www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Po, 02/25/2019 - 15:16

Restaurací u nás existují tisíce, založit si tu svou totiž může prakticky kdokoli. Polovina nových podniků ale skončí do tří let. Pokud se i vy chystáte vstoupit do gastronomického odvětví, a nechcete patřit do oné smutné poloviny, náležitě se připravte a nenechte se odradit tvrdým začátkem.

V hlavní roli peníze

Bez peněz to prostě nepůjde. Pro vstup na trh totiž nestačí jen dobrý nápad, potřebovat budete také odpovídající kapitál, jak na založení podniku, tak i do jeho „rozjezdu“. Koupit nebo pronajmout si musíte vhodné prostory – poloha restaurace totiž představuje klíčový aspekt úspěšnosti, dále zaplatit energie i pracovní sílu. Investovat musíte také do reklamy. Nemalou položku pak představují náklady na vybavení kuchyně, kvalitní zázemí totiž musíte mít od samotného začátku. Chybět by určitě nemělo multifunkční zařízení, jako jsou konvektomaty, které šetří čas, energii i pracovní sílu. Centrum profesionální kuchyně pak tvoří varné bloky, sem řadíme sporáky, fritézy, pracovní plochy a vodní lázně. Hodit se budou i myčky na sklenice a nádobí, které zajistí potřebný hygienický standard.

Bez povolení to nepůjde

Připravit se musíte také na běhání po úřadech. Vyřídit je třeba živnostenský list na hostinskou činnost, k jehož získání potřebujete odbornou způsobilost či praxi v daném oboru, případně rekvalifikační kurz. Zvolit si můžete také odpovědného zástupce, který zmíněné podmínky splňuje. Potřebovat budete i koncesi na prodej lihu, kterou rovněž vyřídíte na živnostenském úřadě, dále vyjádření od hygieniků, hasičů, bezpečnosti práce. Vypravit se budete muset také na stavební úřad, a to kvůli projektové dokumentaci.

Chce to nápad

V obrovské konkurenci restaurací a hospůdek je pochopitelně těžší prorazit. Jediným způsobem, jak se vymanit z šedi průměru, je nabídnout hostům něco nového, neokoukaného, něco navíc. Velkou roli hraje například vybavení samotného interiéru, právě ono totiž určuje unikátní atmosféru prostředí. Investujte do kvalitních a designových kousků. I když nepatří zrovna mezi nejlevnější, z dlouhodobého hlediska se vám rozhodně vyplatí. Vytvořte si ucelený koncept a toho se držte. Pokud se vám povede docílit příjemného prostředí, návštěvníci se k vám budou nejen rádi vracet, ale doporučí místo i svým známým. A budete mít vyhráno!

reklama: