www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Pá, 01/07/2011 - 11:05

Martin Plechatý skončil !!! Několik kilometrů před kontrolním bodem 4 utrhl na svém stroji kolo a v další jízdě už nemohl pokračovat. Před rokem z této soutěže musel odstoupit kvůli zranění ramene, tentokrát vyvázl z nehody bez úhony. Macháček se propadl celkovým pořadím ještě před startem. Za včerejší neprojetí jednoho warpointu dostal nejprve 4 hodinovou penalizaci, která však podle nejnovějších zpráv je snad snížena na 2 hodiny !!! Podrobnosti níže. Skvěle jeli 6 etapu Slováci na motorkách. Svitko proháněl favority tak důsledně, že etapu dojel na skvělém 5. místě. Ani Jakeš se nedal zahanbit a dojel 7. Svitko je již na 10. místě celkově a Jakeš 14. Pobiška dojel dnes na 38. místě, Jan Veselý 81.

Macháček bojuje a jede na třetím místě za Argentici. Jeho ztráta však vzrůstá, neboť má ztrátu kolem 40 minut. Do cíle dojel za Petronellim a Mefefeiem třetí se ztrátou 48 minut. Celkově je buď 4, nebo 6, podle toho jakou nakonec definitivně obdrží penalizaci za 5. etapu. Zatím figuruje na 6 místě se ztrátou více než 5 hodin. Ale do síle je ještě 7 těžkých etap.

Auta Vyhrál Sainz. Naši jsou až na chvostu startovního pole. Honda 77, Mikula 79 na 6 kontrolním bodu. Jak dojeli do cíle zatím není jasné.

Loprais se tradičně nahání s Čaginem a Kabirovem. Podle zpráv z trati s nimi drží krok. Dokonce na 9. kontrolním bodu jede stejně s Kabirovem a Čagin na ně ztrácí 16 minut. Na 11. kontrolním bodu Loprais vede !!! Do cíle vedení ještě zvyšuje a etapu vyhrává. Čagin, který měl defekt dojel třetí. Loprais na něho stáhl v celkovém pořadí - je sice třetí, ale jen o 2 minuty. Vildman dojel na 15. místě. Ve výsledcích se neobjevuje druhá Tatra Brazilce Azeveda. Bohužel se potvrdilo, žeTatra č. 508 - André Azevedo, Maykel Justo, Jaromír Martinec také v této etapě skončila :(. Při sjíždění z duny došlo k nehodě, při které "utrpěla" Tatra Andrého Azeveda ohnutí polonápravy a poškození řízení. Již hodinu a půl probíhá oprava, ale auto je v tuto chvíli prakticky nepojízdné. K posádce míří asistenční Tatra vedená Petrem Vodákem. Posádka je v pořádku, ale z letošního ročníku odstupuje.

"Řidiči Kamazů jsou silní. S vynikající technikou a navíc i vynikající řidiči. Ale budeme tlačit. Máme jen jednu Tatru proti armádě 6 nákladních aut z Ruska, ale budeme dál snažit. Chtěli bychom se zaměřit minimálně na pódium. Je to fantastické vyhrát, jsem spokojený. Byla to opravdu těžká zkouška. Již v první části v dunách byla spousta možností, jak dostat defekt. Dávali jsme proto velký pozor, aby nás žádný defekt nepotkal, to by znamenalo ztrátu 20 minut. Naštěstí vše do sebe zapadalo a nic zlého nás nepotkalo,“ řekl v cíli Aleš Loprais.

"André se po zkušenosti na první duně snažil držet trošku vyšší tempo a to se nám stalo osudným. Za vrcholkem jedné duny se muselo uhnout doprava a takovým klopeným trychtýřem na levou stranu zdolat další vrcholek. Ovšem jak jsme jej najeli rychleji, vyhodilo nás to přes hranu toho trychtýře trošku dolů a pak do protisvahu. Rána to zas tak velká nebyla, ale celá váha vozů šla na právě přední kolo a bylo hotovo. Okamžitě se vypustilo přední kolo, ale to byla tak ta nejmenší starost. I s defektem se nám na několikrát podařilo zcouvat na jakous takous rovinku a začala smutná bilance - ohnutý tzv. paroh řízení, kola do rozbíhavosti a přes páku řízení zničeny jeho monoblok. Bylo jasné, že takto pokračovat nemůžeme, že se musíme vrátit," popisuje konec jízdy brazilské Tatry Andrého Azeveda člen posádky Čech Jaromír Martinec.

