www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Pá, 01/14/2011 - 17:54

Ve dvanácté etapě dojeli na svých tradičních místech oba motocyklisté. Pabiška z KM Racing teamu jpřijel na 46. místě. Jan Veselý z Czech Dakar teamu dojel na 59. místě a celkově je 56.

Do cíle již dojeli i kamiony, ale Liazce osádky Vlastimil Vildman, Ladislav Fajtl, Jan Bervic se na zkrácené trati moc nedařilo. Dojeli až na 26 místě a klesli o jedno místo v celkovém pořadí na 14. příčku. Etapu vyhrál a soutěž vede Čagin.

Ve čtyřkolkách si dobře vede Polák Lukasz Laskawiec z českého týmu KM Racing. V cíli byl na třetím místě, celkově je čtvrtý.

 

Poslední osádku mezi automobily zastavil prach

Konečně je jasné jak skončila poslední česká osádka Mikula - Novák z Vinland Dakar mezi automobily. Jejich Toyota Land Cruiser 120 dojela z tří českých osobních aut nejdál. Po 7.etapě figurovala ve výsledkové listině na 78. místě v klasifikaci automobilů. „Maratónská osmá etapa se bohužel nakonec ukázala být nad technické možnosti auta. Po zhruba dvěstěpadesáti kilometrech erzety, 61. místě na WP5, se najednou naše Toyota zastavila. Důvodem byl zkrat a následné shoření elektroniky palivového čerpadla. Díky tomu došlo i k poruše hlavní řídící jednotky a elektroinstalace obecně. Dělali jsme maximum proto, abychom to nějak opravili. Původně nemožné se nakonec podařilo a po celonoční intenzivní práci jsme nad ránem byli schopni pokračovat. Dojeli jsme do bivaku, kde nás však pořadatelé diskvalifikovali kvůli neprojetí potřebného počtu kontrolních bodů. Je to smutné a nemáme z toho radost, ale je to prostě tak a teď už na tom nic nezměníme," řekl Peter Mikula.

Selhání elektroniky na naší Toyotě měl na svědomí neskutečně jemný písek fesh–fesh. Jedná se o tak jemnou substanci, že se dostane prakticky všude. Představte si něco jako cement nebo mouku. Na pistě obvykle leží 20-30 cm této hmoty, v některých úsecích však i mnohem více. Samotná jízda tímto terénem má za následek, že se prach pohybuje všude kolem auta i uvnitř něj a škodí. Často se rovněž jezdí v prachové cloně za pomalejšími nebo naopak rychlejšími auty, což situaci ještě zhoršuje," doplnil řidiče navigátor Ivan Novák. Peter Mikula k tomu ještě dodal : „Pojistkovou skříň jsme sice měli utěsněnou a zalepenou, ale když jsme ji otevřeli, tak byla stejně plná prachu. Právě tento prach pravděpodobně způsobil propojení některých kontaktů a následoval zkrat, díky kterému vyhořela elektronika.“

Mikula

reklama: