Rozhovor s Martinem Kolomým ze stránek Bonver Dakar project:
Martine, jak bys zhodnotil poslední etapu?
Byla to hodně rychlá zkouška s táhlými zatáčkami a horizonty, tak akorát pro šotolinovou WRC. Jel se poměrně velký kalup a snažil jsem se nepodléhat tempu druhých. Stále si jedu své tempo, o kterém vím, že je konkurenceschopné a zvádnutelné. Rozhodně neriskuji a zbytečně nevystavuji nás ani auto zbytečnému nebezpečí. Několikrát jsme dnes viděli stopy toho, jak kamion v zatáčce opustil trať, od těch pár strojů, co startovaly před námi. Tomu se chceme vyhnout.
Poslední dvě zkoušky se jely v oblasti, kde jste měli před dvěma lety onu těžkou nehodu. Uvědomil sis to?
My si jedeme svoje tempo a nenecháme se z něj vyvést. O té oblasti samozřejmě vím, ale obě zkoušky byly vedeny jinudy. Kdybychom se opět ocitli na té rovince mezi těmi ploty jako tenkrát, to si piš, že bych ubral (smích)!
V jakém stavu je zatím vaše Tatra?
Dneska jsme spálili brzdové segmenty na levém předním kole a čeká nás jejich výměna,ale to je při tomto typu speciálek běžná záležitost, určitě nebudeme jediní. Jinak se o Tatru snažíme vzorně starat a každý den bývá připravena ve stavu A1.
Zítřejší speciálka bude na podobném druhu povrchu, ale přece jen techničtější a v horách. Co se dá pro takovou zkoušku doporučit?
Budeme muset jet svižně, ale nepotřebujeme útočit. Pojedeme si svoje vlastní tempo a nebudeme se přibližovat hranici rizika. Podstatné bude neudělat někde boudu a nevrazit do něčeho, takže si to vyžádá velké soustředění. Ale já neřeším, kdo je přede mnou nebo za mnou a o kolik minut. Jedu si svůj závod svým tempem.
Nerozhodilo tě nijak to víkendové hašteření českých účastníků?
Naprosto ne. My si jedeme svůj závod. Pokud má někdo potřebu diskutovat u zeleného stolu nebo vtahovat ostatní účastníky do svých vzájemných problémů, budiž, ale my to dělat nebudeme. Přijel jsem sem závodit a výsledek si vyzávodím na trati.
Díky za rozhovor, Jiří Vintr.
10. etapa:
Kamiony:
1 510 KARGINOV (RUS) KAMAZ 004:44:08
7 503 LOPRAIS (CZE) TATRA 004:49:54 00:05:46
12 506 KOLOMY (CZE) TATRA 005:03:38 00:19:30
14 545 VILDMAN (CZE) LIAZ 005:04:36 00:20:28
16 536 SPÁČIL (CZE) LIAZ 005:12:45 00:28:37
22 512 VRÁTNÝ (CZE) TATRA 005:34:48 00:50:40
Motorky
1 005 BARREDA B. (ESP) HUSQVARNA 004:43:14
6 032 JAKES (SVK) KTM 004:51:17 00:08:03
15 006 SVITKO (SVK) KTM 004:56:24 00:13:10
46 065 PABISKA (CZE) YAMAHA 005:24:25 00:41:11
Celkově:
Kamiony:
1 501 NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 027:59:31
2 506 KOLOMY (CZE) TATRA 028:31:54 00:32:23
3 505 MARDEEV (RUS) KAMAZ 028:33:41 00:34:10
4 510 KARGINOV (RUS) KAMAZ 028:54:32 00:55:01
5 500 DE ROOY (NLD) IVECO 029:01:37 01:02:06
6 503 LOPRAIS (CZE) TATRA 029:31:51 01:32:20
14 545 VILDMAN (CZE) LIAZ 032:31:33 04:32:02
16 536 SPÁČIL (CZE) LIAZ 033:26:15 05:26:44
20 512 VRÁTNÝ (CZE) TATRA 034:05:12 06:05:41
Motorky:
4 032 JAKES (SVK) KTM 031:05:25 00:18:21
7 006 SVITKO (SVK) KTM 031:26:26 00:39:22
42 065 PABISKA (CZE) YAMAHA 035:50:05 05:03:01 (15 min penalizace)
Zdroj: Loprais team
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.