Každá událost či akce, která je zaměřená na přilákání zákazníků nebo potěšení stávajících partnerů, si vyžaduje zkušený tým hostesek. Měly by být usměvavé a komunikativní a také by měly umět přemýšlet strategicky a přivést firmě nějakou přidanou hodnotu. Hosteska je většinou první osobou, se kterou se účastníci akce setkají, a tak je nutné, aby byla reprezentativní. Nemusí mít velký výstřih, i když si nebudeme zastírat, že to často pomáhá. Každopádně by to měla být mladá, atraktivní dívka. Pokud to aspoň trochu jde, ať je taky inteligentní. Vhodné jsou studentky ekonomie či managementu, které se v práci se zákazníky aspoň trochu vyznají.
Ideální je, pokud vám chodí stejný propagační personál na více akcí. Ušetříte tím čas, nebudete muset neustále někoho zaškolovat. Chcete-li se vyhnout hledání a výběru těch pravých slečen, nechte to na odbornících. Jedna z největších českých hostesingových agentur Detail Hostess zajišťuje pronájem personálu na akce firem jako Citroën, CZC.cz nebo Skanska. Všechny jejich slečny jsou vzdělané a atraktivní, často dokonce modelky. Výhodou je, že už jsou vyškolené v tom, jak se má hosteska chovat.
Proč se hostesky nechovají tak, jak si představujete?
Personál pro event by vám měl vydělat peníze, zvýšit zisky a zájem o vaši firmu. Ne vždy to tak funguje a občas to ani není tak úplně chyba hostesky. Jan Gabaj z výše zmíněné agentury Detail Hostess sledoval chování hostesek pět let a ze zjištěných poznatků sestavil e-book. V podstatě došel k závěru, že každá hosteska může být schopná, když jí řeknete, jak na to. Jestliže na to nemáte čas, je lepší si najmout už nějakou poučenou.
Každopádně budete muset obětovat aspoň hodinku, abyste hosteskám vysvětlili něco o své firmě, svém produktu a vašich cílech. Dělat to hodinu před začátkem akce je docela k ničemu, lepší je setkat se s hosteskami pár dnů předem a nechat jim ještě nějaký čas na samostatné nastudování. Zákazníci by měli uvěřit, že ty krásné slečny jsou součástí vaší společnosti.
Tip na závěr: Pokud už nezvolíte pronájem personálu, zvažte aspoň pronájem oblečení. Velice dobře působí, když jsou všechny hostesky stejně oblečené.
Foto zdroj: www.detailhostess.com