www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Út, 01/15/2013 - 22:41
Téměř celou etapu jely oba kamiony Tatra na špici. Na sedmém z deseti kontrolních bodů byl první Loprais, druhý Kolomý před zbytkem startovního pole. De Rooy opět ztrácel. Pak však měly obě Tatry defekt. Výměnou kola ztratil Loprais 17 minut. Osádka Kolomého to samé zvládla za 22 minut. Škoda, že pneumatiky nevydržely. I tak to byl od obou v etapě výborný výkon. Loprais ztratil nakonec na vítěze etapy pouhých pět minut. Nebýt defektu, stáhl by opět ztrátu v celkovém pořadí. Kolomému se taky podařilo několik minutek stáhnout. Díky tomu zůstal v celkovém pořadí na druhém místě. Rus Mardeev na Kamazu se mu však přiblížil na minimální rozdíl.
 
V motocyklech se opět dařilo Slovákům. Zatím co první polovinu Dakaru byl lepší Svitko, nyní převzal taktovku Jakeš. Opět jel výborně a celkově dojel v etapě na 6. místě. Svitko byl 15. Čech Pabiška jel opět dobře a bylo z toho 46. místo v etapě. Celkově je 40. Jakeš drží 4. místo celkově, Svitko postoupil na 7.
Rozhovor s Martinem Kolomým ze stránek Bonver Dakar project:
Martine, jak bys zhodnotil poslední etapu?
Byla to hodně rychlá zkouška s táhlými zatáčkami a horizonty, tak akorát pro šotolinovou WRC. Jel se poměrně velký kalup a snažil jsem se nepodléhat tempu druhých. Stále si jedu své tempo, o kterém vím, že je konkurenceschopné a zvádnutelné. Rozhodně neriskuji a zbytečně nevystavuji nás ani auto zbytečnému nebezpečí. Několikrát jsme dnes viděli stopy toho, jak kamion v zatáčce opustil trať, od těch pár strojů, co startovaly před námi. Tomu se chceme vyhnout.

Poslední dvě zkoušky se jely v oblasti, kde jste měli před dvěma lety onu těžkou nehodu. Uvědomil sis to?
My si jedeme svoje tempo a nenecháme se z něj vyvést. O té oblasti samozřejmě vím, ale obě zkoušky byly vedeny jinudy. Kdybychom se opět ocitli na té rovince mezi těmi ploty jako tenkrát, to si piš, že bych ubral (smích)!

V jakém stavu je zatím vaše Tatra?
Dneska jsme spálili brzdové segmenty na levém předním kole a čeká nás jejich výměna,ale to je při tomto typu speciálek běžná záležitost, určitě nebudeme jediní. Jinak se o Tatru snažíme vzorně starat a každý den bývá připravena ve stavu A1.

Zítřejší speciálka bude na podobném druhu povrchu, ale přece jen techničtější a v horách. Co se dá pro takovou zkoušku doporučit?
Budeme muset jet svižně, ale nepotřebujeme útočit. Pojedeme si svoje vlastní tempo a nebudeme se přibližovat hranici rizika. Podstatné bude neudělat někde boudu a nevrazit do něčeho, takže si to vyžádá velké soustředění. Ale já neřeším, kdo je přede mnou nebo za mnou a o kolik minut. Jedu si svůj závod svým tempem.

Nerozhodilo tě nijak to víkendové hašteření českých účastníků?
Naprosto ne. My si jedeme svůj závod. Pokud má někdo potřebu diskutovat u zeleného stolu nebo vtahovat ostatní účastníky do svých vzájemných problémů, budiž, ale my to dělat nebudeme. Přijel jsem sem závodit a výsledek si vyzávodím na trati.
Díky za rozhovor, Jiří Vintr.

10. etapa:
Kamiony:
1    510    KARGINOV (RUS)    KAMAZ    004:44:08
7    503    LOPRAIS (CZE)    TATRA    004:49:54    00:05:46
12    506    KOLOMY (CZE)    TATRA    005:03:38    00:19:30
14    545    VILDMAN (CZE)    LIAZ    005:04:36    00:20:28
16    536    SPÁČIL (CZE)    LIAZ    005:12:45    00:28:37
22    512    VRÁTNÝ (CZE)    TATRA    005:34:48    00:50:40

Motorky
1    005    BARREDA B. (ESP)    HUSQVARNA    004:43:14
6    032    JAKES (SVK)    KTM    004:51:17    00:08:03
15    006    SVITKO (SVK)    KTM    004:56:24    00:13:10
46    065    PABISKA (CZE)    YAMAHA    005:24:25    00:41:11

Celkově:
Kamiony:
1    501    NIKOLAEV (RUS)    KAMAZ    027:59:31
2    506    KOLOMY (CZE)    TATRA    028:31:54    00:32:23
3    505    MARDEEV (RUS)    KAMAZ    028:33:41    00:34:10
4    510    KARGINOV (RUS)    KAMAZ    028:54:32    00:55:01
5    500    DE ROOY (NLD)    IVECO    029:01:37    01:02:06
6    503    LOPRAIS (CZE)    TATRA    029:31:51    01:32:20
14    545    VILDMAN (CZE)    LIAZ    032:31:33    04:32:02
16    536    SPÁČIL (CZE)    LIAZ    033:26:15    05:26:44
20    512    VRÁTNÝ (CZE)    TATRA    034:05:12    06:05:41

Motorky:
4    032    JAKES (SVK)    KTM    031:05:25    00:18:21
7    006    SVITKO (SVK)    KTM    031:26:26    00:39:22
42    065    PABISKA (CZE)    YAMAHA    035:50:05    05:03:01 (15 min penalizace)


Zdroj: Loprais team

reklama: