V autobazarech se umělá inteligence (zkratkou AI) stále více prosazuje, což demonstruje i společnost AURES Holdings, která provozuje AAA Auto, Mototechnu, Auto Diskont a Driveramu. V únoru letošního roku jmenovala Petra Vaněčka do pozice co-CEO, ve které se zaměřuje zejména na technologické inovace.
Petr Vaněček má za sebou dlouholeté působení jako provozní ředitel v AAA Auto a nyní společnost vede společně s Karolínou Topolovou, která se zase věnuje strategickému řízení, obchodním aktivitám, vztahům s investory a marketingu. Spoluředitel Petr Vaněček má na starosti digitalizaci, IT a správu dat.
Technologický náskok před konkurencí
„Vzhledem k tomu, že jsme začali se strojovým učením už v roce 2014, tak si myslíme, že máme opravdu dostatečný náskok před konkurencí,“ říká Petr Vaněček. Když tehdy vedení rozhodlo investovat do týmu datových analytiků a technologií, mohlo se na první pohled zdát, že se jedná o riskantní krok, protože tehdy konkurence investovala spíše do fyzické infrastruktury. Nicméně tento krok se vyplatil a v AAA šlapou do AI čím dál více. V současné době autobazar používá spoustu řešeních založených na umělé inteligenci v plném provozu a na dalších neustále pracuje. Vedení navíc ujišťuje, že technologie nejsou pro to, aby nahrazovaly zaměstnance, ale aby usnadnily práci a spolupracovaly s nimi.
Využití AI v prodeji ojetých vozů
AAA Auto je ukázkovým příkladem, jak je možné umělou inteligenci využít v jakémkoliv odvětví, a to i natolik specifickém, jako je prodej ojetých vozidel. Slova Petra Vaněčka jsou jednoznačná a podle něj AI pomáhá při tvorbě textů inzerátů na auta a identifikuje vhodné inzeráty. Kromě toho se umělá inteligence uplatňuje i v call centru, kde odpovídá na textové dotazy zákazníků. Petr Vaněček má jasno. Umělá inteligence je přínosná, i když ne vždy levnější než lidská pracovní síla.