 Celkové pořadí před dnem volna :

Poř.

Číslo

Posádka

Země

Vůz

Čas

1.

502

 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev

RUS

 Kamaz 4326

23:43:40

2.

500

 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov

RUS

 Kamaz 4326-9

+0:19:20

3.

504

 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina

CZ

 Tatra 815 4x4

+0:21:25

4.

512

 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov

RUS

 Kamaz 4326

+1:26:18

5.

507

 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein

D

 MAN TGS 18.480

+2:10:57

6.

518

 Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev

RUS

 Kamaz 4326

+2:40:25

7.

506

 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd

E/NL

 Iveco Trakker 4x4

+4:16:21

8.

 503

 Marcel Van Vliet, Bernard der Kinderen, Bernard Bruynkens

NL 

 MAN TGS 18.480

 +5:08:40

9.

 537

 Matthias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper

 D

 MAN TGS 18.480

+5:40:27

10.

 537  Artur Adravičus, Děnis Běrezovskij, Žanat Žalimbetov

 KAZ

 Kamaz 4326-9

+6:31:02 

 

Výborně si vede ale v závodě Afrika Eco Race Tomeček s Tatrou. Stále vede a má již náskok téměř tří hodin na 1 místě. Závod končí v neděli.Desátá etapa však byla vemi dramatická. Tatře se poškodila část palivového vedení a Tomáš začal pozorovat klesající hladinu palivové nádrže – auto ztrácelo naftu. Této situaci nepomáhala také komplikovaná navigace – orientace v dunách je složitá a stačí nepatrná chybička a jezdci se snadno dostanou mimo trasu. A to se stalo i Vojtovi s Tomášem. Když se jim podařilo vrátit se na správnou trasu, ukazatel paliva se nebezpečně přibližoval nule. Na správnou trasu se vrátili někde mezi posledním checkpointem a cílem. Co teď? Jet vpravo směrem do checkpointu a riskovat, že zůstanou bez paliva uprostřed pouště? Anebo zvolit levou cestu přímo k cíli a riskovat tak dvouhodinovou penalizaci? Po zvážení situace se jako rozumnější řešení ukázalo dojet do cíle s penalizací, než nedojet vůbec. Zklamání bylo veliké – pracně získaný náskok z předchozích etap se zdál nadobro ztracen. Jaké však bylo překvapení při pohledu na výsledkovou listinu – problematický checkpoint netrefili téměř všichni soupeři, takže po přičtení dvouhodinových penalizací se na celkovém pořadí nic nemění. 

Průběžné výsledky po 10. etapě

Místo Pilot (st. č. - vůz) Čas (+ztráta)
1. Tomeček T. (402 - Tatra)
44h 07' 40"

2. Jacinto E. (401 - Man)
+ 2h 43' 20"
3. Essers N. (403 - Man)
+ 7h 40' 39"
4. Salvatore M. (405 - Mercedes)
+ 10h 51' 44"

 

 NEFUNKČNÍ GPS - PENALIZACE MACHÁČKA

Josef Macháček dodatečně přišel o třetí místo ve čtvrteční etapě, protože od pořadatelů dostal čtyřhodinovou penalizaci za neprojetí jednoho z kontrolních bodů. Znamenalo to pro něj propad v celkovém pořadí ze čtvrtého na sedmé místo. J Macháček původně ve čtvrtek minul hned dva kontrolní body a byla mu za to připsána dokonce desetihodinová penalizace. "Prokazatelně mu ale nešla GPS, tak jsme to uhráli, ale ten další bod logicky netrefil. Navíc se pokazilo posunování roadbooku, takže to dojel podle stop. Ten druhý bod jsme už neukecali," řekl KM racing. Macík. Do dnešní šesté etapy o délce 721 kilometrů  J.Macháček vyrazil s pětihodinovým mankem na vedoucího A.Patronelliho z Argentiny.


O stroje se Josef Macháček stará stále :

Josef Macháček

 

Foto : Team Josefa Macháčka

reklama: