www.katedrala.cz


         
Vložil/a Anonym, Čt, 05/10/2012 - 14:43

Svátky nalákaly mnoho Čechů na prodloužený eurovíkend. Táhla kultura, památky i nákupy.

Češi letos objevili nový způsob, jak si zpestřit volný čas. Prodloužený víkend trávili ve větší míře na nákupech v Turecku. Podle cestovní kanceláře TopFly.cz, která se na Turecko specializuje, narostla poptávka o 40 %.

Eurovíkendy spojené s nakupováním a poznáváním jsou jednoznačně nastupujícím trendem u nás i v zahraničí. Volného času mají lidé méně a chtějí si jej užít naplno. Intenzivní čtyři dny nalákaly mnoho lidí. Přestože například Istanbul na prodloužený víkend může na první pohled vypadat jako luxus, ukazuje se, že tomu tak není. „Pokud je v období dovolené nějaký svátek zaznamenáváme nárůst poptávky o dovolenou v Turecku o 40 %,“ říká Ján Fignár, Destination Manager společnosti TopFly.cz. V Istanbulu se dá nakoupit oblečení a elektronika za velmi příznivé ceny, proto mnoho Čechů míří právě tam. Většina účastníků stihne i prohlídku města a navštívit nejznámější památky.

Cena takových dovolených je až o 30 nebo 40 % nižší než u týdenních zájezdů a v průměru začíná od 7 tisíc korun. Nejčastějšími klienty tohoto typu dovolené jsou mladé páry bez dětí, ale také jinak zaneprázdnění manažeři i rodiny. Zájezd je totiž pro mnohé vhodným dárkem ke Dni matek, který letos připadá na neděli 13. května.

Turecko dokáže uchvátit
Oblíbené Turecko nabízí řadu nejrůznějších kuriozit s možností jak poznat „živou kulturu“ země jinak, než z hotelu. Například zkusit adrenalinové smlouvání na tržišti nebo ochutnat místní gastronomické speciality přímo z domácí kuchyně. Oblíbené jsou kurzy potápění. Dlouhá sezona umožňuje potápění na Turecké riviéře od dubna do listopadu. Místní potápěčské školy spolupracující s agenturouTopFly.cz. Táhne i ruční tkaní koberců. Historie tkaní koberců má v Turecku dlouhou tradici, dnes se jedná o již tradiční řemeslo. Vyrábí se zde ručně vázané koberce se specifickým vzorováním a zvláštní výrobní technikou za použití tzv. dvojitého tureckého uzle.

Meziroční nárůst o 12 %
Mezi prodanými zájezdy cestovní kanceláře TopFly.cz vedou kombinované pobytově-poznávací a eurovíkendy. Tyto pobyty odrážejí současný trend. Cestovní kancelář TopFly.cz zaznamenala meziroční nárůst klientů o 12 %. Největší zájem o pobyty na Turecké riviéře spojené s pobytem v termálních lázních a výletem na Pamukkale v jihozápadním Turecku. „Takzvané největší výnosy z pokoje zaznamenaly cestovní kanceláře právě v Turecku – celých 28,8 %.“ Hitem posledních let jsou právě výlety spojené s nákupy. Například do Istanbulu.

Více informací na našich kontaktech nebo na http://www.topfly.cz/

reklama: