www.katedrala.cz


         
Vložil/a Krčál Jaroslav, Čt, 11/04/2021 - 14:56

Co znamenají tajemné internetové zkratky a na co je českému podnikateli dobré SERP a SEO? Olomouc a potažmo celá laická veřejnost může díky nim zmnohonásobit své on-line prodeje či zvýšit zájem o svůj web. Amazon a další globální žraloci se k nám na trh prokousali právě díky optimalizaci e-shopů pro vyhledávače. Jak tedy ovlivní SEO obrat komerčního webu? Pojďme si to ukázat v následujícím článku.

Co je SERP a proč o něj zápasí SEO nejen v Olomouci

Není to zaklínadlo, ale zkratka čtyř anglických slov. SERPem máme na mysli seznam odkazů na různé weby, které nám vyhledávač nabídne poté, co do něj napíšeme nějaké slovo. SERP můžeme definovat jako odpověď robota na náš dotaz. Optimalizace komerčního webu pro strojový vyhledávač - anglicky SEO - se snaží dostat olomouckého i jiného podnikatele na začátek robotova seznamu. Proč? Protože většina lidí, když hledá třeba sekačku na trávu, zpravidla využije nabídku z první stránky. Pokud jim robot zobrazí vaší sekačku až na páté stránce, moc jich neprodáte.

SEO pro Olomouc - na jaké vyhledávače se zaměřit

Pokud obchodujete v prostoru české virtuální tržnice, je pro vás výhodné obsadit přední místa v Googlu a Seznamu. Ty u nás používá drtivá většina uživatelů internetu. Ať už řešíte jen regionální SEO nebo celorepublikovou optimalizaci webu, potřebujete proniknout na první, maximálně druhou stránku SERPu. Tím prudce stoupne návštěvnost vaší on-line prodejny i pravděpodobnost nákupu.

SEO Olomouc

Z čeho se skládá odkaz v SERPu

Jakmile usedne potenciální zákazník k počítači a napíše do něj všeobecně používaný název vašeho zboží, zobrazí mu robot platformy, kde výraz objevil. Předpokládejme, že už máte za sebou SEO - tím pádem vyjede našemu hledajícímu i proklik na váš e-shop. Uvidí ho v následujícím formátu. První místo vždy zaujímá takzvaný titulek - zpravidla název webu. Pak následuje proklik na konkrétní stránku. Na třetí řádce si přečteme stručný popisek, v němž robot zvýrazní uživatelem zadané slovo. V dalším odstavci si ukážeme, jak využít tato metadata v náš prospěch.

Ještě než se naučíme ovládat algoritmy vyhledávače, vysvětlíme si pojem klíčové slovo. Přesně tuto frázi píše většina lidí do Googlu a Seznamu, když něco hledá. Aby jim robot přednostně servíroval náš eshop, musíme si klíčová slova zjistit a doplnit je do našich webových textů. Kromě toho je potřebujeme dostat i do SERPu - třířádkové odpovědi robota. Pamatujte si, že specialisté říkají titulku učeně Meta Title a popisku zas Meta Description. Aby mělo vaše SEO zacílené na Olomouc a klientelu z nejbližšího okolí ten správný tah, musíte “nastrkat” klíčová slova do těchto metadat. Ale pozor - smysluplně, nikoliv mechanicky! Tím získáte robota na svou stranu a prodáváte o sto šest.

Shrňme si nyní obsah článku do jedné věty. Kdo se v Olomouci nebojí nadnárodních gigantů, pracuje na svém regionálním SEO, aby se stal domácím premiantem SERPu. Pány virtuální tržnice zobrazují vyhledávače přednostně. Optimalizace eshopů potírá konkurenty na více frontách, které prozkoumáme zase v příštích dílech. Závěrem bychom vám doporučili jistou obezřetnost při výběru SEO agentur. Chtějte od nich odprezentovat předchozí zakázku třeba formou případové studie. Pak jim zadejte optimalizační audit webu a když budete s analýzou a zlepšovacími návrhy spokojeni, teprve si plácnete.

Pokud vás trápí nějaké další nesrozumitelné internetové zkratky, pošlete nám je v komentáři. Rádi je pro vás odtajníme.

reklama: