ a vždy čtyřválcové motory.
Proti kratšímu renegadu má o krapet lepší terénní schopnosti, ale i nižší aerodynamický hluk. Budete rádi i za více šikmé čelní sklo, méně náchylné k rozbití letícím kamínkem. Co je zajímavé – navzdory větším rozměrům má compass identický průměr otáčení jako renegade – 11 m. V případě vzácné „nejterénnější“ verze Trailhawk dokonce menší, jen 10,7 m. To ale jen v případě toho opravdovějšího trailhawku s dieselem 2.0 MultiJet, nikoliv u toho pozdějšího zženštilého s plug-in hybridní třináctistovkou.
Pravé 4x4 jen do 2020
Důležitý životní milník modelu se vztahuje k roku 2020 – tedy rok před faceliftem. Tehdy došlo k přesunu výroby evropské verze compassu z Mexika do Itálie a ukončení nabídky motorů 1.4 MultiAir a 2.0 MultiJet, které jako jediné uměly kombinaci s klasicky řešenou čtyřkolkou (pohánějící zadní kola kardanem).
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!