www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Út, 06/23/2020 - 12:20

Vstupte do světa elektronické evidence tržeb s naším návodem. Kadeřnice, řezníci, zemědělci, autoservisy, stánkaři a většina podnikatelů, kteří za své služby přijímají peníze v hotovosti – až na malé výjimky žádný z nich neunikne další vlně EET, jež se počíná s rokem 2021. Ať již tito plánují využívat velké pokladní systémy, nebo třeba jen online pokladny jako je Leeto, všem jim v první řadě nastává nutnost obstarat si nejprve EET certifikát. Jak na to jít, to vysvětlíme v tomto článku. Zkroťte s námi úředního šimla snadno a rychle!

 

Získejte autentizační údaje pro EET systém finanční správy

To lze učinit online na Daňovém portálu ministerstva financí, popřípadě i fyzicky na finančním úřadě. Pokud záležitost řešíte online, musíte mít také datovou schránku a údaje vám do ní mohou být zaslány klidně až za několik dní. Při řešení osobně je dostanete ihned.

Samotné autentizační údaje se skládají z vašeho uživatelského jména a hesla.

S autentizačními údaji přejděte do EET sekce na daňovém portálu

Nezapomeňte, že tak musíte učinit nejpozději do tří měsíců po získání těchto údajů, jinak se stanou neplatnými.

V sekci EET uvidíte lišty PROVOZOVNY, POPLATNÍK a CERTIFIKÁTY-

Nejdříve je třeba ohlásit svou provozovnu, případně provozovny, pokud jich máte vícero, a vyplnit údaje o nich v záložce PROVOZOVNY. Následně vám bude uděleno zvláštní číslo pro každou z nich. To se bude od té doby zobrazovat na vašich vydaných účtenkách. Dále musíte doplnit údaje o vás jakožto podnikatelském subjektu v sekci POPLATNÍK.

Nyní již můžete zažádat o samotný certifikát

I pro vícero provozoven je jeden certifikát dostačující, pokud nicméně chcete, lze si v aplikaci zažádat o další. Děje se tak na záložce CERTIFIKÁTY. Na certifikát není třeba čekat, v okamžiku, kdy o něj zažádáte, jej máte.

Postup je takovýto – kliknete na záložku CERTIFIKÁTY, pokračujete záložkou NOVÝ CERTIFIKÁT a pak kliknete na Vytvořit žádost v prohlížeči. Systém vás vyzve k napsání hesla pro soukromý klíč, které si sami určíte. Hlavně jej nezapomeňte, jinak si budete muset vytvořit nový certifikát s novým heslem. Jakmile zadáte a potvrdíte heslo, stačí již jen kliknout na tlačítko odeslat žádost a certifikát vám obratem dorazí.

Díky němu jste nyní při každé vaší tržbě systémem identifikovatelní jako unikátní uživatel. Doba trvání certifikátu je tři roky, po jejichž uplynutí si budete muset zažádat o nové.

Zbývá již jen certifikát exportovat

Nezapomeňte ještě vytvořit exportní soubor, který bude následně třeba uložit pro následné načtení do účetních programů. To uděláte jednoduše stisknutím tlačítka Vytvořit exportní soubor. Ještě jednou budete požádáni o zadání zvoleného hesla. Zadejte jej a stáhněte si certifikát na váš disk stisknutím tlačítka Stáhnout exportní soubor. Nyní můžete certifikát nainstalovat do vašeho vlastního pokladního zařízení.

Jak jít na instalaci certifikátu do konkrétní pokladny, to již vám nejlépe poradí její výrobce, nebo bude celý postup vysvětlen v manuálu k zařízení.

Celá věc se má jinak, pokud evidujete tržby v offline režimu

Ano, evidence tržeb v offline režimu je možná rovněž, řadě podnikatelů se možná dokonce vyplatí více, než pořizování certifikátu. Postup se ale poněkud liší, a bohužel zde nemáme prostor řešit toto téma do detailu. Proto vás raději odkážeme na tento článek.

Dotkne se vás nadcházející fáze EET také? Jak se na ni chystáte vy? Nezapomeňte včas řešit výběr vhodné pokladny podle druhu vašeho podnikání!

 

 

reklama: