www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Čt, 12/20/2018 - 15:02

Česko můžeme s trochou nadsázky označit jako eshopovou velmoc. Přepočteme-li počet internetových obchodů na jednoho obyvatele, pak jich máme nejvíc v Evropě – něco přes čtyřicet tisíc. A stále vznikají další a další. Přemýšlíte o založení toho svého i vy? Ještě je tady prostor, abyste svůj internetový byznys rozjeli. Musíte ale vědět, na co se zaměřit, aby zrovna ten váš v obrovském počtu eshopů nezanikl a našel si své zákazníky – nebo oni vás.

Buďte originální

Eshopů s kosmetikou, oblečením, mobilními telefony nebo kávou je víc než dost. V takové konkurenci proto bývá náročnější prorazit. Zkuste se tedy specializovat a vyberte si okruh zboží, který je zacílen na nějakou užší skupinu lidí. Budete tak mít větší šanci uspět, protože specializací získáte konkurenční výhodu. Odborníci doporučují zaměřit se třeba na ruční výrobky, na originální kousky totiž lidé slyší a za přidanou hodnotu a kvalitu si rádi připlatit.

Buďte odborník

Založte eshop v oboru, o kterém něco víte, vyznáte se v něm a zajímá vás. Nevybírejte jen podle toho, co je momentálně trendy. Pokud k němu nebudete mít kladný vztah, zákazníci to poznají a odejdou jinam. Chtějí někoho se zápalem pro věc, odborníka, který rozumí svému oboru, poradí jim s výběrem a poskytne jim nezaujatý pohled na daný produkt. Pište odborné články, točte produktová videa, vytvářejte videorecenze, upozorňujte na novinky. Zkrátka se nesnažte být jenom obyčejným eshopem. Vezme to sice hodně času, ale přinese to své ovoce.

Komunikujte

Naprosto klíčovým prvkem je komunikace. Pokud funguje správně, pak právě pomocí ní se můžete zásadním způsobem odlišit od konkurence. Na dotazy zákazníků reagujte pružně, jasně a ochotně. Buďte dostatečně rychlí a efektivní a odpovídejte v reálném čase, dnes už nikdo nebude čekat hodiny nebo dokonce dny, než se vyjádříte. Doba se zrychlila a vy s ní musíte držet krok. Aktivní buďte rovněž na sociálních sítích – Facebook, Instagram, Twitter a mnohé další nejen usnadní komunikaci, ale zvýší i povědomí o vaší značce.

Zaujměte

Máte jenom vteřiny na to, abyste oslovili zákazníka a neodešel vám pryč. Na první pohled ho upoutá design, který musí být jednoduchý, ale zároveň dostatečně moderní, aktuální a “šmrncovní“. Velkou roli hraje rovněž přehlednost, která umožňuje snadnou orientaci. Místo klasických šablon investujte do tvorby webových stránek vašim zákazníkům na míru. Oslovte odborníky z řad digitálních agentur, kteří přesně vědí, co funguje a co ne. A vy se pak už jen můžete radovat z rostoucího množství objednávek!

reklama: