www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Ne, 01/30/2011 - 06:18

Teambuilding pomáhá zaměstnavatelům vytvořit sladěný kolektiv pracovníků, kde jsou dokonalé vztahy. To vše pak přináší firmě spokojené zaměstnance, kteří jdou ráno do zaměstnání s chutí. Aktivita na posílení týmového ducha je proto stále populárnější. Teambuilding však není jednoduché poskládat tak aby vyhovoval celému kolektivu. Právě proto by ho měli zaměstnavatelé svěřit do rukou zkušeného týmu. Jinak naopak společný víkedn zaměstnanců může skončit jinak, než bylo záměrem.

Začít byste však měli tím, že důkladně popřemýšlíte nad tím co narušuje souhru mezi vašimi zaměstnanci. Stanovit musíte co chcete napravit a jaké problémy chcete odstranit. Například pokud jsou někde napjaté vztahy, je dobré připravit hry a soutěže, kterých se ti kdo je mají zúčastní a budou muset při nich i spolupracovat. Tohle vše ale firmy zabývající se teambuildingem profesionálně vědí. Dřív než naplánují akci se proto zaměří na zmapování potřeb vaší společnosti. Měli by například zmapovat schopnost týmové komunikace, podívat se na to, jak je váš tým schopen řešit problémy, zda existuje mezi lidmi empatie. Vaši zaměstnanci by měli být schopni poskytovat si mezi sebou podporu a musí si dokázat rozdělit týmové role.  Teambuilding může napomoci i rozvinout schopnost optimální práce s časem, vznik nových a prohloubení stávajících sociálních vazeb, posílení vzájemné důvěry i posílení týmové a organizační identity. 
Teambuildingové programy využívají prvků zážitkového vzdělávání. Osvědčené je uskutečnit akci v přírodě, daleko od schonu měst. Lidé se zde dokáží lépe odpoutat od starostí a dokáží se uvolnit. Mnoho firem si vybírá velmi obtížné akvitivity typu lezení po skalních stěnách. To ale všichni. z týmu nedokáží. Je proto výhodnější zvolit méně náročný program, který zvládne valná většina a lépe přitom můžete posoudit co se v kolektivu odehraje. Teambuilding se doporučuje na tři nebo čtyři dny. V rozvrhu by neměli být pouze společné radovánky. Je dobré věnovat část setkání i seznámení pracovníků s budoucností firmy a jejím předpokládaným rozvojem. Zároveň by nemělo chybět ocenění nejlepších zaměstnanců a připomenutí jkejich dobrých výkonů.

 

reklama: