Každý začínající autor se dříve nebo později dostane do situace, kdy má vytvořen kvalitní text, o který by se rád podělil s veřejností. Pojďme si představit některé možnosti, kterými může tento autor svůj článek publikovat.
Osobní blog nebo webové stránky
Tento způsob publikování je sice snadný a rychlý, ale má svá úskalí ve formě počáteční nízké návštěvnosti a s ní spojený malý počet čtenářů autorova díla. Než si autor vybuduje pevnou čtenářskou základnu, bude ho to jistě stát spousty úsilí a času. Ani pak ale není jisté, že si jeho články přečte více, než několik desítek čtenářů.
Druhým faktem, který může některé autory ovlivnit, je publikování bez možnosti získání autorského honoráře. Přeci jen je autor v tomto případě sám sobě vydavatelem a jediným jeho zdrojem přijmů se tak často stane vystavení reklamních bannerů nebo vybírání příspěvků od čtenářů. Na webu s nízkou návštěvností jsou tyto příjmy ovšem spíše symbolické.
Přímé oslovení vydavatelů
Zdálo by se, že je tento způsob publikování pro autory vhodným řešením, které rovněž nezabere mnoho času. Má však i nějaké nevýhody? Bohužel má, a totiž, že autor dopředu nikdy neví, zda redakce o jeho článek projeví zájem. Odpověď navíc může přijít s dlouhým časovým odstupem, nebo dokonce vůbec. Autor, který by v případě zamítnutí rád nabídl svůj text některé jiné redakci, musí vyčkávat a případně se přeptávat na stav věci, aby zjistil, zda jeho článek bude publikován, nebo ne. Z tohoto postupu se bohužel může stát běh na poměrně dlouhou trať, během něhož může text zastarat a ztratit na exkluzivitě.
Prodej článků v aukci
Server Články v aukci nabízí také možnost vložit poptávky, čímž si vydavatelé mohou zajistit přísun textů na témata, o která mají zájem. Z nabídek autorů, které na své poptávky vydavatel obdrží, si podle hodnocení autorů a jejich dřívějších textů vybere ty, které budou splňovat jeho očekávání.
Závěr
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.