S faceliftem přišel i digitální přístrojový štít, má ho většina výbav. Česky se ale compass pořád nenaučil.
Starší interiér předfaceliftového modelu. Středový displej palubního systému Uconnect u nich mohl mít úhlopříčku 5" nebo 7" u verzí bez navigace, nebo 8,4" s navigací. S tím nejmenším nebude umět Android Auto/Apple CarPlay ani po kabelu.
Modernější, kvalitnější i ergonomicky lépe zvládnutý interiér faceliftového modelu (od 2021). Přepracovaný systém Uconnect 5 s displejem 8,4" nebo 10,1" má přehlednější strukturu, běhá svižně a umí kompletně bezdrátovou interakci se smartphony.
Automaty tu zpočátku zastupoval jen zašmodrchaný 9° ZF 9HP48 (948TE), kombinující planetová soukolí a zubové spojky. Ten skončil v roce 2020 zároveň s motory 1.4 MultiAir a 2.0 MultiJet. U benzinových třináctistovek to jsou jen šestikvalty – u nehybridu „suchá“ dvouspojka C635 TCT od Fiatu, pro PHEV 4xe jemnější planetová F21-250 (TF-60SN) od Aisinu. V případě mild-hybridní 1.5 GSE pak 7° „mokrá“ dvouspojková Magna/Getrag 7HDT300 s integrovaným elektromotorem.
25 Fotogalerie

Ojetý Jeep Compass II (od 2017): Nejdrsnější kompakt

Marek Oborník

Druhá generace Jeepu Compass sdílí techniku s fiaty, ale vypadá americky a terénními schopnostmi převyšuje obvyklý standard kompaktních SUV. Někdy je umí převyšovat i servisními náklady, s tím ale fanoušci značky počítají.

Jeep Compass II byl uveden na evropský trh na podzim 2017. Z technického hlediska jde o „dospělejšího“ sourozence novodobého Jeepu Renegade (od 2014), postaveného na základech Fiatu 500X. Část techniky mají oba jeepy společnou, dražší compass, využívající prodlouženou platformu FCA Small Wide LWB, však nabídne víc prostoru, pohodlí, důstojnější design ve stylu větších „cherokees“ a vždy čtyřválcové motory.

Proti kratšímu renegadu má o krapet lepší terénní schopnosti, ale i nižší aerodynamický hluk. Budete rádi i za více šikmé čelní sklo, méně náchylné k rozbití letícím kamínkem. Co je zajímavé – navzdory větším rozměrům má compass identický průměr otáčení jako renegade – 11 m. V případě vzácné „nejterénnější“ verze Trailhawk dokonce menší, jen 10,7 m. To ale jen v případě toho opravdovějšího trailhawku s dieselem 2.0 MultiJet, nikoliv u toho pozdějšího zženštilého s plug-in hybridní třináctistovkou.

Pravé 4x4 jen do 2020

Důležitý životní milník modelu se vztahuje k roku 2020 – tedy rok před faceliftem. Tehdy došlo k přesunu výroby evropské verze compassu z Mexika do Itálie a ukončení nabídky motorů 1.4 MultiAir a 2.0 MultiJet, které jako jediné uměly kombinaci s klasicky řešenou čtyřkolkou (pohánějící zadní kola kardanem). 

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!