www.katedrala.cz


         
Vložil/a prouza, St, 10/21/2009 - 14:01

Praha 19. října 2009 - 44,81 % návštěv zhlédne na průměrném českém webu jenom jedinou stránku. Zjistila to internetová reklamní agentura RobertNemec.com (www.robertnemec.com) na základě studie 53 webů. Výzkum proběhl v období od 1. 1. 2009 do 1. 8. 2009. Průměrná návštěvnost sledovaných webů byla 2,5 milionu návštěv měsíčně.
"Majitel webu většinou chce, aby si návštěvník něco objednal. Nebo například v případě internetového magazínu je zase záměrem nalákat na více článků se zobrazenou reklamou. Ve všech případech je ale cílem, aby si návštěvník prohlédl více stránek. Pokud se ale takřka polovina návštěvníků ihned otočí a odchází pryč, svědčí to o nevhodně vytvořených stránkách.," vysvětluje Robert Němec, ředitel agentury RobertNemec.com
.
V zahraničí je přitom tato tzv. míra opuštění (anglicky "bounce rate", česky někdy i "poměr návratů") nižší. Studie analytika Anila Batry říká, že v USA je průměrná míra opuštění 40,58 %.
Výsledky studie

Weby byly rozděleny do dvou skupin. První skupinou jsou weby generující poptávky, kde je možnost si něco objednat. Druhou skupinou jsou weby, které tuto možnost neposkytují a jejich cíl je poskytovat informace nebo pobavit.
Průměrná míra opuštění u webů generujících poptávky je 45,15 %, kde u všech byla míra vyšší než 30 %. "Zejména u e-shopů je zarážející hodnota míra opuštění 50,54 %. Více jak polovina návštěvníků opouští webové stránky ihned po příchodu. To značí velký prostor pro optimalizaci jak marketingových kampaní, tak vlastního webu," podotýká Němec. "Přivádí-li např. takovéto návštěvníky reklama, měla by být vypnuta a značně se ušetří," vysvětluje dále.
U webů, které mají za cíl informovat a pobavit, je průměrná hodnota míry opuštění 50,15 %. Nejvýraznější hodnoty jsou v oborech farmacie a zpravodajství.
"Ve farmacii vysvětlujeme tento jev často nevhodně upravenou webovou prezentací, která odrazuje od dalšího procházení. Případně také návštěvníci přichází na konkrétní stránku (např. informace o léku) a poté odcházejí," komentuje výsledky studie analytička agentury RobertNemec.com Klára Boháčková.
Ve zpravodajství návštěvník přijde na hlavní stránku, podívá se na seznam událostí a dál klikne, jen pokud jej něco zaujme. Druhým případem je, stejně jako ve farmacii, stav, kdy návštěvník přijde přímo na konkrétní článek (např. z vyhledávače, z Facebooku nebo mu jej někdo pošle e-mailem odkaz) a poté odchází.
Další části studie se zabývají vztahem míry opuštění a hlavní a nejčastější vstupní stránky webu a vlivu média (přirozené a placené odkazy) na míru opuštění.

Závěr studie pak srovnává hodnoty míry opuštění v ČR a v USA (viz http://webova-analytika.robertnemec.com/prumerny-bounce-rate-zahranici/).
V USA je až na kategorii B2C prodej míra opuštění až o 16 procentních bodů nižší než v ČR. "V Česku weby mnohem méně lákají k dalšímu procházení," komentuje výzkum Němec. V ČR jsou totiž weby dosud daleko méně optimalizované.
V případě zájmu o podrobnější výsledky nebo kontakt s předním americkým analytikem Anilem Batrou nás prosím kontaktujte.
O RobertNemec.com

RobertNemec.com (www.robertnemec.com) je přední česká internetová agentura založená v roce 2001. Zaměřuje se na zvyšování efektivity podnikání na internetu. Mezi její klienty patří např. DATART, T-mobile, Orange SK, Pfizer, Mountfield, CzechInvest, Merck/MSD, Ministerstvo zahraničních věcí, České radiokomunikace, FujiFilm, AAA AUTO a desítky dalších.

reklama: