www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Út, 04/07/2020 - 12:08
Nový plug-in hybrid Koenigsegg Gemera má úžasných 1700 koní. Zrychlení z 0-100 km/h dosáhne za 1,9 sekundy a na 400 km/h tomuto modelu stačí méně než 20 sekund.

Společnost Koenigsegg, která byla založena v roce 1994 Christianem von Koenigseggem, je světovým lídrem ve výrobě sofistikovaných "hypercars". Pro Christiana von Koenigsegg není nic nemožné. Je zakladatelem, majitelem a mozkem výroby sportovních automobilů, které nesou jeho jméno. Koenigsegg se stal téměř synonymem supersportů.

Koenigsegg a jeho tým dělají ve Švédsku věci, o kterých lze snili inženýři velkých automobilových společností, ale nikdo jim nedovolil tyto vize zrealizovat. Jasným příkladem je i čtyřmístná novinka s výkonem 1 700 koní. Model s názvem Gemera měl debutovat v Ženevě, ale salón byl kvůli koronavirus zrušen, takže první fotografie se objevily v online prostoru. Výrobce tento kousek popisuje jako "mega GT".

Nad těmito údaji se vám zastaví dech

Pojďme však na specifikaci. Gemera dokáže zrychlit na 100 km/h za 1,9 sekundy. Maximální rychlost je 400 km/h. Objem palivové nádrže je 75 litrů a dojezd na elektřinu a benzín je 1000 kilometrů.
Za pohon je zodpovědný 2-litrový benzínový tříválec, který by člověk v takovém kousku určitě nečekal. Má 600 k a maximální točivý moment 600 Nm. Zbytek tvoří tři elektrické motory: jeden na každém zadním kole (500 HP a 1000 Nm) a třetí na hnacím hřídeli (400 HP a 500 Nm). Celkový točivý moment představuje 3500 Nm. Ani největší nákladní vozidla nedosahují takové hodnoty.
Odborníci doporučují do tohoto modelu tankovat Gen 2.0 ethanol nebo i CO2 neutrální methanol, E100, E85. Gemera dokáže nejen otočit všechna čtyři kola, ale také regulovat točivý moment zvlášť pro každé z nich - to má zajistit perfektní trakci v každé situaci. Odpružení bylo samozřejmě vybaveny adaptivními tlumiči, ale také hydraulickou světlou výškou (117 - 152 mm) - konec konců, Gemera má být megacar nejen na trati nebo na dálnici, ukázkově se má chovat i ve městě.

Mrkněte na video kde je k mání víc kousků firmy:


Úžasné otevírání dvěří

Stejně jako v jiných Koenigsegg se "nůžkové" dveře na patentovaných pantech otevírají elektrohydraulicky. Mírně sklouznou do strany a pak stojí vzpřímeně. Bylo zajištěno, že se to dá udělat i tehdy, když auto stojí zcela na těsno při obrubníku nebo v nízké garáži.

Rodinný supersport není protimluv

O Gemer mnozí hovoří také jako o rodinném supersportu, protože si tu prevapivo pohodlně sednou 4 osoby. Přední sedadla váží pouze 17 kg a mají velmi tenký design. A to i přesto, že mají tříbodové pásy. Výhodou je i to, že pokud se člověk rozhodne sednout si na zadní sedadla, nemusí ty přední žádným způsobem odsouvat či sklápět.
Jen 300kousků k mání
Každý cestující zde má k dispozici také dva držáky nápojů s funkcí chlazení a topení. Uprostřed kabiny, vpředu a vzadu, jsou velké tablety s rozhraním připomínajícím rozhraní Tesla Model 3.
Jde o opravdu ukázkový model, který se na svět dostane v limitovaném počtu - 300 kopií. Cena se má pohybovat okolo 3 milionů eur, ale už teď je jasné, že Gemera nebude mít nouzi o zájemce.


Foto a video zdroj: Koenigsegg

reklama: