www.katedrala.cz


         
Vložil/a vkv1102, Čt, 04/08/2010 - 13:16

Řada majitelů firem má sice obecné povědomí o faktu že internet může být velmi zajímavým zdrojem zakázek pro jejich firmu, avšak jen malá část z nich jej dokáže opravdu využít. Důvodů je více, hlavním bude určitá složitost problematiky. Přinášíme Vám tedy stručný postup jak na to.

Prvním a základním předpokladem je mít svůj vlastní web. Z důvodu o kterých se zmíníme dále, jsou jedním z nejlepších řešení webové stránky založené na redakčním systému WebDnes. Dále je potřeba rozhodnout se o způsobu propagace těchto stránek na internetu. Možností je více – banerová reklama, sklik a adwords, zápisy do katalogů, optimalizace pro vyhledávače. Banerovou reklamu můžeme pro začátek zcela vyloučit – jako přímý zdroj návštěvníků příliš nevyhovuje, své místo má hlavně při zvyšování povědomé o značce. Zápisy do katalogů jsou stále velmi populární. Nicméně, ačkoliv si to řada řada majitelů webových stránek vůbec neuvědomuje, z hlediska získání zákazníků má smysl placený zápis pouze do několika málo specializovaných oborových katalogů a placený zápis na Seznamu respektive na firmy.cz . I tak je ale z hlediska nákladů na potenciálního návštěvníka placený zápis obvykle méně výhodný než jiné způsoby. Vyplatí se, ale PPC kampaně a zejména optimalizace pro vyhledávače je finančně efektivnější. Pod zkratkou PPC – pay per click je myšlena zejména reklamní kampaň na sklik.cz (placené odkazy Seznam), případně Google adwords (zde ale pozor na novelu zákona o DPH). Výhodou PPC je možnost přesně regulovat náklady a okamžitý účinek. Nevýhodou jsou výrazně vyšší náklady na návštěvníka ve srovnání s optimalizací pro vyhledávače a omezený dosah.

Optimalizace pro vyhledávače jsou takové úpravy webových stránek aby se umístily v předních pozicích na Seznam.cz a Google.cz, na rozdíl od placené reklamy zde máme na mysli přirozené výsledky vyhledávání, tedy neplacené výsledky které se zobrazí po zadání hledaného termínu. Výhodou optimalizace pro vyhledávače je že se jedná o podobně kvalitní návštěvníky jako z PPC, náklady na návštěvníka jsou ale obvykle mnohem nižší. Optimalizace pro vyhledávače má dvě základní složky – tzv. Vnitřní optimalizaci (in page optimalizace) tedy úpravy webových stránek, a budování zpětných odkazů. Náklady na vnitřní optimalizaci jsou různé, nicméně u stránek s administračním rozhraním mohou být často velmi vysoké. Mnoho čerstvých majitelů webových stránek dokonce zjistilo že in page optimalizaci provést nelze, protože systém na kterém si nechali stránky vybudovat ji znemožňuje. Nyní se dostáváme k tomu proč je pro tvorbu www stránek výhodné použít redakční systém WebDnes. Ten je totiž celý postavený s maximálním zřetelem na optimalizaci pro vyhledávače a vnitřní optimalizace je obvykle zdarma nastavena již při spuštění webu. Firma nabízí jako doplňkovou službu také poradenství a optimalizaci pro vyhledávače formou budování zpětných odkazů O tom že vše funguje jak má svědčí i výsledky webů, které tento redakční systém používají.

reklama: