www.katedrala.cz


         
Vložil/a chavesak, Ne, 06/13/2010 - 18:21

Koncem května, konkrétně ve dnech 26. 5. v Brně, 27.5. v Bratislavě a 28.5. v Praze, se uskutečnilo další setkání Business Brunch®. Tentokráte bylo zvoleno téma „Organizační kultura – DNA organizace“, které přilákalo do konferenčních sálů zástupce mnoha společností. O roli organizační kultury a jejích aspektech přednášel PhDr. František Hroník, odborník v oblasti psychologie se zkušenostmi z firemní praxe a také ředitel poradenské společnosti agentura Motiv P s.r.o.

PhDr. Hroník na začátku seznámil účastníky se všeobecnými poznatky týkajícími se kultury ve společnosti obecně, následně se zabýval samotnou organizační kulturou. V části věnované organizační kultuře byla zdůrazněna podstatná role důvěry, která byla velmi příkladně ukázána na příkladu Vězňova dilematu. Důvěra je totiž v dnešní době základním kamenem organizační kultury v euroamerické civilizaci, v prostředí nedůvěry vznikají totiž firmě dodatečné transakční náklady. František Hroník připomněl také, že existuje několik možných typů organizační kultury např. kultura ostrých hochů nebo kultura přátelských experimentů. V poslední části výkladu byly diskutovány možnosti změny organizační kultury, při nichž je možnost využít měkkých nebo tvrdých nástrojů.

Ve druhé části byl tradičně dán prostor k debatě všech zúčastněných, kteří mohli ostatní obohatit o své vlastní zkušenosti s organizační kulturou i s její změnou. Jednou z otázek, na které se odpovídalo byla například : „Jak podpořit kulturu odpovědnosti?“. Toto setkání jistě přineslo nejen zástupcům HR mnoho nových námětů, které se mohou pokusit uplatnit ve své organizaci. Přesto, jak bylo několikrát řečeno, organizační kultura nelze změnit ze dne na den, vyžaduje značnou přípravu a je potřeba respektovat specifika každé společnosti.

Motiv P pořádá 10.6. 2010 v Praze manažerskou konferenci Flexibilní a inovativní firma, na niž vystoupí významní generální manažeři, vysokoškolští profesoři, autoři mnoha publikací, psychologové, ekonomové (například: Tomio Okamura česko-japonský podnikatel, viceprezident a tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Václav Liška ředitel AUKRO, Pavla Gomga– výkonná ředitelka UNICEF a řada dalších). Konference přinese komplexní a inspirativní pohled na činnosti v organizacích.

reklama: