www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Čt, 04/14/2022 - 23:47

Reklama je nedílnou součástí marketingových nástrojů každého byznysu. V dnešním světě, kdy internet hraje klíčovou roli, je nezbytná online reklama. Jak se vyvíjela a co je dnes pilířem tohoto typu propagace?

Reklama na internetu – počátky

Pokud bychom se zabývali reklamou a její historií, můžeme jít i tisíciletí zpět. Vždyť i trhovci ve starověku, kteří obchodovali s naturáliemi, zajisté vychvalovali své zboží do nebes, aby si od nich někdo něco koupil. I tato slova chvály lze započítat do propagace. Zkrátka lákání zákazníků, vypichování toho nejlepšího, co daný produkt nabízí, to je forma reklamy. Zaměřme se však na tu, jež zcela charakterizuje dnešní dobu. Online dobu. Naše děti žijí s telefony v ruce. Sociální sítě mají velkou moc. Zpravodajské portály na webu vytlačují print, neboli tiskoviny. Lidé stále častěji nakupují oblečení i potraviny v e-shopech. Reklama na internetu je tak nezbytná. Jistě tomu dopomohla i doba pandemie, dost s kartami možná zamíchá i současný neklid na Ukrajině.

Online agentura odhalí lži

Díky internetu je vše rychlejší a dostupnější. Což je trochu dvojsečné. Dnes totiž není problém vypustit do světa hoax, zařídit si kvůli tomu dezinformační web. Potenciální klienti si na vás mohou přečíst recenze, které nedají nikomu moc práce. Samozřejmě se můžete bránit, ale pokud máte práci se svým podnikem, jistě se nechcete zabývat něčím takovým. Pomoci vám může online agentura. Dnešní moderní firmy už však vědí, že pouhý digitální marketing nestačí. To si zapamatujte, kdyby vám někdo tvrdil opak. Před 10-15 lety tomu tak možná ještě bylo. Tato platforma zažívala vrchol, dnes dochází k tomu, co se stává i v jiných sférách – trh se nasytil. Je to snadné, digitální analytika hovoří jasně. Zatímco dříve do online reklamy investovalo méně lidí, a měli tak náskok před ostatními, dnes má propagaci na internetu skoro každý, čímž se stírají rozdíly mezi jednotlivými konkurenty. Velmi tomu pomáhají i sociální sítě, které si firmy mohou spravovat samy. Jak tedy na efektivní reklamu na internetu? Má to vůbec smysl?

Marketingové služby potřebujete

Hned vám odpovíme, že smysl samozřejmě mají, jen musíte vědět, jaké nástroje marketingové služby nabízí. Mějte na paměti, že třeba nadnárodní firmy používají stejné marketingové nástroje jako vy, ale mají více peněz, tudíž se dostanou do popředí. Pokud budete dělat nejlepší domácí čokoládu, stejně vás vytlačí cukrářský gigant se svými sériově vyráběnými tabulkami této sladkosti. Organický dosah jakýchkoli sdělení se velmi snížil a zejména poslední krizové doby dovolují internetovému marketingu zdražovat. Pokud firmě klesají prodeje rychle, investují do onlinu, jelikož jde o nejrychlejší možnost propagace. Tento segment reklamy se tak zdražuje. Navíc je zde propad díky legislativou vynucené sušenkové liště, kdy vlastně vidíme o 40 % míň dat. Kvůli tomu pak nelze doměřit spoustu konverzí. Pro vyhodnocení kampaní je tak podstatná míra prokliku reklamy (neboli click-through rate). I když se síla online reklamy zhoršila, stále však platí za nejefektivnější formu propagace právě proto, že žijeme hodně na onlinu a spíš si všimneme vyskakujícího okénka v článku než vývěsky u kavárny, kterou míjíme. Stačí oslovit spolehlivou agenturu, jež má bohaté zkušenosti a ví, jak na to.

reklama: