www.katedrala.cz


         
Vložil/a redakce, So, 10/13/2012 - 08:53

V době ekonomické krize stále více podnikatelů přemýšlí o tom, jak se vyhnout druhotné platební neschopnosti, jak dál rozšiřovat navzdory nemilé situaci své výrobní portfolio, jak udržet produkci a prodej na rozumné úrovni. Řešením je výměnný obchod nebo také barter. jak takový barter v praxi funguje? Podíváme se na příkladu českého systému LQZ.

LQZ je v podstatě systém, který sdružuje firmy a podnikatele, tak, aby jim usnadnil vzájemnou vícestrannou výměnu zboží, materiálu a služeb. Představte si, že potřebujete na zimu zimní pneumatiky. Prodáváte stavebniny. V jiném městě je pneuservis, která potřebuje reklamu. V dalším městě je reklamní agentura, která potřebuje vymalovat kanceláře, shání pro již přes LQZ barter systém nasmlouvané malíře co nejlevnější barvu barvu.

Vy zadáte do systému LQZ poptávku po pneumatikách a nabídnete možnost odběru stavebního materiálu z vašich stavebnin. Pokud byste chtěli barterovat napřímo s nějakým z pneuservisem, museli byste se trefit právě do toho, který potřebuje stavět. To je vcelku nepravděpodobné.

Vaši nabídku si přečte reklamní agentura a odebere od vás barvu pro malíře. Zaplatí za ni v reálné hodnotě virtuálními "barterovými penězi". V systému LQZ se přičtou tyto "barterové peníze" na váš účet. V podstatě kredit v hodnotě odebraného materiálu. Nyní za kredit můžete "zakoupit" pneumatiky od pneuservisu. A reklamka nabídne pneubazaru reklamu. Virtuální peníze se od pneuservisu přesouvají zpět k reklamní agnetuře za její služby. Všichni tři jste spokojeni, vy máte pneumatiky, reklamka vymalované kanceláře a pneuservis nové zákazníky díky výborné reklamě. To byl samozřejmě velmi zjednodušený příklad. Směrny mohou být však mnohem komlikovanější - v systému jsou stovky firem a počet směn tak může být skutečně široký.

reklama: