www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, St, 06/27/2018 - 09:22

Prodat nemovitost může být obtížnější, než se na první pohled možná zdá. Obzvlášť, pokud se do toho rozhodnete pustit sami. Dopustit se totiž přitom můžete celé řady chyb, které vás mohou připravit o nemalé peníze. Které patří mezi ty nejčastější a jak se jim vyhnout?

Nezkušenost

Nemovitost neprodáváme každý den. Není tedy divu, že se v této oblasti příliš dobře neorientujeme. Nevíme, kde je vhodné inzerovat a jakým způsobem, nedovedeme správně provést odhad ceny nemovitosti. Často jednáme bez rozmyslu a propracované prodejní strategie, což je cesta, která k úspěšnému prodeji bytu nevede. Je proto lepší svěřit se do rukou ověřených realitních kanceláří, které mají v této oblasti bohaté zkušenosti. Když totiž děláme něco poprvé, ne vždy to dopadá podle našich představ, mnohdy se dopustíme celé řady chyb. Avšak v této oblasti si nemůžeme dovolit ani to sebemenší selhání, protože bychom za něj zaplatili hodně draze.

Nepřipravenost

K častým chybám patří také nepřipravenost nemovitosti. Nepořádek, velké množství osobních věcí, nevhodné osvětlení, neopravené drobné vady. Zájemci nemovitost často posuzují podle prvního dojmu, tak se snažte, ať je co nejlepší. Mělo by být hned vidět, že o dům pečujete. Pokud se potenciální majitelé rozhodují mezi více nemovitostmi, porovnávají i úplné drobnosti. Získat cenné body navíc je přitom mnohdy jednoduché - postačí třeba jen vymalovat místnost, natřít plot či celý byt provonět příjemnou vůní. Pozornost nezapomeňte věnovat také sklepu a garáži, kde obvykle najdeme velké množství odložených věcí, díky nimž tyto prostory působí jako skladiště. Nachází-li se u domu zahrada, pak dejte do pucu také ji.

Neprofesionálnost

Neprofesionálnost se projevuje nejen v tom, že jsme emočně zainteresovaní, protože máme k prodávané nemovitosti silný osobní vztah, ale i v tom, že nevíme, jak se správně chovat na schůzce se zájemci. Důkladně se proto připravte předem – nachystejte důležité dokumenty, promyslete, jak bude probíhat prohlídka, co všechno řeknete a ukážete, v jakém pořadí, co stojí za to vyzdvihnout a zdůraznit. Nezapomeňte, že kdo je připraven, není zaskočen!

 

reklama: