www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Po, 03/16/2015 - 13:14
Společnost Renault stále více posiluje svoji pozici na trhu automobilů, kdy rozšiřuje zejména pozici v segmentu městských SUV. Mezi řidiči jsou značky jako Scénic, Laguna, Clio, nový Captur velmi oblíbené. Dlouhodobě patří mezi nejprodávanější vozy svých tříd. Renaultu se však osvědčuje i to, že nesází jen na luxusní vozy, ale vyrábí i auta určené pro nejširší spotřebitele. Letos dokonce ohlásil, že chce prodávat auto za méně než tři tisíce pět set Eur. Což pro Čechy znamená, že bude stát nové auto méně než 100 000 korun. A to je již velmi zajímavé. Je však otázkou, zda se na tuto cenu dostanou vozy i na trhu v Evropě, kde je nutné dodržet velmi přísná bezpečnostní opatření a ta auta zdražují.

Levná auta mají úspěch

Přesto i v Evropě slaví Renault s levnými auty úspěch. Přispěla k tomu i značka Dacia, kterou právě před 10 lety Renault uvedl znovu na trh. Málokdo věřil, že se s ní prosadí. Přitom po deseti letech prodeje auta značky Dacia ukazují, že se prosadily nejen ve východní Evropě, ale i na globálním trhu. O předváděcí vozy Dacia je velký zájem a mnoho lidí, kteří si je takto vyzkoušeli, si tato levná auta i koupili. Ti kteří Dacii přeci jen nevěří, kupují renaulty, které i ve své značce mají v nabídce nejen levná auta, ale i vozy pro ty náročnější zákazníky. Přesto je jejich cena i v tomto segmentu více než příjemná. Přesvědčit se o tom můžete například v Renault Zličín, kde máte možnost testovacích jízd, na téměř všechny modely v nabídce.

Renault chystá ultra levný naftový motor

V automobilce Renault chystají novinku, na které mají lví podíl i Češi. České ČVUT se totiž podílelo na vzniku dvoutaktního naftového motoru, který by měl být právě srdcem nových levných automobilů značky Renault. Jejich obsah 730 centimetrů krychlových má zajistit nízkou spotřebu vozu a také velmi nízké emise škodlivin, které by unikaly s výfukovými plyny. Nemusíte se přitom bát, že by se jednalo o podobné čmoudící stroje, jako bývaly legendární trabanty. Vývoj je dnes již dál. Nový motor Renaultu nebude potřebovat, aby se do paliva míchal mazací olej. Nikdo tak navenek nerozezná rozdíl od klasického čtyřdobého motoru. Motor nového vozu Renault má výkon 47 až 67 koní a 115 až 145 newtonmetrů. Navíc je motor menší a váží i méně, než jeho bratříček s více válci. Renault jde tak s dobou, kdy je třeba myslet na peněženku lidí i životní prostředí.

Renault Grand Scénic

Ne všichni však potřebují ten nejlevnější vůz na trhu. Pokud máte početnou rodinu, raděj sáhnete například po vozu, kde dominuje prostor. Zejména díky pohodlným a širokým sedadlům si oblíbily rodiny s dětmi například model Renault grand scénic. Vůz je totiž velmi pohodlný a prostorný. Výhodou je, že si ho i s celou rodinou můžete vyzkoušet v Praze na Zličíně, kde umožňují i testovací jízdy.

reklama: