Tvorba sochaře Davida Černého vzbuzuje respekt i pobouření pětatřicet let. V každém případě vyvolává to nejpodstatnější – emoce. Už v devadesátých letech se stal zcela nepřehlédnutelným a dnes mnohá jeho díla vyhledávají turisté z celého světa. Naproti galerii MeetFactory, kterou kdysi na pražském Smíchově vydupal země, nyní otevřel v budově někdejšího lihovaru Musoleum, kde najdete jeho práce za uplynulých více než třicet let. Přesněji hlavně ateliérová díla, která se do šestipodlažního jedinečného prostoru vešla. Na ta větší můžete narážet po celé Praze i v některých světových metropolích. | foto: Jan Zátorský, MAFRA

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj přetekly hranice odborných kruhů. „V případě Máje nejde o žádné výtvarné umění, nýbrž o reklamní poutače, jejichž prozaická funkce je maskována vznosnými frázemi,“ píše v komentáři pro iDNES.cz historik umění Jakub Potůček.

Co si budeme nalhávat, v případě Davida Černého o žádné umění nejde už dávno. A v případě Máje to platí dvojnásob. Developer potřebuje reklamu na nový obchoďák a David Černý zase humbuk, protože jeho produkty už kromě turistů nikoho nezajímají.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se