S touto myšlenkou přišla čínská společnost NIO se sídlem v Šangaji, která se specializuje na výrobu elektrických autonomních vozidel. Společnost ročně vyrobí a prodá několik tisíc elektromobilů, přičemž svou působnost v současnosti obrací hlavně na domovský čínský trh. Postupně se však snaží prorazit i na německém, britském či americkém trhu.
Řešení společnosti NIO totiž spočívá v tom, že po vybití baterie jednoduše zastavíš v obslužné stanici, která připomíná malý pneuservis. Robotizovaná linka tvé auto nadzvedne a během pár minut vymění vybitou baterii za zcela novou. Takovým způsobem máš k dispozici plný dojezd a ušetřených několik desítek minut drahocenného času, informuje Technodat. Nesmíme však zapomínat na to, že o něco podobného se již v minulosti usilovala i automobilka Tesla, která však své plány zabalila po tom, jak o tento typ služby nebyl příliš velký zájem.
Jak uvádí samotná společnost, jde vůbec o první nabíjecí stanici svého druhu na světě. Nabízí více než 500 patentovaných technologií, přičemž výměna staré baterie za novou má trvat jen 3 minuty. Díky modulárnímu designu stanice zabírá místo jako tři parkovací stání, takže je předpoklad, že se vejde téměř všude. V současnosti společnost NIO provozuje v Číně něco přes 100 podobných stanic od Pekingu po Šanghaj a Senzen.
Automobilka si žádá za jednu výměnu baterie kolem 25 dolarů, což může být pro mnohé lidi až příliš mnoho, informuje Green Car Reports . V současnosti však majitelé elektrického SUV NIO ES8 a elektrického NIO ES6 mají výměnu baterií zdarma, což je opravdu obrovský bonus, který jim ušetří nejen čas, ale i slušný balík peněz.
Společnost kromě zmíněné nabíjecí stanice nabízí pro své zákazníky i další řadu různých zajímavých výhod, mezi které patří například i služba NIO Power Mobile. Jde o speciální dodávky, které fungují jako nabíjecí mobilní banky. V případě, že máš už velmi malý dojezd a nejbližší nabíjecí stanice je až příliš daleko, energie přijde doslova až k tobě. Pomocí nabíjecí dodávky si můžeš své vozidlo nabít na dalších 100 km dojezdu.
Jsme svědky budoucnosti nabíjení?
V neposlední řadě je třeba vyčlenit finance i na případný servis robotizované linky, sklad a následné nabíjení vybitých baterií či vývoj. V současnosti dokáží linky vyměnit baterii pouze na elektromobilech značky NIO, ale pokud by se společnost rozhodla poskytovat své služby i pro zákazníky jejich automobilek, proces by se výrazně zkomplikoval.
Na trhu se totiž nacházejí desítky elektromobilů, které se liší velikostí baterií, kapacitou a v neposlední řadě i jejich konstrukčním řešením či umístěním. To by mohlo představovat problém, který by celou záležitost ještě více prodražil a celý projekt by tak již definitivně nemusel dávat žádný význam. Snad se podobných řešení se chytí i další automobilky, aby se tak mohl co nejdříve vyřešit problém se zdlouhavým nabíjením elektromobilů.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.