www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, St, 05/30/2018 - 08:19

Existují dva typy lidí. První z nich si svůj vstup na trh představuje jako naprostou bombu, kdy všichni potenciální zákazníci do měsíce opustí své dosavadní dodavatele a přejdou k němu. Ten druhý se naopak utápí v obavách, že po něm neštěkne ani pes. My si teď ukážeme, jak se stát třetím typem budoucího podnikatele, který sice je sebevědomý, zároveň však stojí pevně nohama na zemi. To v praxi znamená, že si dokáže alespoň přibližně spočítat, jak bude zvládat růst své firmy. Napřed se ovšem podíváme na pár bodů, jež jsou pro začátek naprosto nutné. Pravděpodobně jste si jimi už prošli, ale opakování je matka moudrosti a vy si zkontrolujete, jestli jste opravdu všechny udělali. Potom se teprve vrhneme na zlepšení současného stavu společnosti.

Základní ekonomické otázky

Než se pustíme do rozebírání business intelligence, položíme si tři (ony jsou vlastně čtyři) otázky z teoretické ekonomie. Co a kolik? Jak? Pro koho? Napřed si ujasněte, s čím vlastně chcete prorazit. Podle toho se také následně bude formovat tvář vaší značky a prezentace. Dále potřebujete vědět, jak velký bude počáteční vklad. Tedy jestli triček necháte vyrobit jenom tisíc nebo se rovnou vrhnete na desítky tisíc. Zároveň si uvědomte, že vlastní výroba stojí dost peněz, takže si rozpočítejte dobře své finance. Protože než se počáteční investice vrátí, bude to chtě nechtě chvíli trvat. V neposlední řadě si také ujasněte, jaká je vaše cílová skupina. Budou se maminky na mateřské zajímat o firmu s betonovými kvádry? Asi těžko. Podle typologie svých případných klientů se následně volí forma komunikace, propagace a celkové vaší prezentace. Je třeba mířit přesně, protože na začátku se značka musí k lidem vůbec dostat. Až se na trhu trochu zaběhne, může začít spoléhat na spokojené klienty a jejich doporučení, na začátku však musí být její propagace naprosto sofistikovaná a přesně cílená. Hotovo? Tak se vrhneme na to bi.


O čem se vlastně bavíme?

Pokud jste pojem business intelligence nikdy předtím neslyšeli, vysvětlení není složité. Jde o soubor dovedností, pracovních postupů, zkušeností, kvality a dalších věcí. Jeho cílem je zajistit lepší rozhodování firem ve všech oblastech jejich činnosti. Specialisté na tento obor vám sice neporadí, jaký technický produkt máte uvést na trh, ale místo toho vám ukážou, jak ho propagovat. Zkrátka pomocí analýz chování zákazníků, prodejnosti výrobků a dalších kritérií vyhodnotí vaši situaci a pomohou ji následně zlepšit. Nejde příliš o to, zda vlastníte jen malou regionální společnost, nebo vyvážíte pravidelně do celého světa. Kvalitní firmy využívají služeb profesionálů v tomto oboru pravidelně, protože si chtějí své klienty hýčkat. Menší firma však může po odborné pomoci expandovat tolik, že budete muset pořád přijímat nové zaměstnance, abyste vůbec uspokojili zakázky. Myslíte si, že byste tyto kroky zvládli sami? Vyvedu vás z omylu. Vezměte si třeba partii šachu. Zkušení hráči dokážou myslet třeba osm tahů dopředu, kdežto běžných člověk je rád, když zvládne predikovat dva tahy. Takže i vám se rozhodně může povést dobrý tah, ale už na něj nedokážete dobře navázat. Navíc chybí i zkušenosti, které s předvídáním případných problémů hodně pomáhají. Objednat si odborníky na microsoft power bi se zkrátka vyplatí.

Hrajte jako tým

Zároveň by ovšem bylo pošetilé si myslet, že po objednání stačí složit ruce do klína. Ještě lepších výsledků totiž dosáhnete v případě týmové spolupráce. Poradci se vás budou ptát na časté dotazy zákazníků, jejich typologii, technické detaily v oboru. Vy musíte co nejpečlivěji odpovídat, aby oni podle toho mohli udělat plán a zvednout vaši firmu. Před spuštěním celé kampaně budete možná méně spát ze stresu, ale uvidíte, že se výsledek vyplatí. Rozšíříte svou klientelu o nové členy a navíc si pevně zavážete ty stávající, protože inteligentní firma nabízí pro stálé zákazníky různé benefity a velmi kvalitní služby. Kromě krátkodobého úspěchu bude navíc zajištěn díky dobrému promyšlení projektu i ten dlouhodobý.

Potřebuji něco speciálního

Občas běžné balíčky služeb nevyhovují přesně vašim potřebám. V takovém případě si určitě objednejte zakázkový vývoj, který bude ušit doslova na míru. Díky tomu se opravdu hodně odlišíte od konkurence a získáte spoustu nových zákazníků. Další oblíbená služba jsou rozhodně také podnikové systémy. Během nich se především zkvalitní vaše služby, sníží se například reakční doba firmy. Klienti tak budou mít pocit, že váš zájem je opravdu velký, když jim rychle odpovíte. Tuto možnost je nejlepší si objednat ve chvíli, kdy vaše firma už je aspoň trochu business intelligence, takže má širokou základnu. Tu si potom o dost lépe udrží, když jí nabídne řadu neodolatelných benefitů, jež u konkurence rozhodně neseženou. A věřte tomu, že spokojení klienti jsou nakonec vždy ta nejsilnější a hlavně nejpřesvědčivější reklama.

Není třeba se něčeho bát

Začátek vlastního podnikání patří k hodně stresový situacím v životě. Strach z neúspěchu je enormní. Říká vám však něco pojem eustres? Tak se označuje pozitivní stres, který nás motivuje k větším výkonům. Jak vědí všichni studenti, pokud by se zkoušek nebáli, nikdy by se na ně neučili. Vy právě díky přirozeným obavám z neúspěchu o mnoho lépe všechno připravíte a promyslíte. Tak nezapomeňte, že mít business intelligence se v dnešním světě prostě vyplatí. Minimálně vás to odliší od vašich konkurentů, což je vždycky základ podnikatelského úspěchu.

business intelligence - využijte data jako strategická aktiva

reklama: