www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, So, 05/09/2020 - 01:12

Jsme malý rodinný yoga eshop, který se zaměřil na jógu a vše co s ní souvisí. Prodáváme vše od podložek na jógu, oblečení, doplňků po různé pomůcky na cvičení nebo zpříjemnění atmosféry doma či ve studiu.

Naše story začala tím, že jsme měli sen vybudovat něco vlastního, co by nás bavilo a naplňovalo dělat pro druhé. Jelikož jsme se manželkou věnovali józe, já jsem dělal předtím v marketingové agentuře, tak jsme to spojili do eshopu. Chtěli jsme přinést věci, které na trhu chyběly, a zlepšit tak život a cvičení lidem, co se věnují józe. Já jsem po čase odešel z firmy a začal se Flexity věnovat naplno. Později jsme spojili síly s dalším jóga obchodem a posílili tým. Potom odešel z firmy i můj bratr a přidal se ke mně, manželka pomáhala na part-time. Vedle toho se tým postupně rozšiřoval stále o další lidi a externí spolupráce. Vložili jsme do toho hlavně náš vlastní kapitál a celou dobu jdeme jen z toho, co si vyděláme.

Na pozadí se snažíme lidem přes eshop komunikovat i důležitá celospolečenská témata jako ekologičnost - vybíráme právě takové dodavatele, kteří ji řeší. Věříme, že dnes by produkty měly brát ohled nejen na funkčnost, ale hlavně na zdraví a následně i dopad, jaký zanechají, když doslouží svému účelu. Snažíme se dívat více dopředu a podporovat ty, co vyrábějí opravdu zodpovědně.

Dále téma mentálního zdraví, které je dnes poddimenzované, a celkově téma work-life balance, aby lidé nevyhořeli a dokázali zpomalit, více vnímat sebe i své okolí, čili celkově nejen takový "sportovní" přístup k józe, ale i zde vnitřní stránky jógy. Je pro nás důležité, aby všichni, kteří dělají ve Flexity, byli jóga positive a věděli co nejlépe poradit a hlavně mít lidský přístup. Chováme se tak, jak chceme, aby se chovali k nám :)

2. Jak fungoval váš byznys v normálním provozu?

Pouze pár měsíců dozadu jsme se přestěhovali a otevřeli i malou prodejnu, kde jsme chtěli zákazníkům umožnit přímo přijít si vyzkoušet věci a poradit. Velmi nám záleží na osobním kontaktu a víme, že nejlépe poradíme právě při osobní zkušenosti. Pravidelně chodíme mezi lidi na různých jóga festivalech, které se bohužel všechny zrušily. Stejně nám odpadly i vlastní hodiny jógy, neboť vedle toho všeho ještě předáváme naše zkušenosti začátečníkům v józe. Plánovali jsme i několik našich vlastních eventů a roadshow po Česku.


3. Jak se změnil byznys v čase korony?

Zrušení všech "offline" aktivit pochopitelně nabouralo všechny plány a v první dny dokonce nechodily téměř žádné objednávky a tržby prudce klesly. Museli jsme rychle vymyslet náhradní plán, jak pokrýt plánovaný výpadek cashflow. V první řadě nám záleželo na tom, aby všichni lidé mohli pokračovat dále v bezpečném prostředí a s ohledem na rodiny. Jako majitelé jsme si snížili odměny a omezili výdaje. Dost velký stres nám způsobily i výpadky v dodávkách zboží, zpoždění a mnoho komplikací v logistice. Vyhlídky byly velmi nejisté, protože jsme se nemohli v podstatě na nic spolehnout a nevěděli, či úplně nezavřeme. Naštěstí se logistika ustálila a eshopy mohly fungovat dál a to nás udrželo nad vodou. Čas jsme využili i na psaní článků na témata související s duševní pohodou, jak relaxovat, případně kde čerpat inspirace při cvičení doma. Z hlediska sortimentu nás to nakoplo se více zaměřit na podporu zdraví a imunity, plánujeme proto posílit oblast ajurvédy a kvalitních doplňků stravy.


4. Jak se snažíte přizpůsobit nové situaci?

Kvůli bezpečnosti a hygieně jsme museli zavést směny a střídat se, čili jsme nebyli v pravidelném kontaktu a chvíli trvalo, než jsme se na dálku efektivně sladili. Jelikož jsme jako eshop poměrně ukotveni v digitálním prostředí, měli jsme už naštěstí zaběhnuté některé procesy pro práci na dálku a sdílení informací, což bylo nezbytné. Celá situace si vyžádala mnohem více hodin v práci a 12-13 hodin byl průměr za poslední týdny, včetně práce o víkendech. Museli jsme do toho velmi rychle implementovat nové procesy na aktualizace skladové dostupnosti navázané na dodavatele, protože se vše mění ze dne na den. Investovali jsme hlavně do podpory zákazníků a logistiky, což byly klíčové oblasti. Museli jsme některé způsoby přepravy zrušit, proto jsme přistoupili ještě ke snížení běžných cen, abychom zákazníkům nabídli přijatelnou cenu za kurýra. V podstatě nás to dotlačilo ještě rychleji inovovat a automatizovat procesy. Přesunuli jsme veškerou naši pozornost do online a budování eshopu.

5. Jak je možné využívat nyní vaše služby?

Momentálně je možné si u nás objednat pouze přes eshop flexitylife.cz. Řešíme už způsoby přepravy prostřednictvím taxi služeb, aby mohli mít zákazníci zboží doručeno ještě týž den. Doručujeme po celém Česku a rovněž do okolních zemí.

reklama: