www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, St, 01/09/2013 - 20:40
Smolná etapa Aleše Lopraise - z 1. místa klesl na 8. Kamiony odstartovaly do páté etapy pořádně pozdě a měli trať jen pro sebe. Od počátku se do sebe pustili Kamazy MARDEEVA a NIKOLAEVA a Iveca STACEYHo a DE ROOYE. Naše dvě Tatry tento souboj sledovaly z bezprostřední blízkosti, ale nezasahovaly do něho. V průběhu etapy se v celkovém pořadí dostal De Rooy před našeho Lopraise. Na 4. ze šesti kontrolních bodů ho porážel o 16 vteřin. Na pátém kontrolním bodu svůj náskok navýšil o další vteřiny. Loprais se v tu chvíli propadl, až za třetí Kamaz a jel na sedmém místě v soutěži. Na pátém místě se 25 vteřin před ním držel Kolomý. Všech sedm nejlepších kamionů (2x Iveco, 3x Kamaz a 2x Tatra) se v tu chvíli vešlo do rozmezí 3,13 minut. A to po odjetí více než 120 km etapy. I to svědčí o tom, jak je letos soutěž vyrovnaná.
Na 6. Kontrolním bodu se však Aleš Loprais neobjevil mezi nejlepšími. 10 km před cílem nabral 1 hodinu a 57 minut ztráty. Závada byla na baterii, která odešla. Do cíle se Loprais dostal jen díky tomu, že mu nezištně pomohl Marek Spáčil. I přesto, že sám také ztratil, dotáhl kamion Lopraise do cíle etapy. Díky téměř dvouhodinové ztrátě však Loprais klesl v průběžném pořadí na 8. místo
Do 5. etapy bohužel neodstartovala nejlepší Liazka Valtra, který byl desátý v celkovém pořadí. Zradil ho prý motor.


V Motorkách si v páté etapě skvěle vedli Slováci. Svitko dojel na 6. místě a Jakeš na 10. Bohužel ztrátu zaznamenal Čech David Pabiška, který dojel až na 72 místě 51 minut za vítězem etapy. Přesto se však posunul opět o dvě místa v celkovém pořadí na 45. místo. Druhý Čech Veselý po včerejších problémech do etapy neodstartoval.
Pabiška měl problémy ve 4 etapě. "David měl ve 4. etapě drobnou havárii, při které urazil šroub u motoru, z něhož začal vytékat olej. Chvilku to dával dohromady a aby mohl pokračovat, musel získat olej od jednoho soupeře. Díky tomu úspěšně dorazil do cíle a na to, co ho dneska potkalo, je na velice slušném místě,“ sdělil z Arequipy manažer stáje a bratr motorkáře Martin Pabiška. „Okamžitě od prvního dne se šlo do neskutečného zápřahu,“ líčil v bivaku sám liberecký jezdec David pabiška a svůj názor srovnával i s dalšími kolegy v moto kategorii. „Většina z nich se shoduje v tom, že je letošní Dakar je úplně jiný. Předchozí ročníky byly koncipovány stylem rozjezd na planinách a teprve až pak útrapy v písku a dunách,“ pokračoval závodník, který i když v úterý ztratil víc jak hodinu, ale zabojoval. 

Kamiony:
6    506    KOLOMY (CZE)    TATRA    002:11:28    00:03:54
20    545    VILDMAN (CZE)    LIAZ    002:34:37    00:27:03
22    512    VRÁTNÝ (CZE)    TATRA    002:35:27    00:27:53
30    536    SPÁČIL (CZE)    LIAZ    002:49:46    00:42:12

Motorky:
6    006    SVITKO (SVK)    KTM    001:44:22    00:04:40
10    032    JAKES (SVK)    KTM    001:45:27    00:05:45
72    065    PABISKA (CZE)    YAMAHA    002:31:40    00:51:58
59    503    LOPRAIS (CZE)    TATRA    004:05:27    01:57:53

Celkově:
Kamiony:
1 DE ROOY (NLD) IVECO 13:04:43
4 KOLOMY (CZE) TATRA  13:36:01 00:31:18  
8 LOPRAIS (CZE)    TATRA 14:59:08     01:54:25
17  SPAČIL (CZE) LIAZ    16:13:43 03:09:00
19  VILDMAN (CZE)LIAZ    16:31:34 03:26:51
23 VRATNÝ (CZE) TATRA    17:42:37     04:37:54

Motorky:
9 SVITKO (SVK) KTM 12:12:14    00:20:45
18 JAKES (SVK) KTM 12:23:13    00:31:44
45 PABISKA (CZE) YAMAHA 14:29:20    02:37:51   

Aleš Loprais popisuje jak se pral s tratí ve 4. etapě a poté vám pomocí kamery v kabině vozu ukáže Dakar živě:

Pabiška se pere s tratí :

reklama: